Gå til innhold

Ukeshandlere: Hva brukte du på mat denne uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som ukeshandler:

Hva brukte dere på mat denne uka?

Hvor mange er dere?

Hva står på menyen?

Hvor handler dere?

Ellers noe relevant? Feks hadde dere alt kjøtt i fryseren, er noen allergikere/intolerante, baker du alt brød selv osv.

Selv har vi brukt 750kr denne uka. Vi er 3 pers, 2 voksne og en 7-åring og vi har handlet fram til fredag. Handler på Rema 1000.

Menyen er:

Pølse- og brokkoligrateng med pasta og bacon

Laks med ananas, chili, ris og spinatsalat

Kyllinglår med ris og spinatsalat

Spaghetti Bolognese m hvitløksbaguett

Fiskeboller i hvit saus med bacon

Nachos

Ellers brød, melk, pålegg og noen Skyr

Har pølser, brokkoli og ris i skapet.

Vil alltid bli bedre på å spare på ukeshandling, så kom gjerne med tips og deres meny 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har brukt 1780 kr denne uka (altså det som er handlet inn for hele uka).

Vi er to voksne og to barn (6 og 3 år). 

Middager denne uka er 

Pannekaker

Toast

Laks m/poteter og grønnsaker

Shepherd's pie

Hamburger 

Vi baker alt brød selv.

:)

Endret av Dorey
Skrevet

Vi er to voksne, en tenåring, en liten og en baby. Handleturene inkluderer bleier og vaskemidler etc. 

Ukas meny

Lørdag; lasagne med linser og focaccia. 

Søndag; butter "chicken" med ris, raita og nystekte naan. 

Mandag; nudelsuppe med sukkererter, spisspaprika og edamame. 

Tirsdag; spicy couscous med samosa, batata vada og currydip. 

Onsdag; grønnsaksboller i brunsaus med poteter og aspargesbønner. 

Torsdag; sticky sesam-blomkål med basmatiris og vårløk. 

Fredag; ost og kjeks med litt hvitvin. 

Handlet for 1200,- pluss litt ekstra til brus (handlet det på annen butikk). 

Hadde det meste av tørrvarer i skapet, hadde også grønnsaksbollene. Kjøpte ferdig focaccia (den er kjempegod!) ellers lager jeg det meste selv. Jeg kjøper ganske mye frukt og grønnsaker fordi jeg juicer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 1500 kr.  2 voksne. Barn på 5 og 6 år. mandag ; rester fra søndag.  Fajitas.  

Tirsdag ; panert torsk,  stekte poteter og brokkoli 

Onsdag ; pasta og kjøttdeig

Torsdag ; rester

Fredag ; reker 

Lørdag / Søndag ;hamburger / tomatsuppe 

Pålegg og brød

Anonymkode: 1ca63...b7c

Skrevet

Vi er to voksne og tre barn og brukte rundt 2000 denne uka (det er omtrent der vi ligger alle uker). Den summen inkluderer også ting til personlig pleie, vaskemidler, toalettpapir og annet man får kjøpt på dagligvarebutikker. Vi handler enten på Obs eller Rema. Vi lager all middag fra bunnen av.

Menyen denne uken (går fra torsdag til torsdag):

Torsdag: Svinefilet, ovnsbakte grønnsaker, couscous og paprikasaus.

Fredag: Sweet pork nachos med rømmedressing, guacamole og pico de gallo.

Lørdag: Baconsurret kylling, fløtegratinerte poteter, aspargesbønner og smør/hvitløkssurrede erter og spinat.

Søndag: Engelsk biffgryte med urtedumplings. 

Mandag: Mulligatawnysuppe med rundstykker til.

I dag: Fiskeboller i karrisaus med poteter, gulrøtter og brokkoli.

Onsdag: Lakseburgere i brød med diverse garnityr og rømmedressing med eple samt ovnsbakte potetbåter.

Skrevet

Så mye godt dere lager 😍😍😍

Skrevet

Denne uka kom det på ca 1800kr

Menyen er:

Mandag: pølsestroganof med fullkornsris  og salat

Tirsdag: viltgryte med hjemmelaget potetmos og brokkoli 

Onsdag: rester fra mandag og tirsdag 

Torsdag: fiskeboller i karrisaus med mandelpoteter og råkostsalat (lager av gulrot, kålrabi og eple)

Fredag: autentisk taco (lager med kylling som småkoker i timesvis sammen med løk, chilli, hvitløk, olivenolje, litt brunsukker og div krydder) servert i tortillalefse med guecamole og salat

Lørdag: hjemmelaget pizza

Søndag: ovnsbakt klippfisk, gratinert i ostesaus med tomater og chilli 

Mandag: pasta carbonara (den uten fløte, bruker bare egg, eggeplommer, parmesan og sprøstekt bacon)

Har endel i skapet fra før av, som f.eks ris, div mel, havregryn. Hjortekjøtt og klippfisk har jeg masse av i fryseren, og alltid mye grønnsaker. Fyller opp når det går tomt sånn at vi alltid har basisvarer i skap og kjøleskap. Baker grovbrød og rundstykker selv. Handler ris, linser, frukt, grønnsaker og oljer på innvandrerbutikk. Hjortekjøtt har mannen min skutt selv, fisk fisker vi selv eller kjøper hos fiskehandler. Bruker mye spelt og fullkorn. 

For tiden er vi to voksne og en tenåring, men i ferier og om sommeren er vi ofte fire voksne og en tenåring pga eldstedatter og voksen fostersønn er hjemme. Da øker naturlig nok matbudsjettet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har handlet for ca 1500,har hamstret litt på 10-kroners markedet på Spar.Alltid greit å ha et lager med såper og tannkrem.Fyllt godt på med pålegg,yoghurt og frukt.

Handler en dag i uka.

Meny denne uka;

Mandag- Kjøttboller,potetmos,fløtesaus og brokkoli

Tirsdag- Lasagne,salat,hvitløksbaguetter

Onsdag- Fiskekaker med stekt løk,potet og kålrabistappe

Torsdag- Bakt potet med bacon og dib

Fredag -Taco

Lørdag- ut og spise med ungene ,blir nok Burger King

Søndag- Hjortegryte med fløtegratinerte poteter.

Anonymkode: 17f94...f0a

Skrevet (endret)

Vi er to voksnke (studenter).Ukeshandla på mandag, ble litt i overkant av 400 kr. Denne uka hadde vi MYE fra før da. Rett før nyttår var det 50% avslag på masse på en butikk pga. nyttårsstengt og de snart gikk ut på dato, så kjøpte masse da og slang i fryseren. Det vi hadde fra før av som vi bruker denne uka er blant annet: kjøttdeig, bacon, kyllingfilet, pepperoni, en god del pålegg, et halvt brød, knekkebrød, tacogreier, diverse grønnsaker og salathode og masse basisvarer. Middagene er en god del kosemat, men var det som passa litt med det vi hadde. Ellers pleier vi nok å spise litt mer spennende :/

Middagsplanlegginga er:
M:Hamburger med pommes frites og salat.
T:Spise ute
O:Kyllingwok
T:Blomkålsuppe med bacon
F:Taco
L:Spise hos venner
S:Pizza

Hva vi kjøpte, på Rema:

Pommes frites 18,-
Sammalt hvete grov 11,-
Creme fraiche lett 21,-
Wokblanding 19,-
Pizzasaus 24,-
Tørrgjær 18,-
Tortillas 6pk 10,-
Strandaskinke 57,-
Blomkål 18,-
Maiskorn 4,-
Woksaus 17,-
Q-Melk Lett 17.-
Løk 12,-
Rødløk 12,-
Rundstykker 14,-
Pepper 8,-
Salami 40,-
Agurk 15,-
Pizzaost (vanlig billigost var utsolgt, hadde ellers gått for det) 44,-

Annet:
Balsam 12,-
Toalettpapir 11,-

Endret av Librarian
Skrevet
14 timer siden, addict skrev:

Hvor mange er dere?

Hva står på menyen?

Hvor handler dere?

Ellers noe relevant? Feks hadde dere alt kjøtt i fryseren, er noen allergikere/intolerante, baker du alt brød selv osv.

Selv har vi brukt 750kr denne uka. Vi er 3 pers, 2 voksne og en 7-åring og vi har handlet fram til fredag. Handler på Rema 1000.

Menyen er:

Nachos

Vil alltid bli bedre på å spare på ukeshandling, så kom gjerne med tips og deres meny 😊

Ukeshandlet for kr 2.500,- Vi er to voksne og to barn (6 år). 

Anonymkode: 5fb60...64c

Gjest GiftMann38
Skrevet (endret)

Brukte 2786 kr i går, men kjøpte mye vaskemiddel og hygieneprodukter samtidig. Vi er (foreløpig) 3.

I dag: Laks og skalldyrssuppe

Torsdag: Torsk med brokkolipurè, gulrøtter og ovnsstekt bacon.

Fredag: Torsk i tomatsaus og villris.

Lørdag: Fiskeboller og storball i hvit saus med potet og gulrøtter.

Søndag: (Selvskutt!) Elgsteik med viltsaus og grønnsaker.

Mandag: Fiskegrateng med grønnsaker. 

En uke til neste handel!

Endret av GiftMann38
Skrevet
20 timer siden, addict skrev:

Hvor mange er dere?

Hva står på menyen?

Hvor handler dere?

Menyen er:

Nachos

Jeg er vel ikke den som er flinkest til å bare handle bare en gang i uka, og denne uka har jeg nok brukt mer enn gjennomsnittet pga gode tilbud. Jeg har heller ikke noen fastsatt ukemeny.

Jeg har vel brukt ca 1700-2000 på mat denne uka, og da har jeg hamstret litt. Og jeg kommer til å bruke mer også for å hamstre enda litt.

Vi er to voksne.

Kyllingfilet til kr 40 for 4 stk på Spar, oksesmåstek til halv pris på Coop Exstra. Samt 10-kronerstilbud på Spar på diverse varer. Sauser, tomatpure, og andre ting. Da kjøper jeg inn stort, og det varer jo i mange mnd.

Middag så langt denne uka har vært Tikka Masala med kylling og ris på mandag, panert torsk med ertepure og mandelpotetstappe på tirsdag. I dag blir det Thaisuppe med kylling med rundstykker til. Vi har ikke så mye rart på menyen.

Når det gjelder fisk så kjøper jeg de store eskene med torskefilet som du finner i frysedisken på Rema. De er av god kvalitet, og holder til mange middager for oss, og kan brukes til både fiskesuppe, panert/stekt/kokt torsk, eller hva en liker best.

Jeg baker nesten alt av brødvarer selv. Enten det er brød, rundstykker eller knekkebrød. Kjøper likevel noe i butikken, som er enkelt å steke når vi skal ha suppe eller gryterett. F.eks ciabatta. Der kunne jeg blitt bedre :)

Jeg passer på å kjøpe mye når det er gode tilbud. Sånn som nå når Spar har tilbud på 40 kr for 4 kyllingfilet. Og Extra har tilbud på oksesmåstek til halv pris. Når det kommer dopapir på 10-kr tilbud på Spar, da kjøper jeg inn for mange mnd framover. Samme med såpe og vaskemidler. Så slipper jeg å tenke på det.

Jeg kjøper også gjerne storfekjøtt som nesten har gått ut på dato, og selges til 40-50%. Fryser det ned når jeg kommer hjem.

Så vi har mye i fryseren og i skapene. Ofte trenger vi bare grønnsaker, potet, melk, ost en hel uke, og da blir jo det vi bruker på mat minimalt i forhold til hva vi bruker når vi hamstrer.

Jeg har også kjøpt meg oppskjærsmaskin, så vi kjøper f.eks kokt skinke og annet pålegg i stykker, istedet for ferdig oppskjært, og det sparer vi endel på. Vi skjærer opp i tynne skiver, og fryser ned i porsjonspakker. Nå har det vært juleskinke til 100 kr pr kilo. Den er av god kvalitet, og mye bedre enn skinkepålegg fra f.eks First Price. Skal du kjøpe tilsvarende i butikk ferdig oppskjært, så ligger kilosprisen på ca 250 kr. 

• Liker 1
Skrevet

2 veganere, en av oss har cøliaki, den andre ibs, så vi spiser begge kornfritt. 

Har alltid mye tørrvarer som nøtter, frø, linser og bønner av ulike typer stående og ris stående. Sjeldenere vi kjøper inn det. Så det vi kjøper inn i uken er gjerne ferske og frosne grønnsaker. Kjøper iblant litt juice og plantemelk. 

Vi handler ikke hver uke, mer normalt handler vi 2-3 ganger i måneden

Vanskelig å estimere, men fra bankkontoen bruker vi 2000-4000kr i mat på måneden, alt etter hva vi trenger kjøpe inn

Vi bor på landet så handler på de to matbutikkene som er her, vi handler der vi føler for, heller enn hvor det er billigst

Anonymkode: a502d...401

Skrevet

Handlet for 1600,- denne uka! Mye frukt og grønnsaker til juicing + en del nye vaskemidler. Veldig barnevennlig meny denne uka. 

L: Samosa, onion bahji, quinoa og currydip.

S: Veganshcnitzel med potet, sopp, rosenkål og brunsaus med dijon. 

M: Taco med bl.a kjøttdeig, brune bønner og guac.

T: One pot thai pasta

O: Tomatsuppe med minigrissini og focaccia.  

T: Fullkornspasta bolognese med vegansk farse.

F: Ost og kjeks 

Skrevet

Vi er 2 voksne. Handler hver fredag. 

Ukemeny fra fredag til fredag. 

Fredag: pasta carbonara

Lørdag: toro tandoorikit

Søndag:thai svinesuppe

Mandag: kjøttboller og blomkålmos. 

Tirsdag: mannen min: kyllingfilet, ris og whatever han finner på. FIskekake og grønnsaker på meg. 

Onsdag: Thaisupperester

Torsdag:kjøttpudding med makaronistuing og grønnsaker. 

Fredag: Pølse med potetmos eller tomatsuppe med egg. (potetene har ligget lenge så vet ikke om de er brukbare) 

Ukeshandlet for 870 kr. 

Kjøpte pepsibokser og sjokolade. 

Har ellers kjøttpuding, karbonadedeig og bacon i fryseren. Samt at fiskekaka er fra forige uke. 

Anonymkode: 313b8...3e3

Skrevet

Handlet for 600 kroner. Er en voksen og ett barn. Vi hadde litt fra før av.

Meny:

Pasta med kjøttsaus

Falafel med grønnsakscouscous

Hjemmelagd pizza

Fiskekaker

Tomatsuppe med linser

Bønnetaco

Kyllinglår med grønnsakscouscous

Anonymkode: a447e...ada

Skrevet

Kan ikke huske helt presist hva jeg har kjøpt

Mandag: wok med ris og marinert tofu

Tirsdag: wok med ris og marinert tofu

Onsdag: Curry med blomkål, poteter, linser og ris

Torsdag: Curry med blomkål, poteter, linser og ris

Fredag: Curry med blomkål, poteter, linser og ris

Lørdag: Grønnsaksform med spinat, søtpotet og potet

Søndag: Grønnsaksform med spinat, søtpotet og potet

Til frokost og lunsj varierer jeg mellom havregrøt med frosne bær og knekkebrød og hummus. Snacks er epler, gulrotstaver med hummus, og ritzkjeks :) 

Hadde ting som wokblanding, ris, krydder, marinade, ost, havregryn, og frosne bær fra før av, så alt i alt så kom det på rundt 220 kr (ca. 80 kr for alt jeg kjøpte på rema 1000, 120 kr på coop mega, og 20 kr på A-market)

Anonymkode: 237e6...d89

Skrevet

To voksne. 

Ukesmeny:

mandag: pannekaker

tirsdag: pepperbiff ytrefilet av storfe, fløtegratinerte poteter med grønnsaker 

onsdag: kylling, bearnaise, salat og ris 

torsdag: tomatsuppe med kokt egg 

fredag: fiskesuppe 

Baker for det meste brød/rundstykker selv. 

Frokost varierer mellom knekkebrød og grovt brød med magert pålegg, samme med lunsj. 

Ellers spiser vi frukt utover kvelden. Evt kveldsmat kan være alt fra middagsrester, brød, knekkebrød, havregryn osv. 

Kjøpte alt vi hadde behov for til middag og mat ellers for 600 kr denne uka. Skal ikke være hjemme i helga, ellers hadde budsjettet vært høyere. Vanligvis handler vi for litt over 1000 hver uke. 

Nå holder vi begge på å skal gå ned i vekt, så godteri er ikke med nå. Vi kjøper evt en plate med mørk sjokolade og micro popcorn hvis vi absolutt må ha noe. Ellers er vi flinke til å spise frukt osv istedet for godteri. Drikker Pepsi Max og saft fremfor annen kaloririk drikke. 

Anonymkode: bf89f...f6c

Skrevet (endret)

En voksen: 450 kroner, men har alt av basisvarer og annet jeg kan bruke til matlaging liggende hjemme, så trenger bare fylle på litt hver gang jeg handler nå. Utrolig greit! Ukemeny anbefales, det har gjort mine matinnkjøp mye enklere. Handler både på Rema 1000 og Kiwi men foretrekker Rema.

Mandag:
Frokost: Smoothie.
Middag: Wok med pølser og chop suey-saus.

Tirsdag:
Frokost: Toast.
Middag: Hamburger med grønnsaker og ost.

Onsdag:
Frokost: Smoothie.
Middag: Hjemmelaget tomatsuppe med pølsebiter

Torsdag: 
Frokost: Stekt egg og ristet brød.
Middag: Thai-suppe med kyllingfilet 

Fredag:
Frokost: Toast.
Middag: samme som torsdag. [Lager stor gryte så jeg kan ha denne dagen i tillegg.]

Lørdag:
Frokost: Havregrøt med frukt eller bær.
Middag: Pizza.

Søndag:
Restedag eller hva enn jeg finner som frister i skapet.

Planlegger ikke lunsj da jeg som regel har rester fra dagen før som brukes til lunsj neste dag, eller noe annet kjapt som frukt eller yoghurt. Får jeg lyst på noe mellom måltidene tar jeg en banan eller et eple, eller yoghurt med bær.

Lager en del mat fra bunnen, noe som gjør det litt billigere da ingrediensene varer lenger og kan brukes flere ganger.

Endret av TinyBean
Skrevet

Handlet for ca 1600kr, 1 voksen og 1 barn. Da skal det holde i halvannen uke. Handla alt av nistemat, middag, frokost, kvelds og mellommåltider. Måtte i tillegg handle litt basisvarer, kjøper ellers mye frukt og grønt. Har stort sett salat til alt. 

Meny. 

Mandag: viltgryte med ris og salat

Tirsdag: torsk i form med spinat, fetaost og tomater 

Onsdag: karbonadesmørbrød og salat

Torsdag: Laks i form med grønnsaker 

Fredag: Taco 

Lørdag: Taco/nachos 

Søndag: Pølselapskaus 

Mandag: Pølselapskaus 

Tirsdag: Pasta med scampi 

Onsdag: Tomatsuppe med egg og brød 

Torsdag: Svinefilet med grønnsaker og saus

Fredag: Hjemmelagd pizza

Anonymkode: 0a466...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...