AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Jeg skal kjøpe meg espressomaskin, men jeg går meg vill i jungelen. Kaffemaskinen må male bønner der og da og må kunne lage ulike kaffedrikker. Må ha god melkeskummer. Trenger ikke melkebeholder, men må ha god melkeskummer. Må også kunne brygge to kopper av gangen. Og selvfølgelig må den lage god kaffe. Jeg vil ikke ha kapselmaskin, her er det kun nymalt kaffe som gjelder. Har sett på disse to: https://www.kitchentime.no/no/p/espressomaskin-brera?nosto=productcategory-nosto-2# og https://www.kitchenone.no/produkt/siemens-te501201rw-espressomaskin/ Designet er litt kjedelig på begge to, men rått design koster gjerne fryktelig mye penger. Jeg vet at Gaggia er et veldig bra italiensk kaffemaskinmerke, men virker som den fra Siemens har flere funksjoner. Den har også avkalknings og rengjøringsprogram, noe som er praktisk. Den er også en dyrere maskin i utgangspunktet uten at det trenger å bety noe. Vil helst kjøpe nå i januar fordi det er salg og man kan få 10.000 kr-maskiner til under halve prisen. Også vil jeg jo ha den fortest mulig så klart. Hvilken av disse ville dere valgt? Noen som har erfaringer med dem? Eller har dere noe annet å anbefale i ca samme prisklasse? Anonymkode: 30218...c4d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Rancilio silva. Beste maskinen ever. Anonymkode: dd6f7...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Du trenger en kaffekvern utenom. Anonymkode: dd6f7...cd3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rancilio silva. Beste maskinen ever. Anonymkode: dd6f7...cd3 Takk for svar. Skal Google den og lese om den. Går greit med kaffekvern utonom ja, selv om jeg helst vil ha den innebygget. Men at den lager god kaffe er jo det aller viktigste. Anonymkode: 30218...c4d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Skal Google den og lese om den. Går greit med kaffekvern utonom ja, selv om jeg helst vil ha den innebygget. Men at den lager god kaffe er jo det aller viktigste. Anonymkode: 30218...c4d Rocket kverna til Rancilio skal være bra 👍 Holder ikke med en slik Wilfa til 599,- Anonymkode: ead43...eb7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rocket kverna til Rancilio skal være bra 👍 Holder ikke med en slik Wilfa til 599,- Anonymkode: ead43...eb7 Takk for tips. Må ha en ordentlig kvern, ja. Anonymkode: 30218...c4d
Christiane_W Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Begge maskinene TS linker til er helautomatiske maskiner med integrert kaffekvern. Fyll på bønner og vann, velg kaffedrikk og trykk på en knapp, maskinen gjør resten. Min erfaring da jeg solgte espressomaskiner er at helautomatiske maskiner er et lettvint alternativ som krever lite av brukeren og gir et greit resultat. Melkeskummeren på de helautomatiske er gjerne er litt "bob-bob" og det blir fort "såpebobler" i stedet for skikkelig kremet melkeskum. Rancilio Silva som nevnes er en manuell maskin og for optimalt resultat må man ha kvern i tillegg. Rancilio Rocky som nevnes er en veldig god kvern og har du en Silva og en Rocky har faktisk en nesten proff kaffebar på kjøkkenbenken. Ulempen her er at det krever en del håndlag å lage kaffe og er mer jobb. Men når man først har fått dreisen på det blir resultatet helt fantastisk. Silva har VELDIG god melkeskummer. Jeg var veldig fornøyd med Silva og Rocky, men solgte dem for noen år siden siden jeg dessverre ikke brukte dem nok. Jeg syntes det ble litt mye pes for en kjapp kaffekopp må jeg innrømme.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 Enig med flere andre her. Rancilio er "kongen" blant kaffemaskiner for vanlige folk som vil lage god kaffe. Separat kvern er supert! Litt mer jobb, men ingenting er som duften av nykvernede kaffebønner på kjøkkenet en tidlig morgen! Gaggia har også mange gode maskiner, men de har også noen lettvektere som selger bare på navnet. Et annet godt merke er Saeco. Siemens ville jeg droppet. Anonymkode: 09f6f...eea
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #10 Skrevet 12. januar 2018 Tusen takk for svar alle sammen! Valget falt på Gaggia sin. Jeg har ikke så god tid på morran, så fant ut at helautomatisk var best. Den har kostet ca 8000, men var på 52%, så betalte litt under 4000,- Utgående modell, så derfor så god pris. Jeg har også sett at Gaggia har noen billige lettvektere som selger på navnet, men de gadd jeg ikke se på en gang. Siemens fikk jeg en dårlig magefølelse på. Gleder meg til maskinen kommer! Bestilte masse tilbehør også, så dette blir nok bra. Anonymkode: 30218...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #11 Skrevet 12. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar alle sammen! Valget falt på Gaggia sin. Jeg har ikke så god tid på morran, så fant ut at helautomatisk var best. Den har kostet ca 8000, men var på 52%, så betalte litt under 4000,- Utgående modell, så derfor så god pris. Jeg har også sett at Gaggia har noen billige lettvektere som selger på navnet, men de gadd jeg ikke se på en gang. Siemens fikk jeg en dårlig magefølelse på. Gleder meg til maskinen kommer! Bestilte masse tilbehør også, så dette blir nok bra. Anonymkode: 30218...c4d Håper du blir fornøyd! Gi gjerne tilbakemelding senere 😊 Anonymkode: ead43...eb7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #12 Skrevet 12. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du blir fornøyd! Gi gjerne tilbakemelding senere 😊 Anonymkode: ead43...eb7 Takk, håper jeg og. Det skal jeg gjøre! Anonymkode: 30218...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå