Gå til innhold

Hvor mye skal til før du ber bråkete folk du ikke kjenner om å dempe seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørr rett og slett ikke jeg. Og det irriterer meg. Er togpendler og i går kveld kom det to unge menn inn på toget og gaulet å lo. Hauset hverandre opp. Snakket om puling og f*tte og det som verre var. Det var ingen i kupeen som sa noe til de, selv om folk som sov våknet av bråket deres. Bare litt himling med øynene og sukking. Skulle ønske jeg turte å be de om å holde kjeften sin. 

Hva med dere? 

Anonymkode: a013d...052

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat i den situasjonen du snakker om, er det jo vanskelig for alle å si ifra, siden det ikke er noen regler for hva som er for mye lyd på toget. 

Jeg er selv forferdelig konfliktsky, og har vel aldri turt å si ifra til fremmede. Selv om de har bråket på steder hvor det er ganske stor enighet om at det skal være stille, som på biblioteket, lesesalen, på kinoen, osv. 

Anonymkode: 7fce6...d0f

• 2 uker senere...
Gjest GoldenLioness
Skrevet
På 9.1.2018 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Jeg tørr rett og slett ikke jeg. Og det irriterer meg. Er togpendler og i går kveld kom det to unge menn inn på toget og gaulet å lo. Hauset hverandre opp. Snakket om puling og f*tte og det som verre var. Det var ingen i kupeen som sa noe til de, selv om folk som sov våknet av bråket deres. Bare litt himling med øynene og sukking. Skulle ønske jeg turte å be de om å holde kjeften sin. 

Hva med dere? 

Si ifra til konduktøren?

Gjest Fillerista
Skrevet

I det tilfellet hadde jeg sagt fra. Ikke på grunn av hva de snakket om, men fordi høylytte samtaler på tog og liknende er en uting. Har bedt folk om å dempe seg flere ganger 

Skrevet

Det skal lite til før jeg blir irritert, men det skal være ganske ille før jeg gir beskjed.

Skrevet

Dessverre sier jeg aldri ifra, men det skal lite til før noe irriterer meg. Lav prating er selvsagt ok, ellers tar man hensyn til de rundt seg. Det hender jeg sender et blikk til de som bråker, men jeg skulle nok vært flinkere til å si ifra. Ellers synes jeg konduktøren, i de tilfellene de hører slikt, bør gi klar beskjed.

Anonymkode: 40dad...520

Skrevet

I en vanlig togvogn hadde jeg nok ikke turt å si fra. I stillevogn hadde jeg raskt minnet dem om at de satt i stillevogn, og at man ikke skal prate der. Har sagt ifra mange ganger i stillevogn.

Skrevet

Jeg ber lett folk om å lukke tuten uansett sted eller alder. Bråkete mennesker er irriterende. 

Ett unntak er forresten nattbuss i helg, for da blir det litt for mange folk å kjefte på. 

Skrevet

Hva med dere? 

Hvis jeg selv ikke har muligheten til å fjerne meg fra situasjonen, noe man mest sannsynlig har på et tog, så sier jeg ifra. Eller så ville jeg sagt ifra til konduktøren 

Anonymkode: fb2a3...cfd

Skrevet
På ‎09‎.‎01‎.‎2018 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Hva med dere? 

Jeg pleier bare å se på dem, så slutter de. Mennesker er ganske telepatiske sånn.

Anonymkode: e51b9...baa

Skrevet

Ryddet for innlegg skrevet på dialekt og svar til dette.

Edie, mod.

• Liker 1
Skrevet

Hva med dere? 

Sier ifra og spør om de kan roe seg ned, eventuelt ber konduktøren si ifra.

Anonymkode: 528ce...896

Gjest N-Nøff
Skrevet

Det kommer helt an på situasjonen og mitt humør fra før av. Har jeg en god dag skal det endel til for å terge meg, men er jeg sinna fra før av er terskelen svært lav. Jeg har ingen problemer med å irettesette fremmede. I det hele tatt. 

Skrevet
2 timer siden, Minitroll skrev:

Jeg ber lett folk om å lukke tuten uansett sted eller alder. Bråkete mennesker er irriterende. 

Ett unntak er forresten nattbuss i helg, for da blir det litt for mange folk å kjefte på. 

Bodde i utlandet i større byer og tok nattog flere ganger etter fest og moro - men alle oppfordre seg rolig og ordentlig.

I Norge går det muligens mer voldsomt til for seg? 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bodde i utlandet i større byer og tok nattog flere ganger etter fest og moro - men alle oppfordre seg rolig og ordentlig.

I Norge går det muligens mer voldsomt til for seg? 

Har også bodd en stor by i utlandet. Der var det også veldig rolig på nattbusser, men ofte fordi de som fortsatt hadde bøttevis med energi kunne være på diskotek og pub til kl 0600 på morgenen. Bare de trøtteste reiste hjem kl 0300, og orket ikke å bråke. 

Men tror for øvrig det er svært bråkete på nattbussene i El salvador. 

Skrevet

Jeg sier ifra dersom jeg ikke tror jeg kommer til å voldtatt eller banket opp.

• Liker 1
Skrevet
På 19.1.2018 den 11.52, Edie skrev:

Ryddet for innlegg skrevet på dialekt og svar til dette.

Edie, mod.

🤣🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...