Gjest UTLOGGET NÅ Skrevet 5. februar 2005 #1 Skrevet 5. februar 2005 Hvilke medisiner får man gratis på frikort? Har for lenge siden fått tilbud om medisin for å gå ned i vekt, hos lege. Nå har jeg frikort og lure på om slik medisin går innunder frikort. Noen som vet?
Iselilja Skrevet 5. februar 2005 #2 Skrevet 5. februar 2005 Det går vel under frikortet hvis det er på blå resept?
Gjest UTLOGGET NÅ Skrevet 5. februar 2005 #3 Skrevet 5. februar 2005 Vet ikke om det er blå resept. Noen som vet?
Murf Skrevet 5. februar 2005 #4 Skrevet 5. februar 2005 Reductil eller Xenical (begge er slankemedisiner) går ikke på blå resept. Trolig en av dem du har fått. Murf
jomfru74 Skrevet 5. februar 2005 #5 Skrevet 5. februar 2005 ingen av slankemedisinene går på blå resept (altså under egenandelsordningen -> egenandel 1585,-, frikort deretter), men utgiftene kan føres til fradrag på selvangivelse på de året de er kjøpt. Husk da å ha full kvittering fra apoteket som vedlegg til selvangivelse.
liv Skrevet 5. februar 2005 #6 Skrevet 5. februar 2005 livsnødvendige medisiner er de som er på blå resept.
Gjest UTLOGGET NÅ Skrevet 5. februar 2005 #7 Skrevet 5. februar 2005 ingen av slankemedisinene går på blå resept (altså under egenandelsordningen -> egenandel 1585' date='-, frikort deretter), men utgiftene kan føres til fradrag på selvangivelse på de året de er kjøpt. Husk da å ha full kvittering fra apoteket som vedlegg til selvangivelse.[/quote']Jeg trodde at dersom man har frikort så kunne man få de gratis? Altså når man allerede har fått frikort pga andre ting?
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #8 Skrevet 5. februar 2005 Frikort betyr at du ikke betaler egenandel. Dette gjelder da kun legemidler som er på blå resept, som er de medisinene du betaler egenandel for. en mulighet er å spare på kvitteringene og trekke av på skatten, som en annen nevner her. murf
Nana Skrevet 6. februar 2005 #10 Skrevet 6. februar 2005 Frikort betyr at du ikke betaler egenandel. Dette gjelder da kun legemidler som er på blå resept, som er de medisinene du betaler egenandel for. en mulighet er å spare på kvitteringene og trekke av på skatten, som en annen nevner her. murf Dette er helt riktig. Jeg hadde frikort i fjor og måtte fremdeles betale Reductil og p-piller av egen lomme siden disse ikke er på blå resept.
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #11 Skrevet 6. februar 2005 Nei, det gjør de ikke. Og de skal vissnok være dyre..synes enkelte mennesker burde få de på blå resept. Noen mennesker er skapt slik at de ikke kan gå ned i vekt med mindre de lever på et salatblad i uka, og disse burde fårr hjelp mener nå jeg da.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #12 Skrevet 8. februar 2005 man får ikke disse pilene på blå resept,derfor må man betale egenandelen selv. Pris på xenical er et sted mellom 600 og 700,- Husker ikke helt. Men da jeg fikk resept på dette av legen min,sa han at man kunne søke trygdekontoret om støtte,fikk med et skjema av han som jeg leverte der men har ikke fått noe svar av de enda. Men hør med legen din når du er der så får du sikkert dette opplyst av han.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå