Katrinemor Skrevet 6. februar 2005 #1 Skrevet 6. februar 2005 Ja da har jeg funnet ut at vi skal ha barn på slutten av september. Vi har ikke strevd noe for å bli gravid, typisk når man ikke prøver så blir det. Vel, vi har gått frem og tilbake om hvordan vi skal gjøre dette. På bryllupsdagen så er jeg rundt 7 mnd på vei. Har dere villet giftet dere når dere er så langt på vei? Vi har også kommet et stykke på vei i bestillingene også så jeg syns det er forferdelig å avbetille hele arrangementet bare for at jeg er 7 mnd på vei. Eneste at jeg må forandre på kjolen og at jeg ikke får til å drikke.
Snutus Skrevet 6. februar 2005 #2 Skrevet 6. februar 2005 Det høres ikke ut som om du synes det er noe problem å gjennomføre bryllupet selv om du er gravid, så hvorfor gjøre det da? Jeg har sett flere nydelige gravide bruder.
rutti Skrevet 6. februar 2005 #3 Skrevet 6. februar 2005 gratulere masse Jeg er sikker på at du blir kjempefin med brudekjole selv om du er gravid. Gleder meg til å høre hvordan dere planlegger det.
Gjest Xavia Skrevet 6. februar 2005 #4 Skrevet 6. februar 2005 Har dere villet giftet dere når dere er så langt på vei? Jeg hadde ikke ønsket å gifte meg om jeg var 7 måneder på vei på bryllupsdagen. Forøvrg: gratulerer med spire i magen !
AvaAdore Skrevet 6. februar 2005 #5 Skrevet 6. februar 2005 vi har vert inne paa tanken om aa gifte oss med mage, men valgte aa vente med det (vi skal vell vaere 1 - 2 mnd paa vei under bryllupet...) men jeg tror ikke det skulle vere noe problem. som nevn lenger oppe finnes det flere nydelige graid-brudekjoler, og alkoholen er jo ikke det viktigeste:) Lykke til!!!
Annie78 Skrevet 6. februar 2005 #6 Skrevet 6. februar 2005 Jeg har ikke lyst til å gifte meg med stor mage, men hvis det nå likevel hadde blitt slik som det er med deg, ville jeg ha giftet meg og kost meg denne dagen. Kan hende det blir mindre tid til bryllup når den lille kommer, og det kan kanskje være kjekt å være gift når det første (?) barnet kommer... Var jo veldig vanlig med korte svangerskap før i tiden... Gratulerer, kos deg og lykke til!!! :-)
wix Skrevet 6. februar 2005 #7 Skrevet 6. februar 2005 Det ville ikke vært helt optimalt nei, men jeg ville gjort det - og håpt at jeg var i god form.
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #8 Skrevet 6. februar 2005 Jeg hadde ikke ønsket å gifte meg om jeg var 7 måneder på vei på bryllupsdagen. Forøvrg: gratulerer med spire i magen ! enig. gratulerer
Lille smurf Skrevet 6. februar 2005 #9 Skrevet 6. februar 2005 Hva med å fremskynde det hele litt?? Flere av mine venninner har utsatt det til etter fødselen, og da har bryllupet kommet litt i "skyggen" av babyen... Fordelen her, og som har vært kjempesøtt er at barnet da har vært brudepike/-svenn... Men det kommer jo ann på hvordan man legger det opp, vet også om at noen tar dåp og bryllup i "samme vending", og det har visstnok vært veldig vellykket... Ville snakket ordentlig med sambo, evt også foreldre.. Det spørs hvor mye det betyr å ha et "stort" bryllup.. ville kanskje ha fremskyndet det så dette blir "deres" dag..
OleBrumm Skrevet 6. februar 2005 #10 Skrevet 6. februar 2005 jeg og tror jeg ville fremskyndet det litt. 7 mnd er ganske langt på vei synes nå jeg, tenk om formen din er dårlig eller enda værre om ungen kommer før tiden.... Følte meg ikke dødslekker etter 7 mnd svangerskap, men rundt 4-5 mnd var jeg utrolig fornøyd med kulemagen :D.
Blueberry Skrevet 6. februar 2005 #11 Skrevet 6. februar 2005 Hvorfor ikke når du likevel tror det går greit? Det ville vel i alle fall vært kjipt å gifte seg når du er 2-3 mnd på vei og kanskje skikkelig dårlig! Men jeg er litt enig i at å framskynde det et par måneder kanskje hadde vært litt greiere. Rekker dere bryllupsreise også før barnet kommer.
Coria Skrevet 7. februar 2005 #12 Skrevet 7. februar 2005 Jeg er også gravid med termin i september, og bryllupet skulle stå i juni, men vi har bestemt oss for å flytte det. Vi hadde planlagt graviditeten, men den kom ikke på helt optmalt tidspunkt - men vi er bare veldig glade! Vi bestemte oss for å flytte bryllupet frem til april. Det var flere grunner, som uenighet i familien om alle detaljene rundt bryllupet, at jeg hadde forelsket meg i kjolen min (som det fortsatt gjenstår å se om jeg kan bruke da...) og at det opplegget vi hadde planlagt var ganske krevende. Nå skal vi ha et bryllup der det meste blir ordnet for oss, og det var litt viktig for oss. Jeg tror man bare må finne ut hva som passer best for en selv. Det er klart at man er stor etter 7 måneder, men sannsynligvis er man i god form, så det går sikkert bra. vi har vert inne paa tanken om aa gifte oss med mage, men valgte aa vente med det (vi skal vell vaere 1 - 2 mnd paa vei under bryllupet...) Til dette må jeg bare si at jeg syntes hørtes ut som en dårlig ide. Det er jo den tiden det er størst sjanse for at man er dårlig, samtidig som man ikke skal vise det for alle. Det er jo heller ikke mulig å planlegge så nøye når man skal bli gravid.
koldbruna Skrevet 7. februar 2005 #13 Skrevet 7. februar 2005 Jeg har giftet meg med stor mage.Jeg var 7 mnd på vei og det gikk helt fint. Både vi som brudepar og gjester hadde en koselig dag. Av forskjellige årsaker valgte vi å ha ett Alkoholfritt Bryllup. Men det var ikke på grunn av at jeg var gravid. Ønsker deg lykke til,uansett hva du velger å gjøre. Koldbruna
Bokalven Skrevet 8. februar 2005 #15 Skrevet 8. februar 2005 Gratulerer! Se forresten på denne kjolen: Kjole for høygravid dame.
TeddyToria Skrevet 8. februar 2005 #16 Skrevet 8. februar 2005 Gratulerer med den lille i magen! Personlig ville jeg ikke ønsket å gifte meg i stor mage, men jeg har sett flere flotte høygravide bruder - så det må dere jo føle på selv, hva dere ønsker! Lykke til - håper vi får følge litt med på de videre planene!!!
Furstina Skrevet 8. februar 2005 #17 Skrevet 8. februar 2005 Grattis till den lille i magen! Jag hade gärna velat vara gift innan barnet kom - av många skäl så jag hade nog gift mig med mage, alternativt tidigarelagt bröllopet. Det kan vara urstiligt med stor mage i brudklänning. Personligen tycker jag det är lite "trist" (inte rätt ord) att kombinera dop och bröllop - jag tycker båda händelserna förtjänar sin egen uppmärksamhet.
Chiquita Skrevet 8. februar 2005 #18 Skrevet 8. februar 2005 Gratulerer med spiren i magen. Man vet jo aldri hvordan en kommer til å føle seg etterhvert som svangerskapet skrider frem. Kanskje vil en være kvalm hele svangerskapet, eller kanskje får du bekkenløsning som gjør at du ikke blir særlig mobil. Men - sjansene for dette er jo ganske små, etter hva jeg har hørt. Jeg kan bare snakke for meg selv - da jeg var 7 mnd gravid så følte jeg meg ganske flott. Magen var fin, og formen var også fin (tiltross før bekkenløsning) Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gifte meg i 7. mnd. Et "problem" kan jo være at en blir litt raskt sliten, men men... (jeg ble ikke slik sliten før den siste måneden, så for meg hadde det ikke vært noe problem) Et annet "problem" er jo at en ikke vet hvordan kroppen er, slik at det kan være vanskelig å finne kjole/få tilpasset kjole. Jeg giftet meg selv da jeg var 4 mnd gravid, og det gikk også fin-fint. På den tiden er magen ganske liten enda, og det er vanlig at kvalme osv har gitt seg. Noen sier at tiden fra 4-6mnd er den beste tiden i svangerskapet. Så kanskje kan bryllupet fremskyndes litt??? Men altså - go for it!
Jens Skrevet 8. februar 2005 #19 Skrevet 8. februar 2005 Jeg er nå 7 måneder på vei, og hadde aldri giftet meg nå. Ikke pga hvordan jeg ser ut, men heller hvordan jeg føler meg......Slitsomt å sitte lenge, slitsomt å gå med kynnere, og bryllupsnatten hadde det vell heller ikke blitt noe av...........for å ikke snakke om når mannen skal bære deg over dørterskelen!!!
Gjest MrsL Skrevet 8. februar 2005 #20 Skrevet 8. februar 2005 Gratulerer :-) Hva med å fremskynde bryllupet til mai/juni?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå