Gå til innhold

Denne mnd skal jeg bli gravid. Kom med tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne mnd skal vi klare det. Jeg skal gjøre alt i min makt men trenger noen tips. Her er det jeg skal gjøre - men hva kan mannen gjøre? 

1: redusere kaffeinntaket 

2: drikke slimløsende hostesaft 

3: passe på at vitaminer er på sin plass. 

4: teste etter el hver dag 

5: ligge høyt med bena etter sex 

6: ha sex hver dag 

men hva kan mannen gjøre for å bedre sædkvaliteten?

Anonymkode: 5dd35...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen kan gjøre litt ved å bedre sædkvaliteten, men det vil ikke hjelpe denne mnd, for den sæden som brukes er laget for ca 3 mnd siden. 

C vitamin og sink er vel det som kan hjelpe på kvaliteten.

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/slik-kan-menn-bli-mer-fruktbare-2397893

Det er lett å vill prøve alt når det tar litt tid å bli gravid, men fallhøyden blir desto større når det kanskje ikke klaffer allikevel. Såmå nok minne om det vanlige rådet, ikke stress

Anonymkode: 45735...983

Skrevet

Jeg vil anbefale sex annenhver dag, da rekker sædcellene å få litt bedre kvalitet. Men på selve EL-dagen kan dere godt sette inn støtet og prøve tidlig og sent. I tillegg ville jeg prøvd to dager etter EL i tillegg. Lykke til! Om du er usikker på når du har EL, anbefaler jeg basaltemping, det hjalp meg å finne EL, også da EL-tester ikke klarte det. Jeg har spire på 8 uker i magen nå! 

Om du vil legge alle kluter til: 

Et annet tips som jeg fikk av ei venninne pga min korte lutealfase; begynn på Lutinus (progesterontilskudd) 2-3 dager etter EL. Da klaffet det på første forsøk hos meg. Du må ha resept, men de fleste private gynekologer er stort sett behjelpelige med det. 

Anonymkode: 7604e...053

Skrevet

Og når det gjelder «ikke stress»: det er INGENTING som tyder på at stress påvirker fertiliteten, så stress i vei og gjør det DU føler du må gjøre for å kjenne deg trygg i at du gjør det du kan. Det eneste som er kjipt med stress er hvis det går utover partneren din på en negativ måte. 

Skrevet

For å bedre sædkvaliteten:

Droppe koffein

Droppe alkohol

Droppe stress

Droppe røyking

IKKE ha sex hver dag. Vent minst 3-4 dager, så sæden får modnes og bygget seg opp.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og når det gjelder «ikke stress»: det er INGENTING som tyder på at stress påvirker fertiliteten, så stress i vei og gjør det DU føler du må gjøre for å kjenne deg trygg i at du gjør det du kan. Det eneste som er kjipt med stress er hvis det går utover partneren din på en negativ måte. 

Jo, dessverre. Stress over tid påvirker sædkvaliteten.

• Liker 1
Skrevet

Drikke 1 glass grapefruktjuice hver dag frem til EL. Ikke sex hver dag, men f.eks annenhver dag ca. 

Anonymkode: 329e9...345

Skrevet
9 minutter siden, Hulderen skrev:

Jo, dessverre. Stress over tid påvirker sædkvaliteten.

Åja, sånn ja. Nå tenkte jeg kun på hennes stress. Har du forresten lest noe som underbygger dette med stress og sædkvalitet? 

Skrevet

Kjør hardt kjør stil 👍

Anonymkode: a0a20...07f

Skrevet

Skaff deg en viktig hobby ellerno. Det er ikke døden å ikke få barn... livet er så mye mer og det er mye som trengs å gjøres. Ta det som det kommer eller adoptere og bry deg om noen som ikke har foreldre eller et hjem. Hvor mange barn har dere og skal ha ? Ser ikke annet enn baby tråder og sex tråder her inne... ikke alle passer som foreldre og det koster og krever mye. Er jo mange som skaffer seg dyr og ikke klarer å stå seg av de og dreper de. Skjønner ikke hvorfor folk stresser med barn og giftermål osv... Det handler nesten bare om det. Og hva med hvis mannen din forlater deg og eller driver med tull ?

Anonymkode: 05890...313

Skrevet

Jeg hadde påvist gode el flere måneder. Vi timet sex og hadde det hver dag, men ble likevel ikke gravid. Mannen har god sædkvalitet, men den måneden vi gjorde som gyn anbefalte - å ha sex annenhver dag, satt spiren.

Har forøvrig ikke ligget med bena høyt noen gang. Går alltid rett på toalettet for å forhindre uvi. Ble jaggu gravid lell. 

Skrevet

Når du sier du SKAL, så sier noe meg at det ikke går. Ikke stress med det. 

Anonymkode: a8b35...f29

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Det er bullshit.
https://forskning.no/menneskekroppen-svangerskap/2012/12/hvordan-kan-stress-hindre-graviditet

Anonymkode: a8b35...f29

• Liker 2
Skrevet

Hva slags PP er du i da?

Jeg fulgte også masse tips og råd, men da jeg ga opp etter 6 mnd prøving og sluttet på folat og drakk noen glass vin ble jeg gravid med en gang. Var også veldig stresset pga jobb i denne perioden.

Det skjer når det skjer. Tror ikke det er så mye du kan gjøre annet enn å ha sex annenhver dag. Lykke til!

Anonymkode: ce52d...fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...