AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Ikke noe galt med det, men tåler du at han stiller krav til deg ? Anonymkode: 3b2e7...80c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Ja. Jeg er en av få har jeg inntrykk av som leter etter forelskelse. Ikke bare en å ta tiltakke med. Singellivet er for bra til å lete etter noe halvbra. Et av kravene er at han tenker som meg. Han skal være grunnen til at jeg går ut av singellivet, og omvendt. Anonymkode: cfa63...16e 6
Gjest Datti Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 Stiller like mange krav til meg elv som til han
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 Det tåler jeg absolutt, ja. Jeg hadde ikke likt å bli "tatt til takke med", eller bare noen han blir sammen med fordi det er bekvemt. Jeg syns ikke det er noe galt i være kresen så lenge man er realistisk. Hvem som skal bli kjæresten din er tross alt blant de viktigste beslutningene man tar i livet sitt. Anonymkode: be3ee...5c7 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 19 minutter siden, Datti skrev: Stiller like mange krav til meg elv som til han Dette! Vil da aldri i verden være samnnen med en fyr som ikke har noen krav/forventninger/referansepunkter i det hele tatt. Jeg vil han skal se meg og være stolt av at nettopp jeg er hans kjæreste. Og ja; jeg vil være en bra kjæreste tilbake også. Jeg stiller minst like mange krav til meg selv som til han. Er han selv blottet for ambisjoner og ikke har noen krav hverken til seg selv eller andre vil det aldri funke uansett. Anonymkode: 1e2d7...30f 4
pewdiepie Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 Kvinner i vesten og de mest feminiserte landene har enorme krav til menn selv om de selv ikke ser ut i måneskinn. de fleste vertfall. så hyler de når menn stiller krav tilbake . " elsker du meg ikke ? vist du elsker meg så elsker du meg slik jeg er , uansett om jeg er 10-20 kg over tihi"
Cuckold Skrevet 9. januar 2018 #7 Skrevet 9. januar 2018 (endret) 32 minutter siden, Datti said: Stiller like mange krav til meg elv som til han 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dette! Vil da aldri i verden være samnnen med en fyr som ikke har noen krav/forventninger/referansepunkter i det hele tatt. Jeg vil han skal se meg og være stolt av at nettopp jeg er hans kjæreste. Og ja; jeg vil være en bra kjæreste tilbake også. Jeg stiller minst like mange krav til meg selv som til han. Er han selv blottet for ambisjoner og ikke har noen krav hverken til seg selv eller andre vil det aldri funke uansett. Anonymkode: 1e2d7...30f Hehe, spennende svar. Tror det skulle noe til at en en mann ville svart det samme. På området relasjoner og forhold oppfatter kvinner seg som naturlige dommere, så selvsagt tar mange rollen som autoritet og dommer på området, at det er mulig å svare slik selv om spørsmålet jo var om du som kvinne synes det er greit at en mann stiller like mange krav til deg. Men for noen kvinner føles det naturlig at hun kan være dommer både på hva som skal gjøre henne attraktiv for ham og for hva som skal gjøre ham attraktiv for henne. En behagelig rolle. Det er mye kulere å leve opp til egne idealer enn å bli veiet og målt etter andres standarder. Som kvinne må du nok finne deg i at menn kan stille like strenge krav til deg som du til ham, og de kravene kan gå på helt andre forhold enn de du selv legger vekt på. Slik kravene dine ikke nødvendigvis matcher de han stiller til seg selv. Endret 9. januar 2018 av Cuckold 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det tåler jeg absolutt, ja. Jeg hadde ikke likt å bli "tatt til takke med", eller bare noen han blir sammen med fordi det er bekvemt. Jeg syns ikke det er noe galt i være kresen så lenge man er realistisk. Hvem som skal bli kjæresten din er tross alt blant de viktigste beslutningene man tar i livet sitt. Anonymkode: be3ee...5c7 Kjærestevalg er og skal være et valg der man aldri tar til takke med mindre enn det beste man kan oppnå. Det er ulikt hva den enkelte når opp til på sin øverste hylle, men jeg tenker som så at hvis en fyr lett kan bytte meg ut med noe bedre er det vel heller ikke så rart om han gjør nettopp det? Det ligger mye i uttrykket "hel ved" og dersom valget da er lite gjennomtenkt får det være hans tap fremfor mitt. Jeg gjør alt jeg kan for å være en god partner og forventer selvsagt at det er noen forventninger/krav til en partner. For min del handler det vel så mye om å være bevisst hva man IKKE vil ha som det å faktisk ha forventninger/krav om enkelte ting som bør være på plass hos en aktuell partner. Anonymkode: 1e2d7...30f 1
Jens Even Skrevet 9. januar 2018 #9 Skrevet 9. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dette! Vil da aldri i verden være samnnen med en fyr som ikke har noen krav/forventninger/referansepunkter i det hele tatt. Jeg vil han skal se meg og være stolt av at nettopp jeg er hans kjæreste. Og ja; jeg vil være en bra kjæreste tilbake også. Jeg stiller minst like mange krav til meg selv som til han. Er han selv blottet for ambisjoner og ikke har noen krav hverken til seg selv eller andre vil det aldri funke uansett. Anonymkode: 1e2d7...30f Det er ikke det som er spørsmålet. Han spør om du tåler å bli stilt krav til, noe du tydeligvis ser ut til å ha problemer med, da du umiddelbart fremhevet at du først og fremst stilte krav til deg selv. MAnge menn ser at kvinner ofte er ute etter en skapning de har lagd i sitt eget hodet, men de tåler ekstremt dårlig å selv å være et krysskjema for en mann. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, Jens Even skrev: Det er ikke det som er spørsmålet. Han spør om du tåler å bli stilt krav til, noe du tydeligvis ser ut til å ha problemer med, da du umiddelbart fremhevet at du først og fremst stilte krav til deg selv. MAnge menn ser at kvinner ofte er ute etter en skapning de har lagd i sitt eget hodet, men de tåler ekstremt dårlig å selv å være et krysskjema for en mann. Se svaret mitt ovenfor. Jeg ikke bare tåler, men forventer å bli stilt krav til. Hva disse kravene måtte være vil selvsagt stille seg forskjellig fra person til person og jeg går ut fra at de som utelukker meg av ulike årsaker neppe ville passet godt sammen med meg uansett. Jeg vil da trolig heller ikke finne dem særlig interessante selv. Hvem mener seriøst at det er feil å ha krav/forventninger/referansepunkter når det kommer til valg av kjæreste? Hvis du skal kjøpe ny bil ville du vel også gjort litt research eller ville du bare googlet "bil" på Finn og kjøpt den første som kom opp? Noen går for HK, andre fo Km-stand, prisen er selvsagt relevant, andre ser på farge, noen skal ha el-bil mens andre ikke vil ha bil i det hele tatt. Er da lov å reflektere litt rundt valg man tar i livet. Valg av partner er trolig det viktigste valget du tar her i livet! Anonymkode: 1e2d7...30f 4
Jordbæra Skrevet 9. januar 2018 #11 Skrevet 9. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe galt med det, men tåler du at han stiller krav til deg ? Anonymkode: 3b2e7...80c Ja helt klart. Her er vi likestilte.
Jens Even Skrevet 9. januar 2018 #12 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Se svaret mitt ovenfor. Jeg ikke bare tåler, men forventer å bli stilt krav til. Hva disse kravene måtte være vil selvsagt stille seg forskjellig fra person til person og jeg går ut fra at de som utelukker meg av ulike årsaker neppe ville passet godt sammen med meg uansett. Jeg vil da trolig heller ikke finne dem særlig interessante selv. Hvem mener seriøst at det er feil å ha krav/forventninger/referansepunkter når det kommer til valg av kjæreste? Hvis du skal kjøpe ny bil ville du vel også gjort litt research eller ville du bare googlet "bil" på Finn og kjøpt den første som kom opp? Noen går for HK, andre fo Km-stand, prisen er selvsagt relevant, andre ser på farge, noen skal ha el-bil mens andre ikke vil ha bil i det hele tatt. Er da lov å reflektere litt rundt valg man tar i livet. Valg av partner er trolig det viktigste valget du tar her i livet! Anonymkode: 1e2d7...30f Igjen - nei. Du gjør det å bli stilt krav til om til det å få bekreftelser på at dine egne ideal er gode nok for en mann. Det handler for deg om å bli veiet god nok ut i fra hvordan du selv definerer deg. Krav som ikke er forenelige med den du er ser du bort fra. Ingen mann tenker som deg btw. Ingen mann tenker at du er et investeringsobjekt for fremtiden, men du ser ut til å tro at om du ser for deg en mann som et investeringsobjekt, og han føyer seg og sier du er god nok, så er du det like store "viktige valget" for fremtiden som det han er for deg. Nope.
Cuckold Skrevet 9. januar 2018 #13 Skrevet 9. januar 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker said: Se svaret mitt ovenfor. Jeg ikke bare tåler, men forventer å bli stilt krav til. Hva disse kravene måtte være vil selvsagt stille seg forskjellig fra person til person og jeg går ut fra at de som utelukker meg av ulike årsaker neppe ville passet godt sammen med meg uansett. Jeg vil da trolig heller ikke finne dem særlig interessante selv. Hvem mener seriøst at det er feil å ha krav/forventninger/referansepunkter når det kommer til valg av kjæreste? Hvis du skal kjøpe ny bil ville du vel også gjort litt research eller ville du bare googlet "bil" på Finn og kjøpt den første som kom opp? Noen går for HK, andre fo Km-stand, prisen er selvsagt relevant, andre ser på farge, noen skal ha el-bil mens andre ikke vil ha bil i det hele tatt. Er da lov å reflektere litt rundt valg man tar i livet. Valg av partner er trolig det viktigste valget du tar her i livet! Anonymkode: 1e2d7...30f Selvsagt skal man kunne stille krav. Men du valgte å hoppe inn i tråden ved sitere en kvinne (Datti) som svarte at hun har krav til seg selv, noe vi jo alle har, og noe som ikke akkurat var det TS spurte om. Og også i ditt innlegg la du vekt på at du har krav til deg selv, noe som altså ikke er så interessant, for det er mye mer behagelig å være sin egen dommer enn å bli veiet og bedømt av en annen. Men for all del, jeg ser at du også nevnte at du godtar at han stiller krav. Så min reaksjon passer nok mer på Dattis svar en på ditt. Endret 9. januar 2018 av Cuckold 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #14 Skrevet 9. januar 2018 2 minutter siden, Jens Even skrev: Igjen - nei. Du gjør det å bli stilt krav til om til det å få bekreftelser på at dine egne ideal er gode nok for en mann. Det handler for deg om å bli veiet god nok ut i fra hvordan du selv definerer deg. Krav som ikke er forenelige med den du er ser du bort fra. Ingen mann tenker som deg btw. Ingen mann tenker at du er et investeringsobjekt for fremtiden, men du ser ut til å tro at om du ser for deg en mann som et investeringsobjekt, og han føyer seg og sier du er god nok, så er du det like store "viktige valget" for fremtiden som det han er for deg. Nope. Du er ihvertfall flink til å tolke alt i din mening Hvis du mener vi alle skal måtte innrette oss etter andres krav må jeg skuffe deg og si at jeg er dypt uenig. Jeg ønsker å finne en jeg er kompatibel med og ikke en som jeg må endre på fundamentalistisk plan for å kunne være med. Igjen; det er mange der ute og jeg håper da virkelig at man evner å finne en god match. Like lite som jeg ønsker at noen skal måtte forandre på grunnleggende verdier og holdninger hos meg ønsker jeg å måtte endre andre. Hvis det er utgangspunktet synes jeg det er et svært dårlig utgangspunkt. Dersom det oppstår utfordringer underveis kan man vurdere da hva som er verdt å jobbe med opp mot alt man har som er bra. I tillegg til alt dette forandrer man seg også underveis. Noen kommer nærmere hverandre i tankesett, mens andre utvikler seg i ulike retninger. Slik er livet. Man må ikke står for valg man gjorde for mange år siden dersom det ikke gir en noe i dag. Igjen forventer jeg å bli byttet ut hvis jeg fremstår som et dårlig catch for en partner. Jeg kan da aldri forvente at noen skal ha så få krav at de tar til takke med meg hvis jeg ikke har noe å tilby? Anonymkode: 1e2d7...30f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #15 Skrevet 9. januar 2018 5 minutter siden, Cuckold skrev: Selvsagt skal man kunne stille krav. Men du valgte å hoppe inn i tråden ved sitere en kvinne (Datti) som svarte at hun har krav til seg selv, noe vi jo alle har, og noe som ikke akkurat var det TS spurte om. Og også i ditt innlegg la du vekt på at du har krav til deg selv, noe som altså ikke er så interessant, for det er mye mer behagelig å være sin egen dommer enn å bli veiet og bedømt av en annen. Men for all del, jeg ser at du også nevnte at du godtar at han stiller krav. Så min reaksjon passer nok mer på Dattis svar en på ditt. Jeg mener at ALLE bør stille krav, men vi bør ikke nødvendigvis innfri krav fra alle og enhver. Det gjelder for begge kjønn Anonymkode: 1e2d7...30f 3
Perle Skrevet 9. januar 2018 #16 Skrevet 9. januar 2018 (endret) Jeg og min er er helt forskjellige. Ulik bakrunn, utdanning og alder. Det eneste kravet jeg stiller til en partner er at han er "selvforsørget", har moral og etikk på plass og er SNILL. Mot folk og dyr. +at jeg selvsagt finner han attraktiv. Jeg tror veldig mange menn laller seg inn i en forestilling om at kvinner krever "ditten og datten.". Høy lønn, hår på hodet, kjempestor penis og er en "badboy". Men det er jo ikke slik. Det vi vil ha, meg selv inkludert, er en mann som evner å ta ansvar for hus, hjem, dyr og barn, som setter pris på et pent hjem, som takker for maten og som stiller opp om en skulle bli syk. En mann en kan stole på helt enkelt. -Og ja, jeg tåler at han stiller samme krav til meg. Endret 9. januar 2018 av Perle 5
Cuckold Skrevet 9. januar 2018 #17 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg mener at ALLE bør stille krav, men vi bør ikke nødvendigvis innfri krav fra alle og enhver. Det gjelder for begge kjønn Anonymkode: 1e2d7...30f Her er vi helt på linje. Men det som er interessant i denne tråden er Dattis svar og dette at du virket så begeistret for dette. Noe du kanskje egentlig ikke var, mulig du ikke hadde lest det skikkelig før du siterte det. For dette innlegget var symptomatisk for det jeg vil kalle en kvinnelig vilje til makt på området kjærlighet og forhold, en oppfatning av at det er kvinnen som har og skal ha definisjonsmakten og retten til å bestemme hva som kan kreves og forventes på området sex og kjærlighet, både av henne og av ham. Så når TS spurte om hun som kvinne godtok å bli bedømt og veiet av menn hun traff, svarte Datti at hun selv var autoritet og dommer og at hun veiet og bedømte seg selv. Noe som kan være veldig bekvemt. Som når en viss president for et par dager siden ga seg selv bedømmelsen «et veldig stabilt geni». 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #18 Skrevet 9. januar 2018 Hvis man må stille opp krav som den andre må streve for å leve opp til, så er den personen ikke noen match i utgangspunktet. Gidder ikke drive på å oppdra surmulende mannfolk, når jeg kan velge en som passer min standard og livsstil. Anonymkode: b7d96...a81 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #19 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, Perle skrev: Jeg og min er er helt forskjellige. Ulik bakrunn, utdanning og alder. Det eneste kravet jeg stiller til en partner er at han er "selvforsørget", har moral og etikk på plass og er SNILL. Mot folk og dyr. +at jeg selvsagt finner han attraktiv. Jeg tror veldig mange menn laller seg inn i en forestilling om at kvinner krever "ditten og datten.". Høy lønn, hår på hodet, kjempestor penis og er en "badboy". Men det er jo ikke slik. Det vi vil ha, meg selv inkludert, er en mann som evner å ta ansvar for hus, hjem, dyr og barn, som setter pris på et pent hjem, som takker maten og som stiller opp om en skulle bli syk. En man kan stole på. Enig i dette, men du snakker jo da også selv om krav/preferanser? Og det er kjempebra, synes jeg! Problemet er at gutta som sitter i kjelleren hos mor og far etter fylte 40 år og er frustrerte fordi de ikke kan velge og vrake blant damene ikke forstår at det er visse ting som bør være på plass. Du trenger ikke tjene masse, ha stor tiss, masse hår på hodet, ha massive muskler, vise til imponerende høy IQ eller bo i stort og egeneid hus. MEN du bør kanskje ha skaffet deg en utdanning innen fylte 30, ihvertfall hvis du ikke har brukt tiden nyttig på andre ting (og da mener jeg ikke gaming hjemme i foreldrenes hus, kverulering på KG om håpløse kjerringer, fastlåste politiske diskusjoner eller fanatiske religiøse/ikke-religiøse piss), gjerne også ha flyttet hjemmefra og ha lært deg å ivareta deg selv og eget liv innen denne tid. De gutta som tafatt sitter og ikke en gang evner å ivareta seg selv er oftest de samme som syter høyest (gjerne på KG) om at damene ute i verden faktisk har krav til en livspartner. Det kan være enkle små ting som at en viss grad av sosial kompetanse skiller mellom det å fremstå som en aktuell fremtidig partner i motsetning til det å fremstå som en umoden fyr som for aldri kan ta ansvar for hverken seg selv eller andre. Det å stille krav er ikke det samme som å være urimelig - det er det mange av gutta her inne ikke skjønner. De dette gjelder anser nemlig ethvert krav som urimelig uten engang å reflektere over viktigheten av å være bevisst sine preferanser - både for seg selv og andre. Anonymkode: 1e2d7...30f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #20 Skrevet 9. januar 2018 Ja, jeg er jo ikke interessert i en mann som tar hva som helst. Jeg synes alle bør ha krav til en partner. Disse kravene er naturligvis ulike da mennesker er forskjellige, så vanskelig å finne en partner for de aller fleste er det jo ikke. De kravene jeg ikke oppfyller eller mener er urimelige er jo uansett ikke stilt av en mann jeg kan se for meg å være med. Verden går altså videre selv om jeg ikke oppfyller kravene til enhver mann. Anonymkode: 11ddd...072 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå