Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #1 Skrevet 6. februar 2005 Inspieret av en annen tråd her. Hvordan har dere det i deres forhold? Er det rom for feil fra begge sider? Tilgir dere hvis man sier noen stygt i en krangel eller er det på hodet ut bare en blir sippete? I mitt forhold elsker vi hverandre så sterkt at om en av oss skulle komme til å si noe den ikke mener, prater vi om det og får det oppklart og så er det utav verden. Vi har vært gjennom såpass mye sammen av tøffe ting (ikke i forholdet men av ting utenfor) at vi vet at en kan ikke ha en nulltoleransegrense i et forhold som skal gjennom et helt liv.
maki Skrevet 6. februar 2005 #2 Skrevet 6. februar 2005 I mitt forhold elsker vi hverandre så sterkt at om en av oss skulle komme til å si noe den ikke mener, prater vi om det og får det oppklart og så er det utav verden. Legger oss ikke sinte på hverandre
Arkana Skrevet 6. februar 2005 #3 Skrevet 6. februar 2005 Selvsagt er det rom for tilgivelse i et forhold, ellers hadde nok de fleste av oss vært single. Jeg blir ikke lett sur/såret og heldigvis ikke samboeren min heller. Vi har vært sammen snart 6 år og har aldri kranglet, og det er jeg glad for. Det aller meste kan diskuteres rolig (og da er jo også sjansen for sårende kommentarer betydelig mindre). (Og forøvrig var det ingen i den tråden du sikter til som nevnte noe om at man ikke skulle tilgi en slik kommentar.)
Gjest Madam Felle Skrevet 6. februar 2005 #4 Skrevet 6. februar 2005 Sier man noe i en krangel, og beklager etterpå, så tilgir man jo det. Det tror jeg nok de fleste par gjør. Men ikke om det gjentar seg, for da har en ikke forstått hva en har sagt og gjort mot partneren sin. Alle kan gjøre feil, og ingen er perfekte, men man gjør ikke samme feilen gang på gang, for da har man ikke lært.
Ciara Skrevet 6. februar 2005 #5 Skrevet 6. februar 2005 Vi krangler heller ikke. Ikke fordi vi aldri sier noe feil til hverandre, men fordi vi klarer å løse problemet... Jeg har klart å si en del teite ting (ikke vondt ment, men ting som bare kom galt ut), men han har heldigvis ikke hatt noe problem med å godta unnskyldningene mine. Det gjelder motsatt vei også. Det det står på, tror jeg, er å være i stand til å svelge stoltheten og be om unnskyldning når det er grunn til det.
Gjest Rimfrost Skrevet 6. februar 2005 #6 Skrevet 6. februar 2005 Vi krangler ofte... Mest fordi jeg sliter med div problemer og ikke klarer å la være å slenge med leppa. Det er jævli slitsomt, og han blir iblant sur og svarer med samme mynt. Vi har også lagt oss rygg mot rygg, surmulende. Men dagen etter er alt glemt. Så vi krangler (iblant MYE!) men det går sjelden dypt. Og de gangene det har vært noe mer enn bare avreagering/drittslenging pleier vi alltid og snakke om det.
Gjest Embla s Skrevet 6. februar 2005 #7 Skrevet 6. februar 2005 Aboslutt rom for tilgivelse og oppklaringer ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå