Gå til innhold

Tips til matpakke til en voksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt tips til matpakke til skolen. Vil ikke kaste bort penger på kantinen. 
Det er bare et problem. Jeg liker ikke brødskive! Eneste brødskive-mat jeg liker er varm toast. 
Så.. tips? 
En yoghurt f.eks, hvordan holder den seg i skolesekken iløpet av dagen? 

Anonymkode: b6aaa...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

oki her kommer litt; 

f4bcd94d9d6d4e87fd372cb4cd63996c.jpg

3f4230527ad802229b08cea030f6702e.jpg  81121c156c47c9110749c8fbebc16403.jpg73098d5cf7de00d5f60d57eb4b69053f.jpg

Endret av Wonders
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Wonders skrev:

oki her kommer litt; 

Litt hva for noe?

Yoghurt klarer seg fint. Sjelden at noe blir dårlig bare i løpet av et par timer i en sekk.

Hva annet spiser du til vanlig når til f.eks. frokost og kvelds? Noe som kan taes med? Frukt, knekkebrød, ... ...

Anonymkode: c53a0...016

Gjest Melis123
Skrevet

Kan få matpakker med kjøleelement om du vil holde yoghurten kald😊

Om du vil unngå brødskiver, er det jo masse gode wraps man kan lage, salater osv

Ferdig havregrøt, havrelunsj med eple og kanel er min favoritt for tiden.

Om du liker å bake og lage mat, finns det masse oppskrifter på frokostmuffins ol ellers kan du rett og slett slå til med en omelett😊

Skrevet

Salat, wraps, middagsrester, hamburgerbrød med fiskekake og garnityr etter ønske, kald omelett, yoghurt med müsli, nøtter og bær, pizzasnurrer, skinkehorn eller middagsmuffins. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Arkana skrev:

Salat, wraps, middagsrester, hamburgerbrød med fiskekake og garnityr etter ønske, kald omelett, yoghurt med müsli, nøtter og bær, pizzasnurrer, skinkehorn eller middagsmuffins. 

takk for mange gode tips! pizzasnurrer og skinkehorn kan jeg jo lage nå og fryse ned! at jeg ikke tenkte på det. Er jo bare å hive dem i ovnen eller noe før jeg drar om morgningen. 

ts

Skrevet

Koster ikke mange kroner for baguetter, kan evt. ordne baguett med skinke, ost og salat? 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt hva for noe?

Yoghurt klarer seg fint. Sjelden at noe blir dårlig bare i løpet av et par timer i en sekk.

Hva annet spiser du til vanlig når til f.eks. frokost og kvelds? Noe som kan taes med? Frukt, knekkebrød, ... ...

Anonymkode: c53a0...016

Ble ikke med noen bilder gitt.

Skrevet (endret)

Jeg liker godt å ta litt middagsrester. Og bruker gjerne å putte det i en liten  wraps eller lompe i stedet for brød. Ikke alle er som meg, men jeg liker ziplock i stedet for boks, i tilfelle noe saus renner eller noe. Så kaster jeg posen etterpå å slipper å drasse på en boks. 

Noen ganger kopierer jeg det jeg finner hos bakeren også.

Endret av Wonders
Skrevet
1 minutt siden, Wonders skrev:

Jeg liker godt å ta litt middagsrester. Og bruker gjerne å putte det i en liten  wraps eller lompe i stedet for brød. Ikke alle er som meg, men jeg liker ziplock i stedet for boks, i tilfelle noe saus renner eller noe. Så kaster jeg posen etterpå å slipper å drasse på en boks. 

Miljøvennlig... 

Anonymkode: 68908...a1f

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miljøvennlig... 

Anonymkode: 68908...a1f

Ja, ja, det er opp til ts selv. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk for mange gode tips! pizzasnurrer og skinkehorn kan jeg jo lage nå og fryse ned! at jeg ikke tenkte på det. Er jo bare å hive dem i ovnen eller noe før jeg drar om morgningen. 

ts

Snurrer og slikt blir best om det får tine i sekken, om du varmer det opp før du drar blir det tørt før lunsj.

Taffelost (den røde) er veldig godt i horn. Kjøp i blokk og del opp i passe store terninger.

Anonymkode: 0aac8...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...