Gå til innhold

Hjelp til pinnekjøttkoking!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen av oss er enda ikke ferdig med julen :laugh: Skal lage pinnekjøtt til helgen, røkt som sådan og har aldri gjort det før. Hvor lenge vanner dere ut pinnekjøttet, hvor mange timer? Vi liker det rimelig salt, så er redd for å vanne det for lenge slik at det mister smak. Ønsker samtidig ikke å ha det så salt at det ryker fire flasker vin til måltidet :alice: Hvor mange timer har dere det i vann og hvor ofte skiftes vannet? Tusen takk for svar :D 

Anonymkode: 27e78...87e

Videoannonse
Annonse
Gjest generalmajoren
Skrevet

Jeg legger det i vann ettermiddagen før det skal dampes, og bytter vann en gang på morgenen. 

Husk at dampingen kan  ta 3 timer. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, generalmajoren skrev:

Jeg legger det i vann ettermiddagen før det skal dampes, og bytter vann en gang på morgenen. 

Husk at dampingen kan  ta 3 timer. 

Det vet jeg :) Takk for svar! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi legger det i vann på kvelden før, f.eks. kl.19. Skifter vann på morgningen og lar det stå til vi setter det til damping kl. 14. På noen pakker står det hvor lenge det skal vannes. Vi damper kjøttet på rist i en stor gryte, har vann opp til risten og poser at det ikke kommer opp til kjøttet. Etterfylles med vann underveis. 

Anonymkode: b0dbf...908

Skrevet

Jeg vanner ut i ca 18t,stabler så i en ovnsform uten ekstra vann i formen. Så pakker jeg formen i aluminiumsfolie, tett rundt kanten slik at det ikke blir noe åpninger. Damper i ovn på 150 grader i 4-5t. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, C-girl skrev:

Jeg vanner ut i ca 18t,stabler så i en ovnsform uten ekstra vann i formen. Så pakker jeg formen i aluminiumsfolie, tett rundt kanten slik at det ikke blir noe åpninger. Damper i ovn på 150 grader i 4-5t. 

Blir det sånn sprøtt da? Har smakt det før, var ikke så veldig fan... Eller blir det det ''samme'' som vanlig koking?

Skrevet

Blir vanlig altså som når du damper det i panne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...