Gå til innhold

"Nesten voksen" på NRK

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syntes dere?

Jeg ELSKER "Side om side" og håpet at dette kunne bli en morsom arvtager, men følte vel mer at dette var en sketsj man kanskje filmet i valgfaget på ungdomsskolen - og at den mest populære dama selvfølgelig spilte hovedrollen, til tross for at hun hadde like mye talent som en gulrot.

Jeg skal gi det en episode til, men er det noen av dere som likte det?

Anonymkode: 422c9...9c5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 20d0b...2d8

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
  • 4 uker senere...
Skrevet
On 9.1.2018 at 6:57 PM, Leifern said:

Dårlig.

Men det mest idiotiske er at det blir antydet at det er rasistisk å ikke ha med noen brune mennesker i serien. Hva faen...??

https://www.dagbladet.no/kultur/kritiserer-nrks-storsatsning-for-a-vaere-utdatert-og-blendahvit/69321695

Dette synes jeg også er mongolid.

Dette er hvorfor utopien om det multietniske samfunnet ikke fungerer. Du får det ikke til bra nok uansett. Man nekter for at hvite holder seg med hvite, og andre med andre.

Skrevet

Mot bedre vitende synes jeg serien har en uforklarlig sjarm. Det er ikke moro, men det er liksom litt koselig. :sjenert:

Anonymkode: d6aa0...e25

Skrevet
På 9.1.2018 den 18.57, Leifern skrev:

Dårlig.

Men det mest idiotiske er at det blir antydet at det er rasistisk å ikke ha med noen brune mennesker i serien. Hva faen...??

https://www.dagbladet.no/kultur/kritiserer-nrks-storsatsning-for-a-vaere-utdatert-og-blendahvit/69321695

Jeg synes absolutt de som kritiserer serien har et poeng. Poenget er jo at også denne serien portretterer et blendahvitt middelklasse Oslo ring 3-miljø, slik som så mange av satsningene til NRK og norsk film. Veldig mye av Norge er ikke sånn, men kommer sjelden frem i beste sendetid. Når samfunnet ikke er så blendahvitt lenger (Oslo har over 30% innvandrere), så blir det jo merkelig å fortsette å bare lage slike snevre serier - rikskanalen skal vel vise frem flere sider av samfunnet, både innvandrere, grisgrendte strøk og andre sosioøkonomiske sjikt. Hadde Nesten voksen vært alene om å være snever så hadde det jo ikke vært noen big deal, men det er bare enda en storsatsning som viser det samme miljøet.

Hvordan skal f.eks. integreringen bli bedre, om kulturen aldri gjenspeiler den demografiske sammensetningen, eller inkluderer folk fra ulike kulturer og etnisiteter?

Anonymkode: 3c889...201

• Liker 3
Skrevet

Jeg har sett på den bare fordi jeg ikke har noe bedre å gjøre. humrer et par ganger, men i det store og hele er det en teit serie med mye dårlig skuespill. 

Anonymkode: 20557...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...