AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Nå er jeg så lei, og lurer på hvem av oss som er en dust? Jeg har en venninne som er litt tjukk. Dette er noe hun selv påpeker hele j... tiden (jeg ville aldri sagt til noen at "du er tjukk"). Men siden hun nå tar det opp hele tiden, har jeg i lange tider forsøkt å få henne til å gjøre noe med det. Kutte ut sjokoladen hver kveld, men også komme seg i gang med trening. Hun bestemte seg endelig for å bli medlem av et treningssenter nå i januar. Problemet nå er bare at hun forventer at vi skal trene sammen hele tiden Jeg er en person som alltid trener. Ikke fordi jeg syntes det er morro, men for å holde kropp og sinn ved like. Mao; jeg gleder meg ikke til hver treningsøkt! Nå har venninnen min sett seg ut en hel haug med timer hun vil vi skal melde oss på. 3 ettermiddager i uken. Jeg går ikke på timer! Jeg får ingenting ut av det, og bruker heller tiden min på løping, sykling og styrke. Jeg foretrekker å trene alene, rett og slett for å være effektiv. Og ikke minst; jeg trener om morgenen før jobb, slik at jeg har tid til andre ting om ettermiddagene. Jeg har sagt vi kan prøve å dra sammen en dag i uken, og at hun kan komme å trene sammen med meg klokken 7. Hun er nå kjempe furt, og mener jeg har lurt henne til å binde seg til å betale hundrevis av kroner i ett år. Jeg har da aldri sagt at vi skal trene sammen, jeg har oppfordret henne til å melde seg inn for sin egen helse. Merker jeg blir så irritert! Hadde noen av dere forventet at vennene deres skulle endre hele sin hverdag fordi du hadde spist deg ut av form? Anonymkode: c51d9...cea 1
Nuith Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Jeg ville prøvd å støtte henne ved å være med i starten, om jeg var deg. Og skjønner godt at hun så for seg at dere skulle trene sammen jevnlig, selv om hun har tatt litt av. 6
Juniper Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 Hun er nok veldig selvsentrert og ser ikke dine behov. Synes du strekker deg om du ofrer en ettermiddag, og inviterer henne med deg på morgenen. Bare hold på ditt. Mulig hun prøver å bruke deg som en unnskylding for å ikke trene nå, gi deg skylda. Det er jo enklere enn å ta ansvaret for egen helse selv. 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 16 minutter siden, Nuith skrev: Jeg ville prøvd å støtte henne ved å være med i starten, om jeg var deg. Og skjønner godt at hun så for seg at dere skulle trene sammen jevnlig, selv om hun har tatt litt av. Samme her. Jeg hadde "take one for the team". Også hadde jeg heller tonet meg ut når hun ikke synes alt var nytt og skummelt lenger og treningsgleden var funnet. Anonymkode: 1fd23...b7e 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Jeg tror dette handler om to ting: 1. Du har gitt henne et spark i rumpa. Hun ser for seg at du skal fortsette med det. Du har nemlig gitt henne motivasjon. 2. Hun er som alle andre nybegynnere på treningssentre veldig usikker på hva hun skal gjøre. Det kan være skummelt. Man er redd for å drite seg ut, at alle ser på en, å gjøre noe feil osv. Ved å trene sammen med deg er hun ikke alene. Anonymkode: 27592...fbb 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 Hun trodde sikkert at dere skulle trene en del sammen. Litt misforståelse dere imellom, tenker jeg. Du kan vel være litt grei og hjelpe en venninne i gang med å trene? Ikke tre dager i uka, men en hvertfall? Det tar vel ikke akkurat livet av deg å stille opp litt for venninna di. Kanskje du til og med finner ut at det kan være gøy å trene sammen med andre. Variert trening er bra, du kan prøve deg på step, yoga, dans og andre tilbud også. Og spinningtimer med god musikk er gull! Anonymkode: 9dfad...3b9 3
Sirah Skrevet 9. januar 2018 #7 Skrevet 9. januar 2018 Kan du ikke bli med henne litt i begynnelsen TS? Det høres jo ut som om du har grei erfaring med dette, men at venninnen din trenger veiledning. Så fort hun blir litt varm i trøya så kan hun jo fortsette mer selvstendig. 2
saltyliquorice Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 Noen ganger er det hyggelig å hjelpe noen du er glad i, men det er ikke noe du MÅ. Personlig setter jeg av litt tid til to venninner som ønsker å trene og spise sunnere. Ikke hele tiden, men innimellom. Jeg syns det er hyggelig, men det gjør alt lettere at de er motiverte og "med" selv om de er åpne og ærlige om alle kompleksene de har med i bagasjen sin. For de fleste er det pinlig å trene på senter i begynnelsen, de innbiller seg at folk ser på dem og kanskje føler seg dumme. Dessuten er det lett å gi opp før man egentlig har startet, og da er det lettere å skylde på alt annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå