Gå til innhold

Hvilket bilsete til 2åring på reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal reise til Spania i sommer med 2 åringen. Vi skal leie bil fra flyplassen og kjøre til et hus. Det jeg lurer på er:

Burde vi ta med bilsete (da må vi kjøpe nytt da vår er en izi plus som er tung og montert i bilen) eller prøve å bestille hos bilutleiefirmaet?

Om vi tar med eget, kan han sitte i typen som spedbarn bruker (de er lettest) eller hvilken type blir riktigst? Han vil på det tidspunktet veie ca 14 kilo.

Har noen erfaringer i en lignende situasjon? Setter stor pris på svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hør med bilutleiefirmaet hva de har å tilby. De har mest sannsynlig noe som kan brukes. Dere kan ikke bruke spedbarnsete til en toåring. Det er svært merkelig om ingen bilutleiefirma der nede klarer skaffe til veie noe så utrolig normalt som et bilsete som passer til en toåring. 

Anonymkode: ccf1c...e01

Skrevet

Vi bestilte bilsetene sammen med bilutleie. Veldig fornøyd med både pris og mulighet å ikke ta med for mye utstyr på reisen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør med bilutleiefirmaet hva de har å tilby. De har mest sannsynlig noe som kan brukes. Dere kan ikke bruke spedbarnsete til en toåring. Det er svært merkelig om ingen bilutleiefirma der nede klarer skaffe til veie noe så utrolig normalt som et bilsete som passer til en toåring. 

Anonymkode: ccf1c...e01

Jeg har ikke hørt med firmaet ennå, regner med de har noen alternativ :-) Takk for svar

Skrevet
3 minutter siden, Melodiana skrev:

Vi bestilte bilsetene sammen med bilutleie. Veldig fornøyd med både pris og mulighet å ikke ta med for mye utstyr på reisen.

Takk for svar!

Skrevet

Vi reiser med izi plus til vår snart treåring. Går veldig fint. Vi sjekker det inn i beskyttelsesbag og sender som spesialbaggasje. Monterer i bilen når vi kommer hjem. Det tar maks 5 min.

Skrevet

Det er ca umulig å få tak i bakovervendt stol i utlandet, så hvis sikkerheten er veldig viktig er det lurest å ta med egen stol. 

Vet at mange kjøper britax two-way og bruker som reisestol, den er rimelig og ikke så stor å drasse på som de største bilstolene. Hvis dere reiser ofte kan det være en grei investering. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta med eget sete.. jeg leide leiebil i Spania med sete. Når vi kom ned og skulle se på setet og bilen var setet ødelagt, og ikke trygt (eller behagelig) å sitte i. Jeg måtte bli over på flyplassen den natta med en utslitt og sutrete 2 åring ikke morsomt i det hele tatt. Jeg lette leksa mi fort da ja. Alltid ta med sete du har kontroll på selv!

Anonymkode: ffed8...386

Skrevet

Både jeg og flere venner har prøvd å bestille stol gjennom utleieren og det eneste vi får er framovervendte stoler. Disse har også alltid vært veldig gamle. 

Vi har kjøpt et Britax TwoWay som er lett å ta med og lett å montere. 

Anonymkode: d027b...73a

Skrevet

Takk for alle svar, skal se om jeg får kjøpt en Britax TwoWay! 

Skrevet

IKKE lei sete....Var i spania i oktober og det var mildt sagt ett helvete å finne ett bakovervendt. Når det endelig gikk så var det festet så dårlig med belter at det ikke var sikkert en plass

Anonymkode: b18fe...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...