AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Hadde en lap 5.des, dagkir ved st.olavs. Vi har hatt forsamtale og er ‘’klarert’’ for ivt til våren om ikke ting klaffer før dette. Denne såkalte forsamtalen var helt bak mål, vi møtte opp begge to, (Mannen hadde tatt fri fra jobb) passe nervøs og spent begge. Ble møtt av en kvinnelig lege som rett ut spør oss hva vi egentlig gjør der, og hva som er planen/hensikten med timen vi et oppsatt på. Vi kikker alle tre på hverandre, og blir vell ikke noe klokere egentlig. Tar en innvendig gu, og snakker kort om vekt og spermprøve før vi drar. Helt bortkastet. Lap’en blir gjennomført som planlagt, alt går vistnok fint. Husker vagt en lege som var inne på rommet og fortalte at det hadde gått uproblematisk. Jeg dro hjem og ventet i spenning på brev i posten. Den 28.des ringte jeg inn og etterlyste info.. ikke vet vi hva vi skal gjøre videre? Skal jeg ringe inn om/når jeg får mens?( ikke hatt naturlig mens på flere år, mest trolig aldri hatt EL) Får jeg innkalling til blodprøvetaking for og se om AMH har gått ned? Får jeg vite hva som ble gjort inni meg? Var egglederne mine åpne, ble dette sjekket? Snakket med en sykepleier som ba meg vente og se, og at det burde komme noe i posten. Nå har jeg da ventet i 14dager. Vi bor 1,5time fra Trondheim, så evt post skulle ha kommet. Blir så provosert, irritert og frustrert. Skulle tro vi var kjøttstykker som går på samlebånd. Noen som har erfaringer og dele? Råd, tips? Anonymkode: b3124...50e
Rosmerta Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Her er det to utfordringer i ert: Du mangler operasjonsbeskrivelse, og lurer på hva som skjer videre. Operasjonsbeskrivelse: Ring sykehuset og fortell dem at dette ikke er kommet (ring til avdelingen du ble operert), mas gjerne flere ganger hvis det ikke skjer. Der skal også alt om hva de har gjort under operasjon stå (om egglederne ble sjekket, andre ting de gjorde) Hva skjer videre med IVF: Ring til IVF-avdelingen på sykehuset og spør om dette. AMH og sånt er vel sjekket fra før? Mest sannsynlig vil en sykepleier kunne veilede deg over telefon om hva du skal gjøre videre (ringe inn mens etc). Forklar dette med at du ikke får mensen av deg selv/får det svært sjelden, og hør hva som er planen. Leit å høre at det skal være sånn, håper du finner ut av det!❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå