Atea Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Har lagt merke til at noen brukere aldri takker eller gir respons når noen prøver å bidra på en saklig måte. Ofte er det AB, men nesten like ofte andre. De henger seg heller opp i negative og tildels frekke svar i stedet for å overse, og havner gjerne på samme lave nivå som de som svarer frekt. Det er sikkert andre som har lagt merke til det samme. Jeg synes det er litt irriterende selv om jeg ikke tar noe personlig her inne, og forventer ikke et takk eller pluss-poeng, men når ts har tid til å svare frekt tilbake og overser alle andre inne på sin egen tråd som er saklige, synker standarden på forumet. 2
Gjest Tom Bäcker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Jeg har vært her under to uker, og har fått nærmere 500 upvotes. Det ser jeg på som takk og positiv respons.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Jeg synes det er irriterende om ts takker flere ganger i en tråd. De innleggene er meningsløse. Jeg tar en like som en takk, og foretrekker det. Anonymkode: 9f5fa...b40 6
Gjest Springfjær Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Mange blir frekke fordi de ikke får svarene de ønsker. Da er det bedre å gå til angrep må vite 🙄 Ts: «syns ikke dere han er kravstor?» kg: «nei det er det du som er fordi..*sett inn passende svar*» Ts: «Fyfaen her kommer jeg for å få råd å så blir jeg bare kjeftet på, greit jeg trenger ikke hjelpen deres» omtrent sånn har jeg sett mange tråder. Det finnes så klart de som ikke er sånn å da, bare for å nevne det.
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 (endret) Ser ingen mening i at ts eller andre skal drive å takke, i hytt å pine. Endret 10. januar 2018 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Jeg takker ikke hvis tråden har stått stille i flere timer. Da anser jeg tråden for død og vil ikke gi den mere oppmerksomhet. Anonymkode: d742b...41e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, Atea skrev: Har lagt merke til at noen brukere aldri takker eller gir respons når noen prøver å bidra på en saklig måte. Ofte er det AB, men nesten like ofte andre. De henger seg heller opp i negative og tildels frekke svar i stedet for å overse, og havner gjerne på samme lave nivå som de som svarer frekt. Det er sikkert andre som har lagt merke til det samme. Jeg synes det er litt irriterende selv om jeg ikke tar noe personlig her inne, og forventer ikke et takk eller pluss-poeng, men når ts har tid til å svare frekt tilbake og overser alle andre inne på sin egen tråd som er saklige, synker standarden på forumet. Fortell meg en ting, hvorfor trekker du frem ab for så å legge til at dette gjelder nesten like ofte andre? Hvor ofte ser du at noen takker? Jeg vil tro takk fra ts kommer frem i en av 10 000 tråder her inne. Hvorfor? Jo, å takke på et diskusjonsforum er høyst uvanlig. Det er og høyst uvanlig i dagens samfunn å takke. I dagens samfunn så krever man helsehjelp, man tar som en selvfølge at man skal få og ha rettigheter på omtrent alle områder. Der er lite rom for takk eller for den del takknemlighet i dagens samfunn blant særlig yngre mennesker der kravmentaliteten blir tatt som en selvfølge, og alt handler om meg, meg selv og meg og mitt. Jeg skal opp og frem og alle andre skal stå på pinne for å hjelpe meg, takknemlighet kommer ikke til å eksistere om 50 år fortsetter meg-mentaliteten. Men å takke burde være enkelt. Det koster lite (av tid) og kan gi mye til den som mottar takken. Anonymkode: 675ec...cb6 2
Atea Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2018 9 minutter siden, Tom Bäcker said: Jeg har vært her under to uker, og har fått nærmere 500 upvotes. Det ser jeg på som takk og positiv respons. Så fint da. Menn er som regel populære her inne. Det viser vel at du har gitt ok svar i tråder, som brukere setter pris på. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er irriterende om ts takker flere ganger i en tråd. De innleggene er meningsløse. Jeg tar en like som en takk, og foretrekker det. Anonymkode: 9f5fa...b40 Jeg mente ikke et bokstavelig takk, men når ts går inn for å overse alle (jeg svarer som ab noen ganger) og bare tar til seg kritikken, som en selvoppfylt profeti, de trådene lukter det litt troll av... 4 minutter siden, Calandria said: Ser ingen mening i ts eller andre skal drive å takke, i hytt å pine. Nei. Men i noen tråder henger ts seg bare i de negative svarene, de andre blir oversett. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er irriterende om ts takker flere ganger i en tråd. De innleggene er meningsløse. Jeg tar en like som en takk, og foretrekker det. Anonymkode: 9f5fa...b40 Det er jeg faktisk enig med deg i. Her er noen ytterst få brukere som takker og ikke gjør annet enn å komme med takk i alle tråder og uansett svar. Dette er det andre ytterpunktet av det ts tar opp. Anonymkode: 675ec...cb6 3
Atea Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fortell meg en ting, hvorfor trekker du frem ab for så å legge til at dette gjelder nesten like ofte andre? Hvor ofte ser du at noen takker? Jeg vil tro takk fra ts kommer frem i en av 10 000 tråder her inne. Hvorfor? Jo, å takke på et diskusjonsforum er høyst uvanlig. Det er og høyst uvanlig i dagens samfunn å takke. I dagens samfunn så krever man helsehjelp, man tar som en selvfølge at man skal få og ha rettigheter på omtrent alle områder. Der er lite rom for takk eller for den del takknemlighet i dagens samfunn blant særlig yngre mennesker der kravmentaliteten blir tatt som en selvfølge, og alt handler om meg, meg selv og meg og mitt. Jeg skal opp og frem og alle andre skal stå på pinne for å hjelpe meg, takknemlighet kommer ikke til å eksistere om 50 år fortsetter meg-mentaliteten. Men å takke burde være enkelt. Det koster lite (av tid) og kan gi mye til den som mottar takken. Anonymkode: 675ec...cb6 Formulerte meg litt feil i hi. Det jeg ville frem til er at ofte overser ts de som svarer saklig, men henger seg opp i alle kverulantene. Til slutt blir ts selv den stygge ulven som synker ned på samme lave nivå. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 2 minutter siden, Atea skrev: Formulerte meg litt feil i hi. Det jeg ville frem til er at ofte overser ts de som svarer saklig, men henger seg opp i alle kverulantene. Til slutt blir ts selv den stygge ulven som synker ned på samme lave nivå. Leser du kritisk, vil du lett se et mønster i enkelte tråder. Der ts tar tak i det som skaper debatt, og overser det som kan "bremse" trådene. Anonymkode: 675ec...cb6 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 Når jeg lager tråder pleier jeg å prøve å svare alle som skriver i tråden min, og takker også for svar. Altså skriver ikke bare takk for svar, men svarer personen og så avslutter med å takke. kanskje jeg er rar, ser at det ikke er så vanlig her inne, men jeg synes nå det er koselig hvert fall. De fleste trådene jeg starter er der jeg spør om spesifikke råd da. For eksempel tips til en bra hårkur eller noe slikt. Blir kanskje mer naturlig å takke da, enn om det blir en diskusjon frem og tilbake om samfunnet etc. Anonymkode: 34dbf...7c7 3
Lava Anne Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 Joda, men jeg tenker ikke så mye over det. Her om dagen så jeg to stykk kverulere med hverandre i en tråd, men på slutten unnskyldte den ene seg for kort lunte mens den andre unnskyldte seg for noe annet. Det var overraskende, ble glad på KG-s vegne. Sjeldent man ser. Er det noe det er manko på her så er det unnskyldninger og tilbaketrekning. Det er kanskje den unødvendige stoltheten i diskusjoner her inne jeg reagerer mest på. 4
Atea Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #14 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Leser du kritisk, vil du lett se et mønster i enkelte tråder. Der ts tar tak i det som skaper debatt, og overser det som kan "bremse" trådene. Anonymkode: 675ec...cb6 Ja, kanskje du har lett. De som elsker å lage storm i vannglass, og som ofte fremstår som troll... Just now, AnonymBruker said: Når jeg lager tråder pleier jeg å prøve å svare alle som skriver i tråden min, og takker også for svar. Altså skriver ikke bare takk for svar, men svarer personen og så avslutter med å takke. kanskje jeg er rar, ser at det ikke er så vanlig her inne, men jeg synes nå det er koselig hvert fall. De fleste trådene jeg starter er der jeg spør om spesifikke råd da. For eksempel tips til en bra hårkur eller noe slikt. Blir kanskje mer naturlig å takke da, enn om det blir en diskusjon frem og tilbake om samfunnet etc. Anonymkode: 34dbf...7c7 Det har jeg også lagt merke til. Men når det er spørsmål betont av følelser, er det kritikerne som får mest oppmerksomhet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 Er det mange av dere som synes at det er negativt å få et svar fra ts med takk for hjelpen? Anonymkode: 42b49...f1d 2
Gjest Tom Bäcker Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, Atea skrev: Så fint da. Menn er som regel populære her inne. Det viser vel at du har gitt ok svar i tråder, som brukere setter pris på. Jeg mente ikke et bokstavelig takk, men når ts går inn for å overse alle (jeg svarer som ab noen ganger) og bare tar til seg kritikken, som en selvoppfylt profeti, de trådene lukter det litt troll av... Nei. Men i noen tråder henger ts seg bare i de negative svarene, de andre blir oversett. Dette har ikke noe med kjønn å gjøre. ALLE kan gi gode råd og komme med fornuftige kommentarer.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, Atea skrev: Har lagt merke til at noen brukere aldri takker eller gir respons når noen prøver å bidra på en saklig måte. Ofte er det AB, men nesten like ofte andre. De henger seg heller opp i negative og tildels frekke svar i stedet for å overse, og havner gjerne på samme lave nivå som de som svarer frekt. Det er sikkert andre som har lagt merke til det samme. Jeg synes det er litt irriterende selv om jeg ikke tar noe personlig her inne, og forventer ikke et takk eller pluss-poeng, men når ts har tid til å svare frekt tilbake og overser alle andre inne på sin egen tråd som er saklige, synker standarden på forumet. Jeg tenker bare de er enige når de ikke svarer og ikke har noe mer å tilføye.
Atea Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #18 Skrevet 10. januar 2018 48 minutter siden, Tom Bäcker said: Dette har ikke noe med kjønn å gjøre. ALLE kan gi gode råd og komme med fornuftige kommentarer. Er klar over det, var ikke meningen å stigmatisere. 46 minutter siden, Evilposelos said: Jeg tenker bare de er enige når de ikke svarer og ikke har noe mer å tilføye. Det har jeg også tenkt, og forstår at ts ofte trekker seg ut av tråden hvis det blir for mye negativitet.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 Tenker at når det gjelder tråder som blir diskusjonstråder blir takk litt feilplassert. Da er jo alle engasjert i diskusjonen, og man svarer ikke nødvendigvis for å hjelpe Er litt annerledes om man lager en tråd ala "hvor kan jeg få tak i billig lutefisk" og får godt tips der. Da passer det bedre med takk Anonymkode: eaf14...015 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. januar 2018 #20 Skrevet 10. januar 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå