AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Jeg har skadet begge hendene, har gips på den ene og bandasje på den andre. Dette er et resultat at noe jeg har gjort selv, og jeg skammer meg. Jeg vet at jeg kommer til å få spørsmål på jobb om hva som har skjedd, men jeg aner ikke hva jeg skal si. Vil ikke tiltrekke meg mer oppmerksomhet ved å si et eller annet diffust, men har heller ikke lyst til å fortelle hva som faktisk har skjedd. Jeg vet ikke hva jeg skal si, og jeg vet ikke om det egentlig er greit å lyve? De har jo ingen rett til å vite, men vi er kollegaer/venner, og jeg vil jo gjerne fortsette det gode forholdet. Anonymkode: 118ba...02b
Gjest making.a.mess Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Om du har påført deg skader som gir arr, tenker kutting av pulserende etc, som ikke levner tvil om hva som har skjedd så blir det dumt å lyve. Om det derimot kan bortforklares så er det best for alle med en hvit løgn.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 De har ingen rett på sannheten, det holder å si at du tryna på ski eller på isen. Anonymkode: c9ebf...c99 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev: Om du har påført deg skader som gir arr, tenker kutting av pulserende etc, som ikke levner tvil om hva som har skjedd så blir det dumt å lyve. Om det derimot kan bortforklares så er det best for alle med en hvit løgn. Det vil nok gi arr, men ikke noe som nødvendigvis tyder på at jeg har gjort det med vilje, nei. Så tror nok jeg skal komme unna ved å lyve. 1 minutt siden, Rosalie skrev: Si at du sklei på isen. Jeg har mange småkutt på den ene hånden, så vet ikke om det går med akkurat det. Men blir nok å si noe sånt som det ja. Jeg bare lurer på om det er "greit" å lyve sånn, eller burde man enten si sannheten eller at man ikke vil snakke om det eller hva? Anonymkode: 118ba...02b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 Om det er forenlig med fallskader, så ville jeg dratt en hvit en og sagt jeg sklei på holka. Eller falt i skibakken og skrapte deg opp samtidig eller noe i den dur. Ja, det er kollegaer, men ikke venner. Så lenge de vet hva de kan forholde seg til med tanke på skadene og din arbeidsevne, så har du ingen plikt til å si noe mer. Anonymkode: aa12c...c31 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #7 Skrevet 9. januar 2018 Jeg hadde flere små kutt på ene armen (slet litt med selvskading i tenårene), og det jeg sa var at jeg sklei på isen og falt rett ned i en busk. Og at jeg klarte å skrape armen over grenene i busken. Jeg ser ikke problemet å lyve om noe slik til kollegaer/venner. Uten om det håper jeg du har kontakt med helsevesen/psykolog eller lignende og får hjelpen du trenger Med dem er det ikke lurt å lyve om hva som har skjedd Anonymkode: 5793f...6f3 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det er forenlig med fallskader, så ville jeg dratt en hvit en og sagt jeg sklei på holka. Eller falt i skibakken og skrapte deg opp samtidig eller noe i den dur. Ja, det er kollegaer, men ikke venner. Så lenge de vet hva de kan forholde seg til med tanke på skadene og din arbeidsevne, så har du ingen plikt til å si noe mer. Anonymkode: aa12c...c31 Noen av de er da absolutt venner! Vi er sammen og gjør hyggelige ting utenom jobb også. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde flere små kutt på ene armen (slet litt med selvskading i tenårene), og det jeg sa var at jeg sklei på isen og falt rett ned i en busk. Og at jeg klarte å skrape armen over grenene i busken. Jeg ser ikke problemet å lyve om noe slik til kollegaer/venner. Uten om det håper jeg du har kontakt med helsevesen/psykolog eller lignende og får hjelpen du trenger Med dem er det ikke lurt å lyve om hva som har skjedd Anonymkode: 5793f...6f3 Jeg har kontakt med helsevesenet og lyver selvsagt ikke om hva som har skjedd der. Der er det greit å snakke om det, fordi jeg ikke må forholde meg til de menneskene på andre områder også, men liker ikke tanken på at folk vet sånt om meg og kan se annerledes på meg enn de gjorde før. Anonymkode: 118ba...02b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #9 Skrevet 9. januar 2018 Jeg synes det er helt innafor å lyve om dette. Ikke minst kan det faktisk hende det er mer ukomfortabelt for kollegene dine å få vite sannheten. Anonymkode: 4a668...fca 2
Gjest making.a.mess Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil nok gi arr, men ikke noe som nødvendigvis tyder på at jeg har gjort det med vilje, nei. Så tror nok jeg skal komme unna ved å lyve. Jeg har mange småkutt på den ene hånden, så vet ikke om det går med akkurat det. Men blir nok å si noe sånt som det ja. Jeg bare lurer på om det er "greit" å lyve sånn, eller burde man enten si sannheten eller at man ikke vil snakke om det eller hva? Anonymkode: 118ba...02b Ikke si at du ikke vil snakke om det, da blir det hvisket bak ryggen din. Lyv ellers blir alt bare kleint. En ting som er sikkert er at folk vil bli usikre på hvordan de skal forholde seg til deg om du forteller sannheten. Da vil de muligens unngå deg eller ikke klare å snakke med deg fordi de blir redd for å si noe feil. Gi dem noe konkret og så går det inn i historieboka. Jobbet med en fyr som møtte den berømmelige veggen og i årevis etterpå ble han snakket om som om han var "skjør" i toppetasjen..
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #11 Skrevet 9. januar 2018 Si du «kløna noe innmarri» og «tryna» og «det er flaut å snakke om». Anonymkode: dccd6...474
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #12 Skrevet 9. januar 2018 Spill på at du er en kløne og ro deg over på noe annet. Jeg brakk hånden fordi jeg var full, men DET vet ingen på jobben;) Og jeg har ikke løyet til noe der. Anonymkode: d5b18...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå