AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Hei! De siste tre nettene har hunden vår ynket seg og pepet omtrent hele natten. Tar han ut på en kveldstur i 10-11 tiden og så legger han seg. Han sover i hundesenga si ved siden av senga mi. De siste nettene har han begynt å lage lyd i halv 1 tiden og holdt det til det blir morgen. De to første kveldene stod jeg opp med en gang og tok han ut for å gå på do. Likevel fortsatte han å ynke seg resten av natta. I løpet av de to årene jeg har hatt han har dette bare skjedd en gang ca hver andre/tredje måned, og han har da vært dårlig i magen o.l. Er kjempe frustrert da han aldri har holdt på sånn flere netter på rad og hele natten før. Noen som kan gi meg noen gode råd? Vi bor i blokk så er redd for klager fra naboene snart, samt at jeg er utslitt.. Anonymkode: 652ea...6c5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Da tar du hunden med til veterinær! Om hunden ligger og klynker flere netter på rad, kan det tyde på at han har smerter eller at det er noe annet galt. Da får man det undersøkt. Anonymkode: 405a0...bb6 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Husk at hunden gjør ikke dette for å forstyrre deg. du bør få en grundig sjekk hos veterinær. Anonymkode: 9b5e6...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tenkte også først at det var noe galt med han, men han er i helt fin form om dagen! Spiser normalt, leker og vil ut på tur.. ts Anonymkode: 652ea...6c5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 7 minutter siden, Torelli skrev: Løpetid i nætheten? Ikke som jeg vet om. Han har ikke hilst på noen tisper etter nyttår ts Anonymkode: 652ea...6c5
Torelli Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 (endret) Enten er han syk eller kjeder seg. Ville prøvd å aktivisere han mer i noen dager for å se om det kan hjelpe, både fysisk og hjernetrim. Vis ikke bør du gå til dyrlege. Følg med nøye om det er andre endringer f.eks er han tørst? Tisser mer? Hvor gammel er han og rase? Endret 10. januar 2018 av Torelli
Gjest N-Nøff Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Kveldstur kl 10-11 er noe tidlig, faktisk er jeg overrasket over at han ikke tisser på seg eller gjør fra seg inne 😂. Men fra spøk (om skrivefeil) til alvor: Får han mental trening? Går du lange nok turer? Synes også en tur til veterinæren er på sin plass, altså.. all brå endring i adferd kan være tegn på sykdom.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 21 minutter siden, Neinøff skrev: Kveldstur kl 10-11 er noe tidlig, faktisk er jeg overrasket over at han ikke tisser på seg eller gjør fra seg inne 😂. Vår hund kan fint tisse kl 22 og klare seg fint uten tur til kl 12 neste morgen. Helt fra hun var valp. Faktisk er det slik hun foretrekker det Anonymkode: 79761...3fe 2
Gjest N-Nøff Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår hund kan fint tisse kl 22 og klare seg fint uten tur til kl 12 neste morgen. Helt fra hun var valp. Faktisk er det slik hun foretrekker det Anonymkode: 79761...3fe Og det er relevant fordi? Nå er det snakk om kl 10, ikke kl 22. Til deg og 1+..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 43 minutter siden, Neinøff skrev: Og det er relevant fordi? Nå er det snakk om kl 10, ikke kl 22. Til deg og 1+.. Det er korrekt å si 10 om kvelden er det samme som 22... Ts spesifiserer at det er kveldstur, og da forstår oppegående mennesker at hun mener 10 om kvelden. Anonymkode: 405a0...bb6 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er korrekt å si 10 om kvelden er det samme som 22... Ts spesifiserer at det er kveldstur, og da forstår oppegående mennesker at hun mener 10 om kvelden. Anonymkode: 405a0...bb6 Å, herre, det vsr en spøk, da, og det ble da også skrevet at det bar en spøk. Hva med å fokusere på tema? Ts, kan være at hunden værer løpetid i området. Selv om han ikke har hilst på andre hunder i det siste, så kan det godt være at noen har gått tur med en tispe med løpetid der dete pleier å gå. Han vil kunne få med seg det, altså. Ellers har jeg ikke andre råd enn å flytte ham ut av rommet, så du får fred. Hvis han godtar det, da, og ikke forstyrrer enda mer.. Ellers er en veterinærsjekk for mye bedre enn en for lite. Anonymkode: 73139...4d6
Gjest The ceiling lamp Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 Det første jeg tenker på er at det er løpetid i nabolaget. Deretter problemer med magen. Nå er det jo ikke det siste, så om hunden ellers er i normalt bra form ville JEG ha ventet med å oppsøke veterinær. Den diskusjonen over om hvor lenge hunder kan holde seg uten å gå på do vil jeg si er veldig individuelt og avhengig av vaner. Vår hund har ofte siste tissetur i ni-tiden på kvelden og går gjerne til tolv-ett dagen etter uten å ville ut. Noen ganger må jeg "skyve" han ut døra for å få han ut Vi har stor inngjerdet hage så han tar dogåingen på eget initiativ.
Gjest N-Nøff Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er korrekt å si 10 om kvelden er det samme som 22... Ts spesifiserer at det er kveldstur, og da forstår oppegående mennesker at hun mener 10 om kvelden. Anonymkode: 405a0...bb6 10-11-tiden tilsvarer klokken ti-elleve om morgenen. Klokken 22-23-tiden tilsvarer klokken ti-elleve på kvelden. Du skjønner, vi teller til klokken tolv to ganger i løpet av en dag/natt. Først, om natten, klokken 00. Som tilsvarer klokke tolv på natten. Så kommer 01, som tilsvarer klokken ett på natten. Slik fortsetter vi å telle oppover frem til vi kommer til klokken 12, tolv, på dagen. Skriver du: "Hei, mamma, jeg kommer på besøk klokken 01", betyr ikke det at du kommer klokken 13, eller tretten. Også kalt klokken ett på dagen.
prinsessa2282 Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 Ts her Takk for mange gode råd! Nå har jeg levert hunden hos foreldrene mine, og så får vi se om det blir noen endring. De bor på gård så der får han gå ute fritt så lenge han vil, og han elsker å besøke dem så håper han finner roen der. Foreldrene mine synes også vi burde vente litt med å ringe veterinær så lenge han er superfin i formen på dagtid. Hunden min er 4 år, siden noen lurte på det. Vi går tur 3 ganger om dagen, ca 20 min morgen og 20 min kveld, og 60min på ettermiddagen. Ellers leker vi mye med han inne, og han leker også mye på egenhånd i løpet av dagen. 1
Nerine_ Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 53 minutter siden, Neinøff skrev: 10-11-tiden tilsvarer klokken ti-elleve om morgenen. Klokken 22-23-tiden tilsvarer klokken ti-elleve på kvelden. Du skjønner, vi teller til klokken tolv to ganger i løpet av en dag/natt. Først, om natten, klokken 00. Som tilsvarer klokke tolv på natten. Så kommer 01, som tilsvarer klokken ett på natten. Slik fortsetter vi å telle oppover frem til vi kommer til klokken 12, tolv, på dagen. Skriver du: "Hei, mamma, jeg kommer på besøk klokken 01", betyr ikke det at du kommer klokken 13, eller tretten. Også kalt klokken ett på dagen. Alle vet at det er det det egentlig heter. Men jeg sier aldri "jeg kommer kl 20", og har heller ikke lagt merke til at andre sier det sånn. Og når TS skriver kveldstur, så skjønte du kanskje at hun mente kl 22-23 eller?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 Har det skjedd noen endringer hos dere i det siste ? Hunder er veldig sårbar for sånne ting. De merker når det er noe galt med deg og reagerer på nye rutiner og spesifikke hendelser. Det kan være løpetid og eller at den er sulten eller vil ha oppmerksomhet. Den kan være stresset og i ubalanse. Det skjer med noen hunder. Min har vært det noen ganger, men ikke så ille som noen av de små jeg har sett. Får de ro og stabilitet av deg ? De trenger forutsigbarhet, rutiner og EN leder. Er det mange mennesker som maser med den ? Det er ikke bra med bare masse tur som de fleste tror. Det er viktig med lederskap og mentaltrening, det gjør hunden tryggere og mer tilpasningsdyktig i livet. Og en spesifikk sport som den liker. Og at den ikke går tur med deg. Anonymkode: 1fd5c...f49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå