AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Vi har inngjerdet hage, men det er grei plass under gjerdet, slik at katter kan komme innunder. Hunden får ofte løpe løs i hagen. Han jager katter om de kommer inn under gjerdet. Nå er naboen sint fordi han så hunden min jage katten hans her om dagen. Jeg spurte hvor dette var, og han sa det var i hagen VÅR. Hvem er skyldig her? Jeg mener jeg bør få ha hunden min løs i vår egen hage også må han heller passe på at katten ikke går inn i vår hage om han er redd hunden jager katten. Ellers slipper jeg aldri hunden løs fordi jeg vet han jager, men jeg synes jo at han bør få gå fritt inne på vår egen eiendom. Anonymkode: fe37d...0a7 10
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Jeg pleier å hive hunden ut så snart jeg ser en katt i hagen. Hvis ikke naboen din kan holde kontroll på sitt eget husdyr så får det være hans problem. Anonymkode: 133a5...bbd 19
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 Haha, er dette seriøst? Du har selvsagt rett! Det er helt vanlig å ha hundene sine løse i sin egen hage. Katten lærer seg fort at den ikke skal bevege seg inn i hager der det finnes hunder. Hadde mange katter i hagen vår før vi fikk hun, nå kommer det ingen. Anonymkode: 817e9...c1f 22
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 Katter eier ikke verden selv om de går der de vil. Dette er noe man må regne med som katteeier. Hunden din gjør hva den vil i egen hage. Anonymkode: 61859...f39 18
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Så lenge ikke hunden skader katten så må han selvsagt kunne løpe løs i egen hage. Om det derimot er en hund som river katten i filler eller løper med drapsinstinkt burde hunden stå i bånd eller bur ute. Anonymkode: bd934...e32 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 Hunden skal få gjøre som den vil på deres egen eiendom. Så lenge det ikke er fare for at hunden kommer seg og og evt skader andre så har du ditt på det tørre. Katter eier ikke verden. Jeg har selv katt, å er fullstendig klar over at noen jager den fra eiendommen, å det er helt greit. Han har lært seg hvor grensene går. Anonymkode: 3823a...933 10
DonaldDuck Skrevet 9. januar 2018 #7 Skrevet 9. januar 2018 Du har rett. Mener naboen at hunden ikke skal få gå løs i din egen hage som er inngjerdet? 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har inngjerdet hage, men det er grei plass under gjerdet, slik at katter kan komme innunder. Hunden får ofte løpe løs i hagen. Han jager katter om de kommer inn under gjerdet. Nå er naboen sint fordi han så hunden min jage katten hans her om dagen. Jeg spurte hvor dette var, og han sa det var i hagen VÅR. Hvem er skyldig her? Jeg mener jeg bør få ha hunden min løs i vår egen hage også må han heller passe på at katten ikke går inn i vår hage om han er redd hunden jager katten. Ellers slipper jeg aldri hunden løs fordi jeg vet han jager, men jeg synes jo at han bør få gå fritt inne på vår egen eiendom. Anonymkode: fe37d...0a7 1
Sirah Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 Det er din hage, så klart kan hunden få gå løs der! Så lenge hagen er godt nok gjerdet inn til at den ikke kan komme seg ut så klart. Katten skal ikke spankulere mange gangene inn i din hage før den skjønner at det er dumt. Naboen din får enten passe på katten sin når den er ute eller la være å slippe den ut om han er redd for slike ting. I nabogata kan det være det bor en annen person med hund som også lar sin hund gå løs i hagen. Skal ingen på to mils avstand få lufte hunden sin i hagen fordi en person har en katt han lar gå uten tilsyn? Katteeiere eier ikke verden. 3
Ulven Skrevet 9. januar 2018 #9 Skrevet 9. januar 2018 Uff da, du har fått en slik nabo. Så lenge hunden er forsvarlig inngjerdet, er det ikke ditt problem at naboen slipper sitt dyr løs. Om noe kan du sikre gjerdet nedentil, men katter kan hoppe, så det hjelper vel lite. Be naboen holde katten sin på egen eiendom og mener han det ikke går, må han holde katten inne hvis det er et problem at katten blir jaget. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge ikke hunden skader katten så må han selvsagt kunne løpe løs i egen hage. Om det derimot er en hund som river katten i filler eller løper med drapsinstinkt burde hunden stå i bånd eller bur ute. Anonymkode: bd934...e32 Det er i såfall katteeier sin både feil og sitt problem. TS har alt på det tørre sålenge hunden er i egen hage. Om katteeieren er redd for katten sin så får han sørge for å ha kontroll på den. Anonymkode: 133a5...bbd 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #11 Skrevet 9. januar 2018 Jeg har katt, naboen har hund. Hundene til naboen går løs i inngjerdet hage. Jeg vet at katten min er så teit at den går over dit og blir jaget. Jeg hadde vært en idiot om jeg ble irritert på naboen for det! Anonymkode: 6f2b7...1f5 11
BMF Skrevet 9. januar 2018 #12 Skrevet 9. januar 2018 Si til naboen din at katta hans driter i hagen din. Be han nekte katten å gå dit... 😱😂 Tipper de holder klokelig kjeft da. Hilsen x-katteeier. 2
Gjest N-Nøff Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 På 9.1.2018 den 12.14, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å hive hunden ut så snart jeg ser en katt i hagen. Hvis ikke naboen din kan holde kontroll på sitt eget husdyr så får det være hans problem. Anonymkode: 133a5...bbd Du høres ikke sadistisk ut i det hele tatt.
Gjest N-Nøff Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 Selvsagt kan du slippe hunden løs. Men er du ikke redd for at den dreper katten? Det du bør gjøre er å se på det som en gyllen mulighet til å trene hunden din. Lær ham f.eks å si ifra ved å bjeffe (og få godbit) hver gang en katt er i hagen, på hundens territorium. Eller noe helt annet, men det går an å lære hunder å avstå fra kattejaging. Det er dog en lang vei dit, men hvis du ville finne noe positivt i situasjonen, mener jeg.. Personlig hadde jeg vært veldig redd for at hunden skulle myrde katten. Men det er sånn jeg tenker. Synes det var snodig at naboen din blir sur for noe katten hans gjør.. hvis du vil bli kvitt katten kan du sitte på lur (litt tålmodighet kreves her altså) og sprute vann på den hvis den kommer inn i hagen. Hvis den ikke skjønner at hund = farlig.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 På 9.1.2018 den 12.12, AnonymBruker skrev: Vi har inngjerdet hage, men det er grei plass under gjerdet, slik at katter kan komme innunder. Hunden får ofte løpe løs i hagen. Han jager katter om de kommer inn under gjerdet. Nå er naboen sint fordi han så hunden min jage katten hans her om dagen. Jeg spurte hvor dette var, og han sa det var i hagen VÅR. Hvem er skyldig her? Jeg mener jeg bør få ha hunden min løs i vår egen hage også må han heller passe på at katten ikke går inn i vår hage om han er redd hunden jager katten. Ellers slipper jeg aldri hunden løs fordi jeg vet han jager, men jeg synes jo at han bør få gå fritt inne på vår egen eiendom. Anonymkode: fe37d...0a7 Hunden jakter og bevokter sitt område, hagen deres. Kan katten komme under gjerdet, så tetter du gjerdet. Klatrer katten da over gjerdet så får naboen passe på dyret sitt. Anonymkode: f2999...bfc 1
T-Rex Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 Katter pleier å være i stand til å passe seg for hunder. Det du derimot skal være obs på, er om en sjelden fugleart bygger rede i ett av trærne i hagen din, og hunden kan klatre i trær. Da bør du holde den i bånd. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 Naboen din er jo helt urimelig, selvfølgelig skal hunden din få være ute i din hage.
Svampebob_1 Skrevet 10. januar 2018 #18 Skrevet 10. januar 2018 Naboen din har et problem. Ikke du . Jeg ville ledd og på spøk bedt naboen sette katta i bånd, for så å avslutte med å si det at katta sikkert ikke kommer til å gå inn dit igjen. Min hund pleide å jage bort katter som både kom inn i huset og på den store terassen min. Jeg tror jeg så samme katt prøve seg inn på min eiendom toppen 2 ganger. Deretter holdt de seg unna.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 På 9.1.2018 den 12.33, AnonymBruker skrev: Det er i såfall katteeier sin både feil og sitt problem. TS har alt på det tørre sålenge hunden er i egen hage. Om katteeieren er redd for katten sin så får han sørge for å ha kontroll på den. Anonymkode: 133a5...bbd Nei absolutt ikke. Slike hunder er livsfarlige og må sikres forsvarlig om du ikke vil at noen skal prøve å få de avlivet. Anonymkode: bd934...e32 3
Oktoberknøttet Skrevet 10. januar 2018 #20 Skrevet 10. januar 2018 Naboen din skal være glad det bare var hunden som jaga katten. Her samarbeider jeg og bikkja om å holde nabokattene unna, og de er mest redd meg 😈😂 Jeg liker katter jeg altså, men ikke når de tar småfuglene "mine" og driter ned alt av hagemøbler. Og naboen driver med skikkelig innavl av katter så de er halvveis mannvonde hele gjengen. Tok nesten livet av ei bikkje litt lenger bort i veien her. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå