Gå til innhold

Finnes det en erstatter til Airol/Aberela? retinol krem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var hos legen for å få airol i dag til arr, men den er utgått, samme med aberela. Vet dere om noen erstatter? Til de som ikke vet hva aberela/airol er, er det krem som inneholder retinol. 

Fikk en som het Zalna 10mg som jeg skulle prøve, men den inneholder antibiotika itillegg til retinol så er litt skeptisk. Zalna er for acne, men jeg bruker retionolkremer til arr/rynker. 

Endret av Hvem er dette?
presisering
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hææ skal airol også ut?? Sikker på det? Jeg kjøpte det for 6 mnd siden. Aberela er lenge siden gikk ut, airol tok over for det. Håper ikke airol forsvinner og😭

Anonymkode: e198a...423

Skrevet

Jaa, airol er forsvunnet nå sa de ..:( såå jeg trenger en erstatter!!:P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men faaaasan a! Bestille fra utlandet da? Gå til privat hudlege? Jeg nekter å godta dette haha. Vet dessverre ikke om en erstatter. Du kan søke på forumet,da tror jeg det kommer opp en eller flere tråder med hva andre bruker som har lignende innhold som airol. 

Anonymkode: e198a...423

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte to tuber airol for en uke siden, så dette hørtes litt merkelig ut?

Men hudlegen min sa jeg ikke skulle bruke det alikevel, så hvis du vil kjøpe to tuber av meg så får du bare ta kontakt :) 

Endret av cwoll
Skrevet

Har sendt forespørsel til det apoteket jeg pleier å hente ut resepten(e) mine på ang. dette. Spent på svaret.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, laperla skrev:

Har sendt forespørsel til det apoteket jeg pleier å hente ut resepten(e) mine på ang. dette. Spent på svaret.

Jaa fint, jeg venter i spenning! 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, cwoll skrev:

Jeg kjøpte to tuber airol for en uke siden, så dette hørtes litt merkelig ut?

Men hudlegen min sa jeg ikke skulle bruke det alikevel, så hvis du vil kjøpe to tuber av meg så får du bare ta kontakt :) 

Hmm, da må jo min lege ha feil?.... Hvis det er tilfelle er det RIMELIG irriterende å bruke penger på det legebesøket, for å så komme (unødvendig) tomhendt ut igjen.. grrr. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Hvem er dette? skrev:

Hmm, da må jo min lege ha feil?.... Hvis det er tilfelle er det RIMELIG irriterende å bruke penger på det legebesøket, for å så komme (unødvendig) tomhendt ut igjen.. grrr. 

Ja det skjønner jeg! Men jeg måtte faktisk innom to forskjellige apotek, fordi de ikke hadde det inne, så det kan jo hende det er på vei ut... men vitus på tveita i oslo hadde i hvert fall :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer opp på apotek1..

Anonymkode: 23ff4...4bc

Skrevet

Jeg var hos hudlege i midten av desember og fikk resept på Airol. Kjøpte en tube.

Du kan sjekke hvilke butikker som har medisiner inne på lager på Apotek1. De fleste av dem nær meg har Airol inne.

https://www.apotek1.no/produkter/airol-krem-005-20g-279778p

Eneste er at det er godkjenningsfritak. Det betyr at Airol ikke har markedsføringstillatelse i Norge. All info på min tube og eske er på tysk. Så det er liksom ikke lagd for det Skandinaviske markedet? På min resept står det "resept/rekvisisjon av legemiddel uten markedsføringstillatelse." Jeg bare gav dem resepten på apoteket, og det var ikke noe problem. Tror mulig jeg måtte gi en signatur? Husker ikke helt. Men var ikke noe vanskligere enn andre resepter.

Jeg vil tippe at fastlegen ikke vet så mye om sånt papirarbeid. Kanskje gå til en hudlege i stedet? Men det koster noen ekstra kroner da...

Skrevet
1 minutt siden, Hadley skrev:

Jeg var hos hudlege i midten av desember og fikk resept på Airol. Kjøpte en tube.

Du kan sjekke hvilke butikker som har medisiner inne på lager på Apotek1. De fleste av dem nær meg har Airol inne.

https://www.apotek1.no/produkter/airol-krem-005-20g-279778p

Eneste er at det er godkjenningsfritak. Det betyr at Airol ikke har markedsføringstillatelse i Norge. All info på min tube og eske er på tysk. Så det er liksom ikke lagd for det Skandinaviske markedet? På min resept står det "resept/rekvisisjon av legemiddel uten markedsføringstillatelse." Jeg bare gav dem resepten på apoteket, og det var ikke noe problem. Tror mulig jeg måtte gi en signatur? Husker ikke helt. Men var ikke noe vanskligere enn andre resepter.

Jeg vil tippe at fastlegen ikke vet så mye om sånt papirarbeid. Kanskje gå til en hudlege i stedet? Men det koster noen ekstra kroner da...

Min fastlege ordnet det på få sekunder. Hun måtte bare skrive en spesialsøknad (elektronisk) samtidig som hun ordnet med resepten, og jeg kunne gå rett fra legekontoret og til apoteket og hente Airol.

Anonymkode: 344ee...aca

• Liker 3
Skrevet

Hentet nettopp ut en tube, tror du burde gå til legen en gang til og nevne at den er på registreringsfritak.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fikk svar på apoteket (Apotek1, forøvrig.) De har Airol inne (på apoteket), og leverandøren har visstnok "mer enn nok" på hovedlageret sitt. Farmasøyten har ikke fått noe informasjon om at Airol skal forsvinne på registreringsfritak. 

Endret av laperla
Skrevet

Klarer heller ikke å få tak i Airol hos apotek. Selges denne kremen uten resept i Spania????

Anonymkode: ab6a7...4d0

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Klarer heller ikke å få tak i Airol hos apotek. Selges denne kremen uten resept i Spania????

Ja, men det er ulovlig å ta den med inn i Norge.

Anonymkode: c0dd9...7b5

Skrevet

Hvorfor er det ulovlig ta med kremen fra Spania når den er reseptfri der?   Jeg har resept, men klarer ikke få tak i den her. Hva heter kremen i Spania?

Skrevet

Airol er den uten resept i Spania ?? Hva heter den der? Jeg har resept og skal til Spania senere. Ulovlig ta med hjem?

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det ulovlig ta med kremen fra Spania når den er reseptfri der?   Jeg har resept, men klarer ikke få tak i den her. Hva heter kremen i Spania?

Bare tull at du ikke får tak i den hvis du har resept. Apoteket ditt bestiller den til deg når de ser resepten.

Anonymkode: 6badd...638

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...