AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Skal starte med kontaktlinser. Lurer derfor på hvor du kjøper linser? Har du er type abonnement, og hva betaler du i mnd? Hvilken optikerkjede har de beste betingelsene? Takker for svar Anonymkode: 1aad8...3bc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Jeg har ukeslinser hos brilleland, acuvue oasys. Får tilsendt for tre mnd om gangen og betaler ca 550. Har linsekontroll hvert halvår fordi jeg sover med linsene, får alle kontroller, synstest og mulighet til å prøve nye linsetype gratis. Jeg er veldig fornøyd. Dersom jeg skulle ha kjøpt på nett hadde prisen blitt omtrent det samme, måtte også ha betalt for kontrollene. PS, jeg har skeive hornhinner og må ha toriske linser - derfor er linsene mine ganske dyre. Anonymkode: ab8d2...d10
Titania Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Jeg kan egentlig alt for lite om linsene mine, men vet jeg har skeve hornhinner i hvertfall Jeg har Air optix sine night and day månedslinser fra Synsam, og betaler 1310 i halvåret for linser og linsekontroll.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 6 minutter siden, Titania skrev: Jeg kan egentlig alt for lite om linsene mine, men vet jeg har skeve hornhinner i hvertfall Jeg har Air optix sine night and day månedslinser fra Synsam, og betaler 1310 i halvåret for linser og linsekontroll. Månedslinser bruker å være mye billigere. Er linsene dine toriske? Dersom du ikke har stor nok brytningsfeil kan du bruke vanlige linser, og man kan korrigere skeive hornhinner med å øke styrken f. eks. Anonymkode: ab8d2...d10
Titania Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Månedslinser bruker å være mye billigere. Er linsene dine toriske? Dersom du ikke har stor nok brytningsfeil kan du bruke vanlige linser, og man kan korrigere skeive hornhinner med å øke styrken f. eks. Anonymkode: ab8d2...d10 Ingen anelse om hva de er, men tror ikke de er det I såfall ville sikkert optikeren sagt noe. Jeg vet at jeg ser med de, og da er jeg egentlig fornøyd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Sjekker prisjakt. Velger vanligvis lenson eller lensit eller noe. Har dagslinser Anonymkode: 480bd...277
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Linsene mine er billigst hos MR Spex. Eneste irriterende er at de har lang leveringstid (står 3 dager på nettsiden, reell tid er 10 dager). Betaler 470kr for 6 uker. Anonymkode: 0a434...3a3
blåtimen Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Jeg bruker Biofinity Toric månedslinser og bestiller fra yourlenses.no. Trikset er søke etter typen du skal ha på google og trykke deg videre inn på butikken, ikke søke i butikken. Da får du det stort sett til nesten halv pris! Jeg betaler ca 600kr for 6 måneder, altså en hundrelapp i måneden.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 Har de siste gangene valgt misterspex. Men er på ingen måte lojal mot noen forhandlere. Dersom du vet hvilke linser du skal ha, så sjekker du prisene på flere steder. Kjøper ikke hos optiker, men kun via nett. Billigst der. Har tidligere handlet hos Lensway, lensstore, shopping4net (disse var billigst for en del år tilbake). Sjekk prisjakt og prisguide. Anonymkode: cc95d...8e8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 11 minutter siden, blåtimen skrev: Jeg bruker Biofinity Toric månedslinser og bestiller fra yourlenses.no. Trikset er søke etter typen du skal ha på google og trykke deg videre inn på butikken, ikke søke i butikken. Da får du det stort sett til nesten halv pris! Jeg betaler ca 600kr for 6 måneder, altså en hundrelapp i måneden. Har prøvd, det hjelper ikke... Anonymkode: ab8d2...d10
blåtimen Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd, det hjelper ikke... Anonymkode: ab8d2...d10 Så dumt, kanskje det ikke gjelder for alle typer. Eventuelt at det for noen uansett lønner seg å ha abonnement hos optiker.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, blåtimen skrev: Så dumt, kanskje det ikke gjelder for alle typer. Eventuelt at det for noen uansett lønner seg å ha abonnement hos optiker. Ja, for min del lønner det seg å bruke optiker. Anonymkode: ab8d2...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå