Gå til innhold

Kan hunder bli "forelsket" i en person?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en hund som er helt oppslukt i noen jeg kjenner. Han skal sitte med de og bli kost med av de hele tiden. Sitter seg ned foran de og ser nesten forelsket ut. Sleiker på hånden osv. Akkurat som han ikke vet hvor han skal gjøre av seg om han ikke får kos av de. Og logrer  

Hva betyr dette? At han er superglad i de? Dette er personer han møter kanskje 1-2 ganger i mnd. 

Anonymkode: eb711...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ts, ja det tror jeg de kan. Merker det på kattene våre. Hannkatta har en person han liker eeeekstra godt. Ser han aldri sånn med noen andre. Ho pusa liker svugerfetteren min. Hun liker "ingen", men han er hun betatt av, virker det som. Tante sin hund var så glad i lillebror også. Vi pleide å si at de var kjærester (på tull, ikke noe ekkelt som innlegget over meg). Når vi var på besøk var det bare de to og hunden "gråt" når vi måtte dra. Vet ikke hvorfor hun la sin elsk på han, men det var veldig søtt 😍

Endret av Mynona
Slettet sitat og svar fjernet.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en hund som er helt oppslukt i noen jeg kjenner. Han skal sitte med de og bli kost med av de hele tiden. Sitter seg ned foran de og ser nesten forelsket ut. Sleiker på hånden osv. Akkurat som han ikke vet hvor han skal gjøre av seg om han ikke får kos av de. Og logrer  

Hva betyr dette? At han er superglad i de? Dette er personer han møter kanskje 1-2 ganger i mnd. 

Han jokker aldri på de. Ikke på andre heller. Er 2år 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hunder, som de fleste andre dyr, kan knytte sterkere bånd til noen individer. Hunden min hadde jo en hundebestevenn for eksempel. Hun likte jo å leke med alle hunder, men akkurat denne hunden var det noe spesielt med, og måten de "hang" sammen var helt annerledes enn med andre hunder. Og var jo også forskjell på mennesker, noen brydde hun seg ikke om, de fleste likte hun og noen likte hun virkelig. Man knytter jo nærmere bånd til noen enn man gjør med andre. 

Anonymkode: b6f72...aae

• Liker 1
Skrevet

Det er tydelig at de kan bli ekstra begeistret for enkelte mennesker ja. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke sikkert, men i mitt tilfelle tror jeg den ene hunden min speiler mine følelser fordi han er veldig knyttet til meg. Det kan gå på hormoner jeg utløser når jeg er sammen med mennesker jeg liker, vetikke, men han er i hvert fall veldig glad i personer jeg selv har et godt øye til og god kjemi med. Tilsvarende avmålt til mennesker jeg ikke liker kremt. Han blir også veldig lykkelig når jeg klemmer og koser på mann og barn, ikke typisk stressa happy hund, han bare stråler og smiler. De føler jo en hel del på kroppen disse hundene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hund, og hun har en forkjærlighet for min eksmann. Hun blir helt tullete når han kommer hjem til oss, og sitter som klistret på han den tiden han er her. Hun sutrer også (piper en stund) etter at han har gått igjen. Det er nå gått halvannet år siden vi skilte oss, og først nå de siste to gangene han har vært her for å hente/levere sønnen vår, så peip ikke hunden når han gikk igjen. Det tok henne altså ett og et halvt år å venne seg til det, at han ikke er med oss hele tiden lenger.

Hun sleiker på han alle steder hun kommer til, på hendene og i ansiktet, der det finnes bar hud å vaske. Helt på tuppa. Skjønner ikke at han tillater hunden å sleike seg i fjeset og spesielt i ørene. Noe så ekkelt.

Anonymkode: 07a13...18c

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for foreherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette.

Mynona, mod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...