AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Jeg tror det er været som påvirker huden min. Iskaldt ute og ganske varmt inne. Kjenner huden min reagerer veldig på det, spesielt ved å bli veldig stram. Ikke tørre flekker, men den føles stram. De tørre flekkene får jeg bukt med ved å legge lag på lag med hudpleie. Bruker stort sett koreanske produkter som oljerens + vannbasert rens som ikke skal tørre ut huden, essence, toner, serum, øyekrem, fuktighetskrem og deretter en nattkrem/olje. Problemet nå er jo at huden føles tørr selv etter alt det! Har prøvd meg på å legge toneren lagvis (7 skin method for de som er kjent med koreansk versjon), men det hjelper ikke stort heller... Det er spesielt de siste dagene jeg har lagt merke til det, på grunn av målestokken som har vist 4-8 kuldegrader hver dag, og jeg jobber mye ute. Jeg vil også nevne at jeg bruker C-vitamin serum, men da bruker jeg selvfølgelig solkrem. Noen som har noe tips til meg? Kjenner det er veldig ekkelt å gå rundt med "strammende hud" liksom... Anonymkode: 96ae0...ea9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Synes det virker som du bruker altfor mye på huden din. Husker en gang jeg begynte å bruke håndkrem, hendene var ikke tørre da jeg begynte. Men etter en tid med bruk av kremen ble huden på hendene mine tørrere og tørrere og jeg ble avhengig av kremen. Sluttet etterhvert med kremen og etter en stund var ikke hendene mine tørre lenger. Tror rett og slett at huden blir tørr av å bruke for mye produkter. Anonymkode: 6444a...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Koreanske produkter er sikkert bra, men er de tilpasset det norske klimaet noe særlig? Når man bruker for mye fuktighetskrem kommer huden i ubalanse og produserer ikke like mye fukt på egenhånd. Man skal være litt forsiktig med å peise på med for mange fuktighetsgivende produkter alt for ofte. Får du i deg nok vann og nok olje/sunt fett fra kostholdet? Jeg har et helt annet hudpleie regime enn deg (satt opp av hudpleier) men blir også tørr i huden på vinteren. Det klarer jeg ikke å unngå. Men det pleier å gå greit så lenge jeg ikke peeler/renser huden for ofte. I tillegg har jeg en ekstra rik fuktighetskrem som jeg bruker nå på vinteren. Prøver å bruke minst mulig produkter og synes huden klarer seg bedre nå enn før. Anonymkode: 89b22...d95 1
Blingblingtahei Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 Enig med sistnevnte. Før var jeg nazi på å rense, peele, tone og smøre 2 ganger om dagen, nå vasker jeg med en vaskeklut en gang om dagen, renser de dagene jeg har sminke på, også smører jeg meg med emerginc. Huden er mye bedre enn noen gang. Man skal heller ikke vaske huden før man går ut, da fjerner man det beskyttende fettlaget ansiktet trenger for å tåle vær og vind, ingen krem kan gjøre samme nytten. Faktisk sier en del hudpleiere at man ikke skal smøre huden før man går ut.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Skrevet 12. januar 2018 TS her. Tror jeg fant ut hva som gjorde at ansiktet føltes stramt. Jeg bruker et C-vitamin serum fra Klairs (5 % C-vitamin), og jeg tror det faktisk var dette som tørket ut huden min. Nå er den normal igjen. Når det gjelder dette med lag på lag, så er det noe jeg har hatt enorm nytte av i disse vintermånedene! Huden min er aldri tørr lenger, og jeg får aldri tørre flekker/flassing i det hele tatt. I fjor vinter sleit jeg utrolig mye med flassete og tørr hud, men etter jeg begynte med KK så har jeg overhode ikke tørre partier. Når det er sagt, så er jeg klar over at huden kan bli "for mettet". Det er en balanse jeg må finne mer ut av kjenner jeg. Spiser variert og til en viss grad ganske sunt, men kunne nok drukket mer vann! Ellers takk for svar Anonymkode: 96ae0...ea9
