AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Jeg har null problem med at andre hører meg tisse, men takler ikke når jeg vet andre kan høre meg bæsje! Ja, jeg vet ALLE bæsjer, men jeg blir skikkelig stresset. Verste er når folk står rett utenfor døra På lørdag var jeg i middagsselskap og fikk litt magestyr, så klart 🙄 jeg ble sittende på do og verten banket på for å høre om alt gikk greit.Jeg forklarte problemet og hun gikk. Vi er gode venner. Var heldigvis lås på døren, men etterhvert måtte en på do. Står å venter på utsiden og begynte å hamre på døren "er du ferdig snart eller?!" Jeg ble skikkelig stresset , men måtte jo bare bæsje ferdig. Da hun kom inn så sier hun høyt (sånn at alle skal høre) "æsj, her stinker det!" Takk Flere som har samme problem? Anonymkode: 617de...b2f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Jepp 🤞🏻 En gang for mange år siden var jeg hos kjæresten min som bodde i kollektiv da jeg plutselig måtte så på do. Fikk angst av alle menneskene så tok bilen min, leide et hotellrom i byen til 800 spenn og gjorde det der😂 en dyr tur på toalettet. Vet jo selv at dette er helt crazy oppførsel men angsten tar meg så hardt noen ganger. Anonymkode: 903ce...285 14
Christy89 Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 Alle bæsjer, men er jo redd for både lukt og lyd. Ikke noe gøy når andre skal ha doen etter deg og det stinker. Hun hadde ikke trengt å si det høyt. Herregud! Jeg er komfortabel med å bæsje når samboeren min er hjemme. Toalette er heldigvis i andre etasje. I starten av forholdet, så gikk jeg alltid ned på bensinstasjonen og gjorde det der. Han bodde rett bak en bensinstasjon. Kom på en unnskyldning Har jo venninner som får han ut av boligen, kjører hjem til foreldrene osv når de må bæsje. Slitsomt 1
JDT Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 Ha på rennende vann når de verste ut. Eller musikk på tlf. Når det gjelder lukt så åpner man vinduet hvis det er et. Hvis ikke må du prøve å kamuflere lukta med å vaske hånda med masse såpe. Husker da jeg og mannen nettopp ble kjærester. Jeg bodde i sør og han i nord.så besøkene var på hotell. De dagene vi var sammen så gikk jeg ikke nr2. Det var slitsomt ja,er glad den perioden er over. 2
Jordbæra Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har null problem med at andre hører meg tisse, men takler ikke når jeg vet andre kan høre meg bæsje! Ja, jeg vet ALLE bæsjer, men jeg blir skikkelig stresset. Verste er når folk står rett utenfor døra På lørdag var jeg i middagsselskap og fikk litt magestyr, så klart 🙄 jeg ble sittende på do og verten banket på for å høre om alt gikk greit.Jeg forklarte problemet og hun gikk. Vi er gode venner. Var heldigvis lås på døren, men etterhvert måtte en på do. Står å venter på utsiden og begynte å hamre på døren "er du ferdig snart eller?!" Jeg ble skikkelig stresset , men måtte jo bare bæsje ferdig. Da hun kom inn så sier hun høyt (sånn at alle skal høre) "æsj, her stinker det!" Takk Flere som har samme problem? Anonymkode: 617de...b2f Bryr meg lite, hvis noen står så tett på døra at de hører meg så tror jeg de syns det er verre enn hva jeg gjør selv 😂
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 Svært vanlig problem. Jeg går på do i en annen etasje enn der jeg jobber, for det er litt lettere når det ikke er mine nærmeste kolleger som evt hører meg. Et tips er å ha vannet i vasken på fullt, men det er jo ikke så lett når man går på do på steder hvor det ikke er vask inne med selve doen (type båser). Ellers hjelper det veldig å ha masse papir i doen, så det ikke plasker. Anonymkode: 72a86...d69 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 Det er litt damed og you do, damed if you dont Hvis jeg holder meg, så blir jeg fort oppblåst og kommer sånn rumle lyder fra magen. Hvis man må veldig på do, så er det ikke alltid man rekker å kjøre til en bensinstasjon osv. Men legg litt papir i doen, men ikke legg så mye at få den tetter seg da 🙊 ellers så sett på ALT. vasken, dusjen, hårføner, vifte osv Anonymkode: 72713...554 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #9 Skrevet 9. januar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker said: Svært vanlig problem. Jeg går på do i en annen etasje enn der jeg jobber, for det er litt lettere når det ikke er mine nærmeste kolleger som evt hører meg. Et tips er å ha vannet i vasken på fullt, men det er jo ikke så lett når man går på do på steder hvor det ikke er vask inne med selve doen (type båser). Ellers hjelper det veldig å ha masse papir i doen, så det ikke plasker. Anonymkode: 72a86...d69 En latterlig sløsing av vann og resurser. Hva med å heller manne seg opp litt og trene på å ikke få de mentale sperrene når man går på do? Det er 100% mentalt og går an å trene seg bort fra. Veldig masse papir er også en ufattelig sløsing. Er det derfor jeg kan ha doruller i flere uker når jeg er alene, men når venninner kommer på besøk så ryker det en rull per besøk mon tro? Anonymkode: 2d54b...9bc 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En latterlig sløsing av vann og resurser. Hva med å heller manne seg opp litt og trene på å ikke få de mentale sperrene når man går på do? Det er 100% mentalt og går an å trene seg bort fra. Veldig masse papir er også en ufattelig sløsing. Er det derfor jeg kan ha doruller i flere uker når jeg er alene, men når venninner kommer på besøk så ryker det en rull per besøk mon tro? Anonymkode: 2d54b...9bc Vel, jeg bor i Bergen, og vann er ikke akkurat mangelvare her. Så sløsing av ressurser er et meningsløst argument. Dopapir i skålen forhindrer ikke bare lyd, det forhindrer også splashback og at doskålen blir unødvendig skitten. Mindre skitten doskål = man kan bruke mindre rengjøringsmidler = det kan fort svare seg framfor å skitne ned hele doen så man må bruke en halv flaske miljøversting-vaskemiddel for å ordne opp i etterkant. Anonymkode: 72a86...d69
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #11 Skrevet 9. januar 2018 Tapp ned umiddelbart etter at du har bæsjet, før du tørker deg, da blir det mindre lukt. Legg papir i doskålen for å dempe plaskelyd. Anonymkode: f3d82...596
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #12 Skrevet 9. januar 2018 Når han er på do setter jeg bare på musikk i stua eller går og styrer på kjøkkenet, null problem Anonymkode: 3c83b...4db
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #13 Skrevet 9. januar 2018 Må gjøre det hjemme, helst når det ikke er andre tilstedte. Jeg gjør bare nummer 2 offentlig eller hos andre om jeg virkelig må Anonymkode: 1f6c5...a73
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #14 Skrevet 9. januar 2018 Jeg synes også det er vanskelig, og har på fem år i samme jobb aldri klart det der. min mann derimot, glemmer å lukke døra når han setter seg til hjemme 🙈 forskjell på folk.. Anonymkode: c33ae...0b3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #15 Skrevet 9. januar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, jeg bor i Bergen, og vann er ikke akkurat mangelvare her. Så sløsing av ressurser er et meningsløst argument. Dopapir i skålen forhindrer ikke bare lyd, det forhindrer også splashback og at doskålen blir unødvendig skitten. Mindre skitten doskål = man kan bruke mindre rengjøringsmidler = det kan fort svare seg framfor å skitne ned hele doen så man må bruke en halv flaske miljøversting-vaskemiddel for å ordne opp i etterkant. Anonymkode: 72a86...d69 Du vet at det er oppfunnet noe som heter dobørste, sant? du er selvsagt også klar over at vannet ikke på magisk vis dukker opp i springen, men går igjennom en hel del rensing og pumping som både er energikrevende og bruker disse rengjøringsmidlene du snakker om, så om du mente å være miljøvennlig her så bommet du fullstendig på målskiven... Anonymkode: 2d54b...9bc 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #16 Skrevet 9. januar 2018 Jeg bæsjer når jeg må, så sant det er et toalett i nærheten. Det er en helt naturlig kroppsfunksjon og denne inneholder også lukt. Jeg sier som Wenche i Kongsvik-serien: "Det SKAL lukte dritt på dass" Anonymkode: db4be...eac 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #17 Skrevet 9. januar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg bor i Bergen, og vann er ikke akkurat mangelvare her. Så sløsing av ressurser er et meningsløst argument. Dopapir i skålen forhindrer ikke bare lyd, det forhindrer også splashback og at doskålen blir unødvendig skitten. Mindre skitten doskål = man kan bruke mindre rengjøringsmidler = det kan fort svare seg framfor å skitne ned hele doen så man må bruke en halv flaske miljøversting-vaskemiddel for å ordne opp i etterkant. Anonymkode: 72a86...d69 Bruk dobørste hvis doen er skitten etter at du har bæsjet. Det er helt unødvendig å vaske doen med vaskemidler for hver gang en har gjort 2'ern Anonymkode: db4be...eac 2
Snuppah00 Skrevet 9. januar 2018 #18 Skrevet 9. januar 2018 Jeg er ikke glad i å bæsje når folk er i nærheten, men har blitt mye bedre enn det jeg var. Klarte så vidt å bæsje hvis noen var i boligen. Slitsomt å ha det sånn Men setter man på vannet, så skjønner jo folk man gjør noe der inne som ikke må høres hvert fall hvis det er lenge. Jeg er absolutt ikke noe glad når noen står rett på utsiden av døra. Det synes jeg er ubehagelig. 1
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2018 #19 Skrevet 9. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har null problem med at andre hører meg tisse, men takler ikke når jeg vet andre kan høre meg bæsje! Ja, jeg vet ALLE bæsjer, men jeg blir skikkelig stresset. Verste er når folk står rett utenfor døra På lørdag var jeg i middagsselskap og fikk litt magestyr, så klart 🙄 jeg ble sittende på do og verten banket på for å høre om alt gikk greit.Jeg forklarte problemet og hun gikk. Vi er gode venner. Var heldigvis lås på døren, men etterhvert måtte en på do. Står å venter på utsiden og begynte å hamre på døren "er du ferdig snart eller?!" Jeg ble skikkelig stresset , men måtte jo bare bæsje ferdig. Da hun kom inn så sier hun høyt (sånn at alle skal høre) "æsj, her stinker det!" Takk Flere som har samme problem? Anonymkode: 617de...b2f Var hun 5 år? For ingen voksne oppegående mennesker sier slikt! 2
Kalevala Skrevet 9. januar 2018 #20 Skrevet 9. januar 2018 Jada, det er alltid like kjipt. https://tv.nrk.no/serie/match/KMTE20004814/sesong-1/episode-9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå