Gå til innhold

Forsikring  

20 stemmer

1. 1. Har du/hadde du gravid og spebarnforsikring?

• Ja
      6
    • Nei
      12
    • Ikke hørt om
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er snart i uke 17 og da står det på appen at det er lurt å få seg gravid og spebarnfordikring. Er dette noe som er vanlig? Aldri hørt om det før🙈 hvor mange her har det?

Anonymkode: d5385...f8d

Skrevet

Har ikke hatt det, kjenner heller ingen som har hatt det. 

Anonymkode: b11c1...019

Skrevet

Aner ikke om det er vanlig, men synes det er temmelig uforsvarlig å ikke ha det. I en av de gratis babypakkene (apotek1 eller kiwi), følger det med gratis 6 mnd spebarnsforsikring fra Gjensidige. 

Anonymkode: d8707...f59

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Aner ikke om det er vanlig, men synes det er temmelig uforsvarlig å ikke ha det. I en av de gratis babypakkene (apotek1 eller kiwi), følger det med gratis 6 mnd spebarnsforsikring fra Gjensidige. 

Hvofor er det uforsvarlig?

Selv kjenner heg tre barn som ble alvorlig syke (den ene fikk påvist hjertefeil) i første leveår og ingen av de hadde forsikring. Men de bodde i Norge og fikk raskt den hhelpen de trengte. Hva skulle forsikringen ha hjulpet med?

Anonymkode: cd641...259

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvofor er det uforsvarlig?

Selv kjenner heg tre barn som ble alvorlig syke (den ene fikk påvist hjertefeil) i første leveår og ingen av de hadde forsikring. Men de bodde i Norge og fikk raskt den hhelpen de trengte. Hva skulle forsikringen ha hjulpet med?

Anonymkode: cd641...259

Ulykker. Gjensidige sin spebarnsforsikring, som du altså får gratis første halve året, gir engangserstatning på inntil 500 000 ved medisinsk invaliditet som følge av ulykke, refusjon av behandlingsutgifter på inntil 50 000 de to første årene etter en ulykke, og engangserstatning på inntil 0,5G hvis barnet dør som følge av ulykke. 

Du kan jo rett og slett lese selv.. Det offentlige dekker en del, men langt ifra alt.

Skrevet

Eg har hatt forsikring på mine :)

Fekk dessverre bruk for den med mellomste. 

Skrevet

Ja, hadde det. Så gikk vi over til barneforikring.

Skrevet

Jeg skjønner det å forsikre barna, men hva er en gravidforsikring?

Anonymkode: 1eef6...2ee

Skrevet

Jeg har tegnet den gratis forsikringen i Storebrand. Siste 3 mnd av svangerskap og første 3 av babyens liv. Tenkte at siden den uansett er gratis så skader det jo ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...