*Verdande* Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Jeg hadde før kronisk tørr hud (fet og dehydrert) i panna og pøste derfor på med fuktighetskrem uten at det hjalp noe særlig. Bestemte meg for å prøve Elixir serien ifjor etter at jeg hadde hørt mye positivt om den. Før det brukte jeg kun Dermalogica i mange år og vegret meg for å prøve hudpleie med mer aktive ingredienser pga at jeg slet med kviser. Var sikker på at det ville irritere mer enn forbedre. Men overgangen gikk bra, og nå har jeg ikke problem med tørr hud/ flassing i pannen til tross for kulde og tørr mineralsminke. C-vit serumet fra den serien er jeg veldig fornøyd med, det har en formula som gir en del fukt og glattere hud. Dyrt er det da.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #7 Skrevet 13. januar 2018 Nå har jo folk forskjellig hud. Men jeg har ENDELIG finnet noe som har funket for min hud. Mange er sikkert ikke enige, men dette funker absolutt for meg. Jeg har i mange år slitt med kviser og veldig fet hud. Jeg har prøvd laser, masse forskjellige kremer og renseprodukter. Både dyre og billige. Ingenting har funket. Så jeg har gått rundt og trodd at jeg har superfet hud og ja, ingenting har funket. Jeg har snakket med legen min om det, og til slutt kom vi frem til at jeg ikke skulle gjøre noenting med huden. Jeg bare vasker den med vann eller skyller hodet under vann når jeg dusjer. Ingenting mer. Ingen renseprodukter. Ingen kremer. Huden min har aldri vært så fin som nå. Før når jeg brukte produktet og sånt så ble hele huden i ansiktet mitt helt «skrapet» vekk. Det så grusomt ut. Nå har jeg fått huden min tilbake til normal. Og jeg har ikke kviser lenger, og huden min er ikke fet. Men ikke helt tørr heller. Jeg var veldig skeptisk til å gjøre dette og var litt i mot det før, men det har bare funket helt perfekt for meg. Men som sagt, det er sikkert mange som ikke er enige med meg. Og alle har jo forskjellig hud. Men jeg ville bare dele min erfaring hilsen jente 21 Anonymkode: 658d7...080
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jo folk forskjellig hud. Men jeg har ENDELIG finnet noe som har funket for min hud. Mange er sikkert ikke enige, men dette funker absolutt for meg. Jeg har i mange år slitt med kviser og veldig fet hud. Jeg har prøvd laser, masse forskjellige kremer og renseprodukter. Både dyre og billige. Ingenting har funket. Så jeg har gått rundt og trodd at jeg har superfet hud og ja, ingenting har funket. Jeg har snakket med legen min om det, og til slutt kom vi frem til at jeg ikke skulle gjøre noenting med huden. Jeg bare vasker den med vann eller skyller hodet under vann når jeg dusjer. Ingenting mer. Ingen renseprodukter. Ingen kremer. Huden min har aldri vært så fin som nå. Før når jeg brukte produktet og sånt så ble hele huden i ansiktet mitt helt «skrapet» vekk. Det så grusomt ut. Nå har jeg fått huden min tilbake til normal. Og jeg har ikke kviser lenger, og huden min er ikke fet. Men ikke helt tørr heller. Jeg var veldig skeptisk til å gjøre dette og var litt i mot det før, men det har bare funket helt perfekt for meg. Men som sagt, det er sikkert mange som ikke er enige med meg. Og alle har jo forskjellig hud. Men jeg ville bare dele min erfaring hilsen jente 21 Anonymkode: 658d7...080 Hvordan renser du den når du sminker deg da? Eller sminker du deg ikke? Anonymkode: d7369...5e6 1
Djungelvrål Skrevet 13. januar 2018 #9 Skrevet 13. januar 2018 Jeg tror ikke aktiv hudpleie er så bra når huden er tørr. Jeg bruker Origins sin drink up overnignt mask når jeg er veldig tørr. Bruker den tom. innimellom på dagtid i et tynt lag under sminke.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #10 Skrevet 13. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan renser du den når du sminker deg da? Eller sminker du deg ikke? Anonymkode: d7369...5e6 Jeg bruker ikke sminke på huden. Bruker ikke foundation eller noe sånt. Bruker bare mascara (og farger øyenbryn hjemme selv) så det er ikke noe å vaske på selve huden Anonymkode: 658d7...080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå