Gå til innhold

Finnes det lærere som ikke forskjellsbehandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så forbanna på disse udugelige lærerene som forskjellsbehandler barn etter hvor mye penger foreldrene har. 

Anonymkode: c89bc...952

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er forskjellige og skal behandles forskjellig.Ikke utfra foreldrenes inntekt, men utfra sine egne forutsetninger. 

Anonymkode: c127e...cf1

• Liker 22
Skrevet

Tror de fleste lærere forskjellsbehandler barna, selvfølgelig i varierende grad, noen i så liten grad at det ikke synes, og andre i stor grad, og noe som ikke er greit. Men min erfaring er at det har lite med foreldrenes penger å gjøre. Heller hvordan barnet oppfører seg. Og om det har en trist historie. Datteren min slet ganske mye ene året på ungdomskolen, Og da var det noen lærer som klart og tydelig behandlet henne bedre, og ga henne mye bedre karakterer. Og det er jo ikke rett, ovenfor de andre elevene. Ja, fint at de tar hensyn til henne, men ikke gir henne mye bedre karakterer enn hun fortjener. Hva lærer hun da.

Anonymkode: c4637...eb4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de fleste forskjellsbehandler litt, men jeg vanskelig for å tro at det har noe med penger å gjøre.

Anonymkode: a570b...44d

• Liker 6
Skrevet

Jeg som lærer behandler nok alle barn ulikt, men det er fordi alle barn er ulike. Mulig noen føler seg forskjellsbehandlet, noen får litt ekstra omsorg i perioder de trenger det, noen trenger tydeligere/strammere grenser enn andre. Sånn er det bare.

Jeg kjenner ikke til den økonomiske bakgrunnen til elevene mine, så forskjellsbehandling utfra penger kjenner jeg meg ikke igjen i.

• Liker 14
Skrevet

Jeg tror du må utdype. Snakker du om arrangementer der barna må ha med penger/utstyr? 

Eller at lærer behandler barn med foreldre med høyere inntekt bedre enn andre?

Anonymkode: f6425...c47

Skrevet

Jeg er lærer. Aner ikke hva foreldrene til elevene mine tjener eller hvordan de bor..?

Anonymkode: fe29e...d17

• Liker 6
Skrevet

Læreren er jo pålagt å gi alle tilpasset undervisning. Å behandle barn forskjellig er ikke nødvendigvis det samme som å være urettferdig. 

• Liker 7
Skrevet

Finnes det mennesker som ikke forskjellsbehandler? Det er umulig å ikke ha noen små favoritter, selv som lærer. Hva som gjør at lærere liker enkelte elever bedre enn andre har med oppførsel, deltakelse og folkeskikk å gjøre. Jeg har aldri vært borti lærere som forskjellsbehandler på grunn av penger. Da burde alle blitt dårlig behandlet her jeg bor, for her er gjennomsnittlig inntekt lav :fnise:

Anonymkode: 8c126...d2b

• Liker 1
Skrevet

Lærere er samling av mennesker som knapt står i matte. De som ikke forskjellsbehandler er de smarte, og de er det ikke mange av. 

Anonymkode: aa01c...b42

• Liker 2
Skrevet

Hvordan i all verden vet lærerne hvor mye penger foreldrene har? Jeg har ikke blitt spurt om det av min sønns lærer i alle fall. :P

Anonymkode: 41598...90e

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærere er samling av mennesker som knapt står i matte. De som ikke forskjellsbehandler er de smarte, og de er det ikke mange av. 

Sånne som deg har jeg lite til overs for. 

Anonymkode: 4f49e...180

• Liker 21
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sånne som deg har jeg lite til overs for. 

Tja, jeg har personlig erfaring. Ikke bare fra skolen, men mitt nåværende liv der lærerene i familien er de som dømmer meg mest og forstår meg minst. Urovekkende at lærere har så mye fordommer

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg har personlig erfaring. Ikke bare fra skolen, men mitt nåværende liv der lærerene i familien er de som dømmer meg mest og forstår meg minst. Urovekkende at lærere har så mye fordommer

Indirekte kalte du lærere for dumme. Det har jeg lite til overs for. Lærere er hverdagshelter som står i og holder ut med de mest ufordragelige og udugelige ungene, med de mest håpløse foreldrene. Jeg har stor respekt for det yrket. 

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Indirekte kalte du lærere for dumme. Det har jeg lite til overs for. Lærere er hverdagshelter som står i og holder ut med de mest ufordragelige og udugelige ungene, med de mest håpløse foreldrene. Jeg har stor respekt for det yrket. 

Åja, sorry, jeg mente å direkte kalle lærere dumme

Hvergdashelter som kommer med kjipe kommentarer mot elever som ikke passer inne, eller forskjellsbehandler. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har antagelig fått slike generaliserende holdninger inn fra dine foreldre, og bringer dem videre til dine barn. Det er klart at slike som deg kan få utfordringer i relasjoner til andre, uten at dere selv kan forstå hvorfor andre tar avstand. Jeg ville nok ikke behandlet deg annerledes enn andre elever faglig, men jeg hadde nok utfordret deg på å prøve å få et mer nyansert verdensbilde. Det er det ikke alle som liker. Å gå i seg selv er ikke alltid så enkelt, da er det lettere å skylde på andre.

• Liker 17
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urovekkende at lærere har så mye fordommer

Urovekkende at mange har så mye fordommer mot lærere

Anonymkode: 7a910...7ef

• Liker 18
Skrevet

Jeg er lærer. Aner ikke hva foreldrene tjener, så den er ute av diskusjonen. Noen elever er jeg mer «på» fordi de trenger tett oppfølging for å prestere sitt beste. Slik sett kan man si at jeg forskjellsbehandler, for jeg lar de som klarer seg selv og arbeider godt være i fred. Men pga foreldrene? Nope...

Anonymkode: 08eda...6b4

• Liker 4
Skrevet

Finns lærere som desidert forskjellsbehandler utrn penger inni bildet.

På min ungdomsskole var det en lærer som sa; "han gir ikke 6 i gym". Punktom.

Jeg fikk 6 i dans, fikk beskjed om at jeg sang klokkeklart, og spilte også et instrument, men da det var litt kjedelig fikk jeg kun 4 i standpunktkarakter... (men alle disse jentene som synger på alt av forestillinger og slikt fikk sutonatisk 6).

Min søster og ei venninne. Samme trinn, ulik matteklasse. De hadde alle de samme karakterene, fikk samme karakter på helårseksamen, de lå på vippen. Søsteren min ble vippet ned, venninna vippet opp. 

Finnes så mange slike eksempler på hvordan lærere forskjellsbehandler! Det er ikke rettferdig.

Nå er jeg næ utdannet sivilingeniør, med en ekstra mastergrad på toppen, i fast jobb. Kan ikke klsge akkurat. Men kjipt når det står på.

Anonymkode: c5876...6d0

• Liker 1
Skrevet

Jeg er lærer, det med hva foreldrene tjener spiller ingen rolle.

Om Per og Trine er hyggelige barn som gjør det de blir bedt om, som ikke erter medelever og som er enkle å jobbe med så vil de få mye støtte av meg og ingen rettleiing i oppførsel.

Om Emilie og Geir stadig erter andre elever, lyver til meg, spiller på mobilen i mattetimen og ikke følger instruks- da vil de få irrettesetting av meg.

Er dette forskjellsbehandling? Nei, jeg forventer det samme av begge par, men det ene paret velger å drite i regler og da må de få en annen type lærer enn de første elevene. I utgangspunktet behandler jeg alle likt, men i det øyeblikket noen gjør dumme ting må jeg reagere. Da kan man få høre ‘du er så streng’. Da svarer jeg at det er ikke så strengt å forlange at man følger med i timen, alle andre klarer det. De synes ikke jeg er streng. 

Anonymkode: 881af...138

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...