alliiccee Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Hei. Vi skal reise til Spania i sommer med 2 åringen. Vi skal leie bil fra flyplassen og kjøre til et hus. Det jeg lurer på er: Burde vi ta med bilsete (da må vi kjøpe nytt da vår er en izi plus som er tung og montert i bilen) eller prøve å bestille hos bilutleiefirmaet? Om vi tar med eget, kan han sitte i typen som spedbarn bruker (de er lettest) eller hvilken type blir riktigst? Han vil på det tidspunktet veie ca 14 kilo. Har noen erfaringer i en lignende situasjon? Setter stor pris på svar.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Hør med bilutleiefirmaet hva de har å tilby. De har mest sannsynlig noe som kan brukes. Dere kan ikke bruke spedbarnsete til en toåring. Det er svært merkelig om ingen bilutleiefirma der nede klarer skaffe til veie noe så utrolig normalt som et bilsete som passer til en toåring. Anonymkode: ccf1c...e01
Melodiana Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 Vi bestilte bilsetene sammen med bilutleie. Veldig fornøyd med både pris og mulighet å ikke ta med for mye utstyr på reisen.
alliiccee Skrevet 9. januar 2018 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hør med bilutleiefirmaet hva de har å tilby. De har mest sannsynlig noe som kan brukes. Dere kan ikke bruke spedbarnsete til en toåring. Det er svært merkelig om ingen bilutleiefirma der nede klarer skaffe til veie noe så utrolig normalt som et bilsete som passer til en toåring. Anonymkode: ccf1c...e01 Jeg har ikke hørt med firmaet ennå, regner med de har noen alternativ :-) Takk for svar
alliiccee Skrevet 9. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2018 3 minutter siden, Melodiana skrev: Vi bestilte bilsetene sammen med bilutleie. Veldig fornøyd med både pris og mulighet å ikke ta med for mye utstyr på reisen. Takk for svar!
Minlillelykke Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 Vi reiser med izi plus til vår snart treåring. Går veldig fint. Vi sjekker det inn i beskyttelsesbag og sender som spesialbaggasje. Monterer i bilen når vi kommer hjem. Det tar maks 5 min.
Gjest Sisti Skrevet 9. januar 2018 #7 Skrevet 9. januar 2018 Det er ca umulig å få tak i bakovervendt stol i utlandet, så hvis sikkerheten er veldig viktig er det lurest å ta med egen stol. Vet at mange kjøper britax two-way og bruker som reisestol, den er rimelig og ikke så stor å drasse på som de største bilstolene. Hvis dere reiser ofte kan det være en grei investering.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 Ta med eget sete.. jeg leide leiebil i Spania med sete. Når vi kom ned og skulle se på setet og bilen var setet ødelagt, og ikke trygt (eller behagelig) å sitte i. Jeg måtte bli over på flyplassen den natta med en utslitt og sutrete 2 åring ikke morsomt i det hele tatt. Jeg lette leksa mi fort da ja. Alltid ta med sete du har kontroll på selv! Anonymkode: ffed8...386
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 Både jeg og flere venner har prøvd å bestille stol gjennom utleieren og det eneste vi får er framovervendte stoler. Disse har også alltid vært veldig gamle. Vi har kjøpt et Britax TwoWay som er lett å ta med og lett å montere. Anonymkode: d027b...73a
alliiccee Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2018 Takk for alle svar, skal se om jeg får kjøpt en Britax TwoWay!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 IKKE lei sete....Var i spania i oktober og det var mildt sagt ett helvete å finne ett bakovervendt. Når det endelig gikk så var det festet så dårlig med belter at det ikke var sikkert en plass Anonymkode: b18fe...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå