Gå til innhold

Er dette en kvinnegreie, eller gjelder det menn og?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å tro at man er den spesielle som noen kan forandre seg for. Jeg føler at menn er laget for å takle avvisning. Er sjelden jeg ser en mann som seriøst prøver å ingå et forhold til en kvinne som flørter rundt. Hun blir fortere et "bruk og kast" objekt for "alle menn". Men hvis en mann er litt sånn småpopulær. En eller annen kvinne blir betatt og tror han vil noe seriøst. Så kommer den skuffelsen når hun bare var en av mange. Likevel fortsetter hun i håp om at han skal bli fotelsket eller at han vil være annerledes mot henne. Jeg mener, er det vanlig at menn også tror st en kvinne vil forandre seg for HAM? Eller er dette en jentegreie?

Anonymkode: b5a5a...2e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forandre seg ? Ja. Ingen menn går rundt med ideer om at vi skal fikse damene våre. Det er en kvinnegreie. Det er enkelte som har forsøkt i fåfengte forsøk på å få 1 krone til å bli til to ved å kanskje gi noen sårt tiltrengte og velmenende råd og tips om klær og annet, men det er like håpløst som det høres ut som. De aller fleste menn tar damene for den de er, på godt og vondt. Sånn sett tror jeg menn ofte har færre illusjoner om at damer skal være eller bli noe annet enn det vi ser her og nå rett foran oss. Det er gjerne damene som har de store drømmene på mannens vegne, uten at det er noe klokere nødvendigvis. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke helt, jeg har også inntrykk av at kvinner tror at de kan være den som mannen forandrer seg for. Tror det er omsorgssiden av kvinnen som gjør at det er sånn, og at dette skjer sjeldnere hos menn siden de ser på en dame som mer en ting enn et prosjekt og en "voksende mann og sjel" på en måte.

Anonymkode: b85d2...f46

Skrevet

jeg er sammenmed en som prøvde å forandre meg....d begynte med at visse folk fikk jeg ikke være venner med på favebook.....så elsket jeg han for mye, så elsker jeg han for lite (jeg gir av hele meg, stryker og koser på hle tiden, men nå gir jeg ingenting) så tok eg for mye intiativ til sex, nå tar jeg aldri intiativ, så tenkte jeg for mye koffert, nå kødder jeg aldri, så har vi felles økonomi, men når han er sint, da er d hans penger, og jeg kan ikke kjøpe noe til barna mine, men han kan for han har jo penger, så må jeg bare dra ut å treffe venner, men hver gang så skal han ha bilen.....ja så kledde jeg meg for slutty, måtte bli mer classy....d som har skjedd: du er ikke den jeg ble sammen med, sier han.....d var rart!!

Anonymkode: 3ef8d...4a5

Skrevet

Menn og kvinner med dårlig moral behandler hverandre som bruk og kast-objekter.

Menn og kvinner med god moral behandler hverandre bra.

Å flørte er sunt. Men det er selvsagt visse måter å gjøre det på som ikke er sunt, noe som de med dårlig moral trives med.

Anonymkode: 6e301...767

• Liker 3
Skrevet

Trodde det var sånn naiv ungjente-tankegang, men kanskje er det voksne kvinner som tenker slik også. 

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Trodde det var sånn naiv ungjente-tankegang, men kanskje er det voksne kvinner som tenker slik også. 

Ja det er nok det. Man vokser det av seg iløpet av de første 20-årene og innser at en tapermann alltid vil være en tapermann med mindre han faktisk tar grep selv for å forandre seg selv. ingen kan "redde" noen eller forandre noen til et menneske de ikke er eller vil være.

Anonymkode: b85d2...f46

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er sammenmed en som prøvde å forandre meg....d begynte med at visse folk fikk jeg ikke være venner med på favebook.....så elsket jeg han for mye, så elsker jeg han for lite (jeg gir av hele meg, stryker og koser på hle tiden, men nå gir jeg ingenting) så tok eg for mye intiativ til sex, nå tar jeg aldri intiativ, så tenkte jeg for mye koffert, nå kødder jeg aldri, så har vi felles økonomi, men når han er sint, da er d hans penger, og jeg kan ikke kjøpe noe til barna mine, men han kan for han har jo penger, så må jeg bare dra ut å treffe venner, men hver gang så skal han ha bilen.....ja så kledde jeg meg for slutty, måtte bli mer classy....d som har skjedd: du er ikke den jeg ble sammen med, sier han.....d var rart!!

Anonymkode: 3ef8d...4a5

Når du har så inni h*** mange mannfolk å velge imellom .....hvorfor sikter du ikke litt høyere? det der fatter jeg ikke

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker også hvis folk blir forelsket i en som har rykte på seg for å være utro mot sine tidligere kjærester. Så dater han en ny dame og hun vet dette. Hun kan også få varsler om dette, men vil ikke høre. Hvis vi snur på kjønnsrollene her, vil en mann egentlig prøve med en kvinne som har rykte på seg for å være utro? Selv om han vet at hun har vært utro mot alle tidligere kjærestr. Har inntrykk av at menn ville kuttet ut, mens en kvinne ville hatt den "han er annerledes mot meg" holsningen?

Skrevet

Det er nok den store forskjellen mellom menn og kvinner som det forskes svært lite på og snakkes lite om. Jeg tror det er fordi kvinner er mer emosjonelle enn menn. De blir feks mer knytt til barna de føder, før mer følelser, er mer sosiale og avhengig av andre for bekreftelse og knytter seg mer til en partner. Evulosjonsteori mener det er slik folk er bygd opp for å spre gener og få avkom til å overleve.

Skrevet

HUhu, jeg har aldri tenkt på dette som noe omsorgsgreier, det virker meeeeeget rart? Tanken er vel at man tenker at man er UNIK, den eneste han ville endret seg for, litt ego egentlig. Utaktisk av biologien i så fall, det er jo umulig å holde på sånne menn som bare svupper rundt som såpestykker i dusjen. Så tror ikke det nødvendigvis har noe særlig med omsorg å gjøre, mer at det er bygd på stereotypiske narrativer. Mann har det vanskelig, eksistensiell krise eller barndom - kvinne redder mann som har det vanskelig. Jeg prøvde å endre en da jeg var i tidlig tyveårene, NO MORE, han var et egosentrisk vrak. Aldri igjen.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Lava Anne skrev:

HUhu, jeg har aldri tenkt på dette som noe omsorgsgreier, det virker meeeeeget rart? Tanken er vel at man tenker at man er UNIK, den eneste han ville endret seg for, litt ego egentlig. Utaktisk av biologien i så fall, det er jo umulig å holde på sånne menn som bare svupper rundt som såpestykker i dusjen. Så tror ikke det nødvendigvis har noe særlig med omsorg å gjøre, mer at det er bygd på stereotypiske narrativer. Mann har det vanskelig, eksistensiell krise eller barndom - kvinne redder mann som har det vanskelig. Jeg prøvde å endre en da jeg var i tidlig tyveårene, NO MORE, han var et egosentrisk vrak. Aldri igjen.

Men er det veldig vanlig og tro at man virkelig er unik? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men er det veldig vanlig og tro at man virkelig er unik? 

Det er i hvert fall veldig vanlig å ønske det og ville ha bekreftelse på det.

Skrevet

Er jo en kjent sak at kvinner vil ha menn med "erfaring", mens menn helst ikke vil ha kvinner med for mye "erfaring". Slik har det jo alltid vært. Kvinner tiltrekkes av menn med selvtillit, og som er dominante, mens mange menn synes aggressive/dominante kvinner ikke er kjærestemateriale.  

Anonymkode: a2cad...5c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...