Gå til innhold

pels og dyretesting, hva er greia? Hun kan jo ikke argumentere seg engang!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg er veldig opptatt av dette med dyrevelferd, og støtter ikke noe som gjør at dyr lider.

Jeg og venninna mi diskuterer litt... Hun går rundt og sier at hun er imot pels og at det er veldig dyreplageri. Samtidig som hun sier det, bruker hun dyretesta produkter. 

Jeg mener jo selvsagt ikke at alle MÅ være enige med meg. Jeg forstår bare ikke greia liksom... Hvis hun ikke er imot dyretesting så burde hun jo heller ikke være imot pels heller da. Når jeg spør om hun kan komme med argumenter hvorfor så sier hun ingenting. 

Vet ikke om jeg klarte og formulere meg skikkelig, men hva synes dere?

Anonymkode: c6cd2...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man gjør gjerne det som er enklest for en selv og de færreste bruker tusenvis av kroner på en jakke med pels. Å finne produkter som ikke er dyretestet er verre, da må man faktisk gjøre en innsats. 

Anonymkode: 87702...628

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har folk noen virkelig gode argumenter jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg er veldig opptatt av dette med dyrevelferd, og støtter ikke noe som gjør at dyr lider.

Jeg og venninna mi diskuterer litt... Hun går rundt og sier at hun er imot pels og at det er veldig dyreplageri. Samtidig som hun sier det, bruker hun dyretesta produkter. 

Jeg mener jo selvsagt ikke at alle MÅ være enige med meg. Jeg forstår bare ikke greia liksom... Hvis hun ikke er imot dyretesting så burde hun jo heller ikke være imot pels heller da. Når jeg spør om hun kan komme med argumenter hvorfor så sier hun ingenting. 

Vet ikke om jeg klarte og formulere meg skikkelig, men hva synes dere?

Er vel bedre at noen er i mot det ene, eller at noen er i mot begge deler. Personlig har jeg både venner som er veganere og venner som ikke bryr seg døyten om pels og dyrerettigheter. Jeg selv vil karakterisere meg selv som moderat: var vegetarianer tidligere i livet, men mistet såpass mye næringsstoffer av den livsstilen at jeg ble syk. Kjøper billig mascara fordi det er den eneste mascaraen jeg har råd til med nåværig lønn. Ønsker fortsatt alle dyr godt, og elsker mine veganske venner, men elsker også at de ikke spør meg hvilken mascara jeg bruker. Vet jeg kunne vært mer engasjert, men ja...

Anonymkode: efc14...00c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er vel bedre at noen er i mot det ene, eller at noen er i mot begge deler. Personlig har jeg både venner som er veganere og venner som ikke bryr seg døyten om pels og dyrerettigheter. Jeg selv vil karakterisere meg selv som moderat: var vegetarianer tidligere i livet, men mistet såpass mye næringsstoffer av den livsstilen at jeg ble syk. Kjøper billig mascara fordi det er den eneste mascaraen jeg har råd til med nåværig lønn. Ønsker fortsatt alle dyr godt, og elsker mine veganske venner, men elsker også at de ikke spør meg hvilken mascara jeg bruker. Vet jeg kunne vært mer engasjert, men ja...

Det er imponerende at du fikk til det. Levde du på salat? Eller hvordan i all verden fikk du det til?

Anonymkode: c7ae8...2cb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Argumenter for/mot hva? Hvor gamle er dere? Får her heller inntrykk av at venninnen din ikke kan noe særlig om dyretesting og da kommer du mye lenger med å rolig fortelle om dyretesting og produkter, ikke prøve å finne argumenter for å "vinne" over henne.

Anonymkode: f754b...a5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Argumenter for/mot hva? Hvor gamle er dere? Får her heller inntrykk av at venninnen din ikke kan noe særlig om dyretesting og da kommer du mye lenger med å rolig fortelle om dyretesting og produkter, ikke prøve å finne argumenter for å "vinne" over henne.

Jeg har fortalt henne mye om dyretesting, og hvordan dyrene lider av det. Uansett hva jeg sier, så sier hun bare at hun ikke bryr seg.

Og det gir jo ingen mening at hun ikke bryr seg når hun er såpass imot pels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fortalt henne mye om dyretesting, og hvordan dyrene lider av det. Uansett hva jeg sier, så sier hun bare at hun ikke bryr seg.

Og det gir jo ingen mening at hun ikke bryr seg når hun er såpass imot pels

Sekunden noen sier de ikke bryr seg, så er diskusjonen over. Da er det ikke noe du kan si eller gjøre for å overbevise dem eller starte i gang diskusjonen igjen. Lukk heller ørene og tenk ditt i hodet og dra samtalen over på noe annet om hun starter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du nokk ikke lest deg godt nokk opp på alternativene du kan spise isteden for kjøtt... det finnes gode alternativer til kjøtt! det er en grunn til at folk klarer seg fint uten kjøtt.

Det finnes mye billig sminke som ikke er dyretestet som du heller kan kjøpe:) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er du klar over at mange medisiner er testet på dyr? Masse forskning gjøres på dyr, særlig mus og rotter. 

Jeg mener ikke at man skal plage dyr, det er jeg også i mot. Men uten dyretesting så hadde ikke vi hatt mye av det vi har i dag, og et totalt annerledes samfunn. 

Anonymkode: 76a85...3e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men er du klar over at mange medisiner er testet på dyr? Masse forskning gjøres på dyr, særlig mus og rotter. 

Jeg mener ikke at man skal plage dyr, det er jeg også i mot. Men uten dyretesting så hadde ikke vi hatt mye av det vi har i dag, og et totalt annerledes samfunn. 

Anonymkode: 76a85...3e4

Det er da en vesentlig forskjell på å teste ut kreftmedisin og virkestoffer i rosa matt leppestift på dyr.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er du selv veganer da? Siden du bryr deg så mye om dyrevelferd.

Anonymkode: 78ac0...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da en vesentlig forskjell på å teste ut kreftmedisin og virkestoffer i rosa matt leppestift på dyr.

kunne ikke vært mer enig i denne her! 

det å teste sminke på dyr er høyst unødvendig. Det er en grunn for at det finnes sminke som ikke er dyretestet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er du selv veganer da? Siden du bryr deg så mye om dyrevelferd.

Anonymkode: 78ac0...832

dette har ingenting å gjøre med det ts skrev. 

det er en viss forskjell på hvordan dyrene blir behandlet på norske gårder (økologisk) og hvordan dyrene blir behandlet på labriatoriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

dette har ingenting å gjøre med det ts skrev. 

det er en viss forskjell på hvordan dyrene blir behandlet på norske gårder (økologisk) og hvordan dyrene blir behandlet på labriatoriet.

Det har mye å gjøre med ts skrev. Hvis ts selv støtter den brutale matindustrien er hun ikke det dugg bedre. Og økologisk er kun et fint og flott ord for å få forbrukerene til å betale mere penger og vaske sin samvitighet ren.

Anonymkode: 0293a...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er selv veldig for god dyrevelferd, og er i mot pels, men jeg har ikke mulighet til å unngå alle produkter som er testet på dyr. 
For mange er det ikke så svart/hvitt at det bare er å kutte ut alt som er testet på dyr. 

Anonymkode: 08914...79d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har mye å gjøre med ts skrev. Hvis ts selv støtter den brutale matindustrien er hun ikke det dugg bedre. Og økologisk er kun et fint og flott ord for å få forbrukerene til å betale mere penger og vaske sin samvitighet ren.

jo det er en forskjell. dyrene har det ikke bra, men de har det mye bedre enn dyrene som blir testet på. Økologisk er ikke kun et flott ord nei. les deg litt opp om hvordan de har det før du uttaler deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv veldig for god dyrevelferd, og er i mot pels, men jeg har ikke mulighet til å unngå alle produkter som er testet på dyr. 
For mange er det ikke så svart/hvitt at det bare er å kutte ut alt som er testet på dyr. 

Anonymkode: 08914...79d

det er ganske lett og skille, bare søk på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo det er en forskjell. dyrene har det ikke bra, men de har det mye bedre enn dyrene som blir testet på. Økologisk er ikke kun et flott ord nei. les deg litt opp om hvordan de har det før du uttaler deg!

Jeg har lest meg godt opp.Er veganer og aktivist,så jeg tror nok heller du burde lese deg opp.

Hva skjer med hannkyllininge i den økologikse industrien? 

Hva skjer med oksekalvene?

Hvordan blir kua drektig?

Hvilket slakteri havner de på?

Hvordan blir de tatt livet av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...