AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Hei Jeg har en jobbsituasjon som sakte men sikkert har eskalert,slik situasjonen er nå er det helt uholdbart for meg å fortsette i stillingen. Det jeg lurer på er om jeg har krav på dagpenger,siden jeg i tillegg til jobb er masterstudent( siste semester). Noen som vet? Anonymkode: 0db38...955
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har en jobbsituasjon som sakte men sikkert har eskalert,slik situasjonen er nå er det helt uholdbart for meg å fortsette i stillingen. Det jeg lurer på er om jeg har krav på dagpenger,siden jeg i tillegg til jobb er masterstudent( siste semester). Noen som vet? Anonymkode: 0db38...955 Dagpenger er ikke forenelig med studier. Anonymkode: ac4c9...470 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 Studerer du har du ikke krav på dagpenger. Du kan søke og se, men sjeldent at noen får det innvilget. Det er uansett karantene på to måneder hvis du sier opp jobben. Da må du leve på sosialpenger i to måneder først. Anonymkode: 987c4...c46 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 TS her. Slik det er nå vil jeg egentlig gå på dagen,jeg har holdt igjen grunnet usikkerhet i forhold til dagpenger.Trodde det var kommet noen nye regler,men da får jeg bare klare meg uten lønn til jeg eventuelt får meg ny jobb Anonymkode: 0db38...955
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Sier du opp selv får du 12 ukers ventetid, i tillegg er det begrenset muligheten til å studere på dagpenger.. Sjekk linken under.. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Relatert+informasjon/dagpenger-og-utdanning Anonymkode: 43008...80a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her. Slik det er nå vil jeg egentlig gå på dagen,jeg har holdt igjen grunnet usikkerhet i forhold til dagpenger.Trodde det var kommet noen nye regler,men da får jeg bare klare meg uten lønn til jeg eventuelt får meg ny jobb Anonymkode: 0db38...955 Hva står i kontrakten din om oppsigelsestid? Slett ikke sikkert du kan gå på dagen. Du bør være sikker på at du har det juridiske i orden før du gjør det. Anonymkode: 7a194...728
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #7 Skrevet 9. januar 2018 TS her. Jeg har 30 dagers oppsigelsestiden. Hvilke konsekvenser kan det få hvis jeg går på dagen isåfall? Anonymkode: 0db38...955
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg har 30 dagers oppsigelsestiden. Hvilke konsekvenser kan det få hvis jeg går på dagen isåfall? Anonymkode: 0db38...955 Sykemeld deg ut oppsigelsestiden. Du får ikke dagpenger hvis du studerer på dagtid. Anonymkode: af099...604
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #9 Skrevet 9. januar 2018 Jeg kan i prinsippet studere når jeg vil,er bare skriveprosessen igjen. Jeg har gjennom hele masterstudiet kombinert studie med 70% stilling. Tror ikke jeg skal ha problemer med å få sykemelding,hele situasjonen gjør at jeg sliter både fysisk og psykisk. Anonymkode: 0db38...955
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 Du kan jo ta kontakt med Lånekassen og spørre om det er mulighet for stipend/lån når du ikke har fast inntekt lengre? Anonymkode: 7d6af...9b0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #11 Skrevet 9. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg har 30 dagers oppsigelsestiden. Hvilke konsekvenser kan det få hvis jeg går på dagen isåfall? Anonymkode: 0db38...955 Du kan risikere at arbeidsgiver holder igjen lønnen. Da er du hverfall ille ute både på ene og andre måten. Nav vil du hvertfall få problem med. Anonymkode: 77b6f...b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå