AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Hei. Trenger litt hjelp her. Jeg er 17. år og alene med en baby. Foreldrene mine har kjøpt leilighet til oss, ikke langt fra der foreldrene mine bor. Problemet er at foreldrene mine kommer og låser seg inn her til alle døgnets tider for å kontrollere at babyen har det bra, at klær blir vasket, søpla bært ut og alt mulig annet de kommer på. Jeg er lei av at mamma eller pappa plutselig står i stua og spør om alt er bra, om vi har nok av alt fra melk til bleier. De vil ikke høre om å ringe på før de låser seg inn. Hvordan få slutt på dette kontrolltullet fra foreldrene mine? Jeg er voksen og ansvarsbevisst og klarer meg selv. Nå kom de fordi de så det lyste her når de kom hjem midt på natta. Anonymkode: 86853...c7b
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 9. januar 2018 Du er ikke voksen når du er 17. Herrrgud for en luksus at foreldrene dine kjøper leilighet til deg, vasker klær etc. Sett pris på det. De vil din babys beste Anonymkode: 35f35...fe3 135
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 9. januar 2018 Vær mer enn glad for at de er oppegående voksne som evner å forstå at en ikke myndig (altså fortsatt teknisk sett ikke voksen) person kan trenge hjelp med et nyfødt barn. Du er heller ikke selvstendig hvis de har kjøpt leilighet til deg. For å være det må du ha kjøpt eller leie selv med egne penger. Be dem gjerne ringe på forhånd, men jeg hadde takket alle gudene for at jeg har foreldre som bryr seg. At du ikke ser det beviser at du er hverken moden eller voksen. Anonymkode: ef128...ceb 94
nordlending Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Så lenge du er under 18 år, er du å anse som et barn. Et barn de har ansvaret for å forsørge. Skjønner at det kan bli mye, men det er nok bare for å forsikre seg om at alt går som det skal. 40
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skift lås. Anonymkode: 67e22...b6f Det er ikke lov. Det er en ny blokk med felles nøkler. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke voksen når du er 17. Herrrgud for en luksus at foreldrene dine kjøper leilighet til deg, vasker klær etc. Sett pris på det. De vil din babys beste Anonymkode: 35f35...fe3 Foreldrene mine vasker ikke klær, de overvåker at skittetøyet og oppvasken blir vasket hver dag. Jeg er så visst voksen, og ikke noe luksusbarn. Nav betaler det vi trenger ikke foreldrene mine. De ville ikke at jeg skulle bo hjemme med en baby, det ble for mye støy for mamma. Anonymkode: 86853...c7b 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 Populært innlegg #7 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er så visst voksen, og ikke noe luksusbarn. Nav betaler det vi trenger ikke foreldrene mine. For det første er du ikke voksen når du er 17. For det andre er du et luksusbarn hvis foreldrene dine har sponset deg med egen leilighet på tross av at du har tatt et så idiotisk valg som du har gjort. For det tredje lever du av NAV. Da er du langt fra selvstendig. Anonymkode: 2477b...d18 88
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 Populært innlegg #8 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov. Det er en ny blokk med felles nøkler. Foreldrene mine vasker ikke klær, de overvåker at skittetøyet og oppvasken blir vasket hver dag. Jeg er så visst voksen, og ikke noe luksusbarn. Nav betaler det vi trenger ikke foreldrene mine. De ville ikke at jeg skulle bo hjemme med en baby, det ble for mye støy for mamma. Anonymkode: 86853...c7b Beklager, men nei, du er ikke voksen. Du har flotte foreldre som ønsker det beste for deg og barnet. Be dem ringe på forhånd. Anonymkode: 2bff0...0bd 57
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #9 Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For det første er du ikke voksen når du er 17. For det andre er du et luksusbarn hvis foreldrene dine har sponset deg med egen leilighet på tross av at du har tatt et så idiotisk valg som du har gjort. For det tredje lever du av NAV. Da er du langt fra selvstendig. Anonymkode: 2477b...d18 For et idiotisk svar. Alle mine søsken har fått forskudd på arv og egen bolig av foreldrene mine. Du dømmer andre uten å vite. Hvilket idiotisk valg har jeg tatt mener du? Anonymkode: 86853...c7b 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov. Det er en ny blokk med felles nøkler. Anonymkode: 86853...c7b Sikkerhetslenke på innsiden. Da hører du i hvert fall at de kommer. Hvis de spør, så si at det er for din egen sikkerhet, man vet aldri hvem det er som står utenfor når det ringer på. Det kan være lille Per som selger dopapir til inntekt for fotballaget eller narkomane Tommy som har tatt feil og tror det er leiligheten til en som skylder ham penger. Anonymkode: 67e22...b6f 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 Populært innlegg #11 Skrevet 9. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker said: For et idiotisk svar. Alle mine søsken har fått forskudd på arv og egen bolig av foreldrene mine. Ja, da er dere alle bortskjemt. Anonymkode: 2477b...d18 62
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #12 Skrevet 9. januar 2018 44 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Trenger litt hjelp her. Jeg er 17. år og alene med en baby. Foreldrene mine har kjøpt leilighet til oss, ikke langt fra der foreldrene mine bor. Problemet er at foreldrene mine kommer og låser seg inn her til alle døgnets tider for å kontrollere at babyen har det bra, at klær blir vasket, søpla bært ut og alt mulig annet de kommer på. Jeg er lei av at mamma eller pappa plutselig står i stua og spør om alt er bra, om vi har nok av alt fra melk til bleier. De vil ikke høre om å ringe på før de låser seg inn. Hvordan få slutt på dette kontrolltullet fra foreldrene mine? Jeg er voksen og ansvarsbevisst og klarer meg selv. Nå kom de fordi de så det lyste her når de kom hjem midt på natta. Anonymkode: 86853...c7b Så snille foreldre du har. Hva er egentlig problemet? Har du det skittent og uflidd hjemme hos deg da eller? Regner med du tar ut søppel og vasker klær? Vis dem at du kan ta vare på deg selv og ungen da, ikke sitt oppe hele natta og holdt det ryddig og rent, ikke la klesvasken hope seg opp og handle inn skikkelig med dagligvarer slik at du ikke går tom for noe. Gi både barnet ditt og foreldrene dine ei å være stolt av Anonymkode: af175...30a 32
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #13 Skrevet 9. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Gi både barnet ditt og foreldrene dine ei å være stolt av Det er nok litt for sent for foreldrene å bli stolte. Anonymkode: 2477b...d18 17
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #14 Skrevet 9. januar 2018 Foreldrene dine er bekymret for deg og babyen din og hvordan du takler tilværelsen som alenemamma som 17-åring. Hvor ansvarlig, voksen og selvstendig var du før du fikk barn? Du må nesten bare se det litt fra deres side også, du er tross alt ikke myndig enda engang og de er ansvarlige for deg og dermed også barnet ditt! Jeg kan jo forstå at det er ubehagelig at de brått står i stua di uten noen forvarsel. Har du prøvd å sette deg rolig ned og prate med dem om hvorfor de er så bekymret, og hvorfor de ikke ringer/sender melding i forkant eller i det minste ringer på døren? Også må jeg jo få spørre hvorfor de har en nøkkel inn til deg når de har gitt leiligheten til deg? Anonymkode: 17eec...fba 18
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #15 Skrevet 9. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Foreldrene dine er bekymret for deg og babyen din og hvordan du takler tilværelsen som alenemamma som 17-åring. Hvor ansvarlig, voksen og selvstendig var du før du fikk barn? Du må nesten bare se det litt fra deres side også, du er tross alt ikke myndig enda engang og de er ansvarlige for deg og dermed også barnet ditt! Jeg kan jo forstå at det er ubehagelig at de brått står i stua di uten noen forvarsel. Har du prøvd å sette deg rolig ned og prate med dem om hvorfor de er så bekymret, og hvorfor de ikke ringer/sender melding i forkant eller i det minste ringer på døren? Også må jeg jo få spørre hvorfor de har en nøkkel inn til deg når de har gitt leiligheten til deg? Anonymkode: 17eec...fba Det siste der trenger du ikke svare på en gang. Er så trøtt at jeg ikke tenkte. Anonymkode: 17eec...fba
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #16 Skrevet 9. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Trenger litt hjelp her. Jeg er 17. år og alene med en baby. Foreldrene mine har kjøpt leilighet til oss, ikke langt fra der foreldrene mine bor. Problemet er at foreldrene mine kommer og låser seg inn her til alle døgnets tider for å kontrollere at babyen har det bra, at klær blir vasket, søpla bært ut og alt mulig annet de kommer på. Jeg er lei av at mamma eller pappa plutselig står i stua og spør om alt er bra, om vi har nok av alt fra melk til bleier. De vil ikke høre om å ringe på før de låser seg inn. Hvordan få slutt på dette kontrolltullet fra foreldrene mine? Jeg er voksen og ansvarsbevisst og klarer meg selv. Nå kom de fordi de så det lyste her når de kom hjem midt på natta. Anonymkode: 86853...c7b Du er under 18 selv så de har ansvar for deg selv om du har fått barn. Anonymkode: 315f6...6f3 20
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #17 Skrevet 9. januar 2018 Du burde være takknemlig!! Anonymkode: da09b...50e 9
Gjest NotNaomi Skrevet 9. januar 2018 #18 Skrevet 9. januar 2018 Du må be om at de begynner å stole på deg . De har ikke rett til å forstyrre privatlivet ditt på den nåten ! Du bor for deg selv med en baby , og da må de la deg bli voksen av ansvaret du har ! Be de stole på at du vil kontakte dem om det skulle oppstå noe.! Du har sekvfølgelig rett til et privatliv! Med dette svaret tar jeg forbehold om at du klarer deg bra . At de ikke sjekker fordi ting har vært ugreit ellers.
Tatja Skrevet 9. januar 2018 #19 Skrevet 9. januar 2018 De prøver jo bare å hjelpe. Men så invaderer de ditt privatliv. Du må ta dette opp med dem i en rolig setting. Forklar, ikke kritiser. De fleste vil forstå at du ønsker folk ringer på før de buser inn... 14
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #20 Skrevet 9. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær mer enn glad for at de er oppegående voksne som evner å forstå at en ikke myndig (altså fortsatt teknisk sett ikke voksen) person kan trenge hjelp med et nyfødt barn. Du er heller ikke selvstendig hvis de har kjøpt leilighet til deg. For å være det må du ha kjøpt eller leie selv med egne penger. Be dem gjerne ringe på forhånd, men jeg hadde takket alle gudene for at jeg har foreldre som bryr seg. At du ikke ser det beviser at du er hverken moden eller voksen. Anonymkode: ef128...ceb Ikke bare at de forstår det, frem til du er 18 er de faktisk juridisk ansvarlig for deg. Et ansvar de tydeligvis følger godt opp, hvilket er meget fornuftig. Når du blir 18 får du snakke med dem om du skal kjøpe leiligheten fra dem over tid eller hvordan dere skal gjøre det. Så lenge det er deres leilighet og du ikke er myndig syns jeg de kan låse seg inn når de ser behov. Men når du blir 18 får dere diskutere saken og du får be om privatliv. Vil de ikke gi deg det da så får du heller kjløpe deg egen leilighet og frigjøre deg fra dine foreldre. Mao bør du sette veldig pris på hva foreldrene dine gjør for deg! Anonymkode: 4102a...381 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå