Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken hårkur burde jeg bruke på håret mitt? Det begynner å bli litt tørt/sprøtt etter all farginga... Tenkte jeg skulle kjøpe hos frisøren, men hva vil dere anbefale? Jeg tenker litt på prisen og..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hår som er kjemisk behandlet, trenger proteiner, men også fuktighet. En ren proteinkur er Joico K-Pak Reconstructor, men velger du det, bør du helst ha en fuktighetskur (f.eks Joico Moisturizer, eller Redken All Soft) i håret etterpå.

Selv er jeg for lat for slikt, så jeg velger heller alt-i-ett-kurer. Muligens er ikke de like effektive, men det fører til at jeg i hvertfall tar[/] hårkur.

Mine favoritter:

*Fudge Dynamite (lukter sært, nesten som smør?)

*Kerastase Nutritive Masquintense (finnes i to versjoner; for fint hår og grovt hår). Denne koster rundt 200 kroner for en drøy krukke.

Neste gang skal jeg teste Laminates Reconstructive Treatment fra Sebastian, siden frisøren påstår den er så bra.

Skrevet
Mine favoritter:  

*Fudge Dynamite (lukter sært, nesten som smør?)  

*Kerastase Nutritive Masquintense (finnes i to versjoner; for fint hår og grovt hår). Denne koster rundt 200 kroner for en drøy krukke.

Hvor har du kjøpt de hen?

Takk for svar :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kerastace har de hos nesten alle frisører. Fudge har de hos noen frisører. De har det på LF feks. (internett..)

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg bruker den Lillith nevner fra Kerastase. Er superfornøyd!

I tillegg ville jeg valgt Joico K-pak sin proteinkur!

• 2 uker senere...
Skrevet

mmMMMMmm deilig mykt hår jeg har fått meg! tusen takk sor tips. Har brukt den kerastase-greia. Eh, hva gjør protein-kur for håret?(dumst spm kanskje, men jeg har ikke peil..)

Skrevet

Proteiner bygger opp håret etter farging, bleking osv. Kerastase-kuren er genial siden den BÅDE gir proteiner OG fukt i ett og samme produkt.

Skrevet
Proteiner bygger opp håret etter farging, bleking osv. Kerastase-kuren er genial siden den BÅDE gir proteiner OG fukt i ett og samme produkt.

Er proteinkurer laget kun for farget og behandlet hår?

Skrevet

Jeg synes fudge sin lukter en blanding av kokos og vanilje. Synes den lukter kjempegodt. :D

Kuren er god også, men litt tung for mitt fine nordiske hår. Men frisøren anbefalte meg den likevel, siden håret mitt er så behandlet.

Skrevet

Er proteinkurer laget kun for farget og behandlet hår?

Du trenger dem ikke ellers. Er håret ditt ubehandlet, men tørt og slitt, trenger du heller en fuktighetskur, ala All Soft fra Redken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...