AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Hei, så da er vi klare til å snakke med en lånerådgiver, men hva skal vi ha klart? Hva vil de si i telefonen? Hva vil de se? Hvordan lager jeg budsjett som jeg kan vise frem? Holder det å skrive det opp på et ark og be de taste det inn i et skjema eller? Så, våre budsjett er og har vært veldig smale i mange måneder for å ha til egenkapital, kan banken si "nei, dette går ikke å leve etter, det kan vi ikke ta med i beregning" osv? Trenger virkelig hjelp, aldri gjort før. Anonymkode: 8937c...4d3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Vanskelig å google i dag? http://www.dnbeiendom.no/altombolig/kjop-og-salg/boligokonomi/boliglan/hvordan-fa-boliglan/ Anonymkode: 496cc...cbb
asterix Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 Det varierer litt, men de fleste vil ha utskrift av siste selvangivelse for dere begge og 3 siste lønnsslipper og dokumentasjon på evt annen inntekt. Budsjett ville jeg lagd et oversiktlig for hele året i Excel. Ta med absolutt alt av inntekter og utgifter. Ta så en utskrift av dette. Det hjelper absolutt mange steder om dere kan vise et budsjett dere faktisk har fulgt over lengre tid i forhold til å slippe å bli vurdert opp mot standardbudsjetter, men enkelte banker tar dessverre ikke hensyn til annet enn sine egne standard utgiftsberegninger i forhold til antall barn, antall biler osv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå