Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en konfliktsky venninne. 

Hun har ikke noe problemer med å fortelle meg om sine konflikter i relasjoner.  Jeg har heller ikke noe problemer med å lytte til dette. Til tross for dette mener hun at jeg ikke lytter nok til henne av og til.

Men når jeg har feks nettopp vært igjennon et brudd så opplever jeg ikke at hun et noe særlig interessert i å lytte. Hun sier at det er nok prat om det.

Generelt er hun slik når jeg forteller om en konflikt i relasjoner og hun antar at det er meg det er noe galt med.

Synes det er sårende at hun dømmer meg og virker som hun ikke tror på det jeg forteller.

Selv da jeg fortalte henne at eksen min drev med dop og svindel virket der som hun syntes at jeg bare overreagerer. Hun sa at han må jo bare få ta dop om han vil og det ikke er sikkert at det er sant det med jobben hans. Har fortalt henne om at det står om svindelen i avisene.

Men det nytter ikke. Hun stoler ikke på meg og jeg merker at min tillit til henne blir svekket. Hvorfor forstår hun meg ikke?

Anonymkode: 96b63...bb5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone?

Skrevet

Vet ikke hvorfor hun er sånn, men jeg hadde ikke delt mer med henne om hun reagerer sånn hver gang. Kanskje si i fra at du ikke orker å høre mer på hennes problemer når hun prater sånn om det du selv sliter med. Det er jo ubalanse i forholdet. Begge skal få kunne snakke ut om ting uten å føle at den andre dømmer eller ikke bryr seg.

Anonymkode: 5a662...abb

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvorfor hun er sånn, men jeg hadde ikke delt mer med henne om hun reagerer sånn hver gang. Kanskje si i fra at du ikke orker å høre mer på hennes problemer når hun prater sånn om det du selv sliter med. Det er jo ubalanse i forholdet. Begge skal få kunne snakke ut om ting uten å føle at den andre dømmer eller ikke bryr seg.

Anonymkode: 5a662...abb

Jeg har ikke noen problemer med å lytte til henne. Jeg bryr meg.

Det er hun som har problemer med å lytte til meg. Hun synes det er uinterresant og vil bare snakke om ting hun synes er morsomt. 

Jeg konfronterte henne med at jeg blir såret og at jeg opplever at hun dømmer meg. Da svarte hun at hun liker ikke å snakke om konflikter i det hele tatt og hun trekker seg unna meg 

Men når jeg tenker over det så er hun en sånn type som tenker;" hvordan kan hun være til nytte for meg?"

Eksen min påpekte at det virket som hun kom innom meg en gang kun for å spise mat, hun var der bare en liten stund før hun dro fra festen min. 

Hun spør meg også noen ganger om jeg har noen klær hun kan få. Hun er ekstremt sparsommelig. 

Hun går i containeren til matbutikken for å ta med seg mat som er kastet. Deltar i eventer hvor det serveres gratis mat 😂

Skrevet

Du skriver stygt om henne. Dere liker ikke hverandre, bare slutt å ha kontakt.

Anonymkode: 1cec5...2c5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver stygt om henne. Dere liker ikke hverandre, bare slutt å ha kontakt.

Anonymkode: 1cec5...2c5

Skriver jeg stygt om henne. Det er sant det jeg skriver. Hun har sider jeg liker oxo. Selv om hun er ekstremt sparsommelig til tider...

Skrevet

Dropp henne. Hvorfor skal du på død og liv være hennes venn?

Anonymkode: 690b6...df0

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropp henne. Hvorfor skal du på død og liv være hennes venn?

Anonymkode: 690b6...df0

Jo sant der. Men jeg er jo skuffet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...