AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Har et spørsmål om temperaturmåling og eggløsning. Ser at 1-2 dager etter mens er ferdig, har jeg et "dypp" i temperaturen, den går merkbart ned, før den så går opp igjen. Mener å ha lest et sted at temperaturen kan dyppe rett før eggløsning, noen som kan hjelpe meg litt med dette? Betyr dette at jeg i såfall bør prøve fra den dagen temperaturen dypper ned? Anonymkode: 0a794...160
Kaiaermeg Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 På 9.1.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev: Har et spørsmål om temperaturmåling og eggløsning. Ser at 1-2 dager etter mens er ferdig, har jeg et "dypp" i temperaturen, den går merkbart ned, før den så går opp igjen. Mener å ha lest et sted at temperaturen kan dyppe rett før eggløsning, noen som kan hjelpe meg litt med dette? Betyr dette at jeg i såfall bør prøve fra den dagen temperaturen dypper ned? Anonymkode: 0a794...160 Nå er jeg langt (!) i fra ekspert, men jeg tror det er litt uvanlig å ha EL kun to dager etter mens - da har du i så tilfelle veldig kort syklus siden en i "vanlig" sykluslengde vil få mens ca. 14 dager etter EL. Jeg har tempdippen du snakker om dagen før EL, men dette er ikke før midt i syklusen, vanligvis en gang mellom syklusdag 13-16. Temperaturen mellom mens og EL skal være lav, så det er nok bare en "normal dipp", ville jeg tenkt - temperaturen min ligger på alt fra 36,10 til 36,60 mellom mens og EL. For å vite om du har hatt EL kan du se om du har hatt høyere temperatur i to-tre påfølgende dager etter tempdippen, evt. bruke eggløsningstester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå