Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mitt første innlegg her, så vet ikke helt om dette går under riktig kategori? Men får bare spørre.

Jeg sliter veldig i den nye jobben min med kassesystemet. Jeg er livredd for å gjøre feil, og det har resultert i at jeg har fått en advarsel om at hvis ikke jeg «magisk» klarer det innen to uker, får jeg ikke beholde jobben. Nå må jeg klare meg igjennom Januar uten å egentlig få noe hjelp når jeg trenger det... hva ville dere gjort? Neste vakt må jeg ta kasseoppgjøret helt alene igjen, og sjefen har påpekt sin misnøye hvis jeg ringer etter hjelp.

trenger det råd og støtte jeg kan få.

på forhånd takk.

Anonymkode: af402...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde støttet meg på kollegaer og spurt om hjelp der i stedet. Du kommer nok fort inn i det men sjefen din høres uansett ut som en dust. 

Anonymkode: b7c72...6d1

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du jobbe på dette drittstedet?

Anonymkode: 0afc3...8ab

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :) 

jeg vet at sjefen ikke vil at jeg skal gjøre det heller (ja sjefen høres ut som en dust) vedkommende sier at de ikke har mulighet til å gi meg mere opplæring, og at det er et såpass lett system at det er rart jeg ikke kan det enda.

vi kan ikke alle lære like lett beklagelig hvis.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du jobbe på dette drittstedet?

Jeg har vert arbeidsledig lenge, og føler jeg bare må. Jeg liker jobben (klessalg) og jeg er en god selger. Sliter velldig med å finne arbeid.

Endret av Olivia_1
Skrevet
3 minutter siden, Olivia_1 said:

Jeg har vert arbeidsledig lenge, og føler jeg bare må. Jeg liker jobben (klessalg) og jeg er en god selger. Sliter velldig med å finne arbeid.

Ingen vits i å jobbe for slike drittsekker. Finn deg en annen jobb.

Skrevet

Har dere ikke en step-by-step manual til kassa? Har jobbet i en god del butikker og vi har alltid hatt det. Eventuelt hør med en kollega om hun kan gå gjennom oppgjøret med deg, også skriver du ned hele prosessen slik at du har det når du skal ta oppgjøret alene.

Anonymkode: cfc24...ec1

• Liker 1
Skrevet

Problemet der er at jeg jobber som regel alene..

Skrevet

Hva så? Gå innom en dag du ikke jobber og hør med kollegaen om hun kan hjelpe deg! Synes du lager et problem som ikke er der! Så vanskelig kan det ikke være 

Anonymkode: cfc24...ec1

Skrevet

Enig i de som nevner å ha det skrevet ned, noter ned prinsippene. Og at det tar tid å lære det må nesten arbeidsgiver tolerere. 

Anonymkode: f4d25...699

Skrevet

Jeg skjønner begge sider av saken. 
Du må egentlig bare prøve stole på deg selv. 
På ett tidspunkt må man kunne vise selvstendighet. Men du sier ikke noe om hvor lenge du har jobbet og fått opplæring der... 

Men lag en liste over hvordan oppgjøret skal gjøres, gå innom en kveld og spørr kollega om du kan få se hvordan hen gjør det. 
Deretter hopper du i det, og gjør det selv uten å be om hjelp (med mindre det er noe spesielt). Blir det feil, så blir det feil. Det er faktisk ikke noe katastrofe. 
Det virker jo som du takler og klarer alt annet med jobben egentlig, så stol på deg selv, og hopp i det :) 

Anonymkode: 8981d...162

Skrevet

Søk ny jobb. En sånn jævel av en sjef er ikke noe vits i å jobbe for. Blir man nektet opplæring, så får man jo ikke gjort sin egen jobb, så da er det ingen vits. 

Anonymkode: f1a96...ec8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...