Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #1 Skrevet 5. februar 2005 Hva hadde dere tenkt om kjæresten/samboeren deres hadde sagt i en krangel: Du må være syk (underforstått syk i hodet)?
Tulla2 Skrevet 5. februar 2005 #2 Skrevet 5. februar 2005 Hva jeg hadde tenkt der og da vet jeg ikke...... Men under en krangel er jo målet å "ta" den andre, så det var vel den verste måten han kunne ta vedkommende på :-? :-?
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #3 Skrevet 5. februar 2005 Er målet å ta den andre under en krangel...? For meg er "målet" å komme til en slags minste felles multiplum, at vi kan enes om noe. Jeg krangler aldri med kjæresten min med det mål for øyet å "ta han..." Er man ute etter å være slem når man krangler??
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #4 Skrevet 5. februar 2005 Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så veldig om det, jeg. Men jeg regner med at du ble såret. Man sier så mye rart i en krangel som man kanskje ikke mener. Så jeg syns du skal glemme det. Ikke så lett, for jeg har gått til psykolog i fire år, på grunn av store depresjoner. Sånn at han traff virkelig med kommentaren sin. Jeg ble veldig trist, men så ble jeg sint............................ nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Tulla2 Skrevet 5. februar 2005 #5 Skrevet 5. februar 2005 Man sier så mye rart i en krangel som man kanskje ikke mener. Dette var bedre formulert en å "ta" den andre. Når man krangler kan ting fort bli usaklige og føler man at den andre parten kommer med noe som svir så vil man kanskje si noe som skal treffe den andre, men som man innerst inne ikke mener.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #6 Skrevet 5. februar 2005 Så dere syns jeg skal bare overse det?
LilleMy Skrevet 5. februar 2005 #7 Skrevet 5. februar 2005 Ta deg en prat med ham i ettertid, og fortelle ham at du må vite hva han mente med det han sa. Var det bare noe han lirte av seg fordi han følte seg presset eller noe, eller er det noe han fremdeles står for.....
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #8 Skrevet 5. februar 2005 Ikke så lett, for jeg har gått til psykolog i fire år, på grunn av store depresjoner. Sånn at han traff virkelig med kommentaren sin. Jeg ble veldig trist, men så ble jeg sint............................ nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hvis han sa det for å "ta deg", så sank han utrolig dypt,.... Jeg har hatt mine krangler, men det kunne ikke falle meg inn å bruke svakheter/problemer hos andre for å "ta" vedkommende. Hadde sambo sagt noke slikt til meg hadde jeg blitt forbanna.
Arkana Skrevet 5. februar 2005 #9 Skrevet 5. februar 2005 Det er et dårlig tegn når man angriper hverandre personlig på denne måten, selv under en krangel. Det gjør man bare ikke, i et godt og stødig forhold. Dette bør du absolutt ta opp med ham, det skal du ikke godta.
Gjest Embla s Skrevet 5. februar 2005 #10 Skrevet 5. februar 2005 :trøste: Nå er det jo ikke sikkert at denne kommentaren hadde sammenheng med det faktum at du går til psykolog.. Hvis han virkelig hadde ment at du er SYK i hodet, hadde han ikke slengt det ut i en krangel! Selv om det er et veldig stygt uttrykk, har jeg inntrykk av at det er en ganske "vanlig" frase å bruke for mange. Selv ville jeg tenkt at han var furstrert og tom for ordentlige argumenter.
Gjest Madam Felle Skrevet 5. februar 2005 #11 Skrevet 5. februar 2005 Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så veldig om det, jeg. Men jeg regner med at du ble såret. Man sier så mye rart i en krangel som man kanskje ikke mener. Så jeg syns du skal glemme det. Så under en krangel skal en bare akseptere at den andre ydmyker en, og slutter å respektere en totalt? Himmel og hav, er glad jeg krever mer fra min partner. Jeg hadde blitt fly forbanna, men kunne gitt han en ny sjangse. Men sa han det en gang til, ville han ikke fått bodd her lengre. Får da være grenser for hva en skal aksepetere, fra partneren sin.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #12 Skrevet 5. februar 2005 Jeg ville bare oversett det hvis jeg var deg. Setningen er jo og helt tatt ut av en sammenheng. Hva handlet krangelen om? Hvis den handlet om at du var veldig opptatt av en ting skulle være sånn eller sånn, kan det jo hende han mente "syk i hodet" i forhold til denne tingen. Ting glipper ut i en krangel. Hvis man ikke klarer å overse dette, så vil man få et vanskelig liv tror jeg.
Gjest Ninakanin Skrevet 5. februar 2005 #13 Skrevet 5. februar 2005 Jeg sa det til eksen min. I en krangel. To uker senre hadde jeg en brukket hånd og to politianmeldelser på ham for drapstrusler og legemsbeskadigelse. Så det går faktisk an å si du er syk i hodet i en krangel, og så stemmer det. Men det var gjerne litt ved siden av poenget...
Arkana Skrevet 5. februar 2005 #14 Skrevet 5. februar 2005 Ting glipper ut i en krangel. Hvis man ikke klarer å overse dette' date=' så vil man få et vanskelig liv tror jeg.[/quote'] Nei, ting "glipper" ikke bare ut i en krangel. Måten man krangler på sier veldig mye om hvordan forholdet er ellers. Å angripe noen personlig er helt uakseptabelt.
Gjest Ninakanin Skrevet 5. februar 2005 #15 Skrevet 5. februar 2005 Men nå som jeg har lest hele tråden og ikke bare det første innlegget (skulle egentlig gå og legge meg) så må jeg si at du har all rett til å være sint og såret. Vet ikke helt hvorfor han av alle ting å si sa noe som han utvilsomt må ha vært klar over at var under beltestedet. Ta dere en prat når det ikke er noe annet dere krangler om, og ikke ta opp igjen det dere kranglet om da. Sett deg ned og be ham om å sette seg ned sammen med deg, og rolig og behersket forklar at han trådde over en grense man ikke går over i et forhold. At man skal ha gjensidig respekt og forståelse uansett hvor sinte man er. Greit nok at man kan si ting man ikke mener når man er skikkelig sint, men at enkelte emner holder man seg for god for å bruke bare for å "ta" den andre som noen var inne på her. Hvis kranglene deres glir over fra husarbeid og ting og tang, til å gå over i å "ta" den andre, så tror jeg dere sammen må jobbe med tilliten og godheten mot/til hverandre... Finn ut hva som egentlig ligger bak det han sa, hva han egentlig tenker og føler.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #18 Skrevet 5. februar 2005 Det er ikke jeg som overdramatiserer, du skriver jo selv at det er "uakseptabelt". Mennesker er ikke feilfrie. Jeg oppforder og til å prate med han om det, men la det være med det. Det er ingenting å legge stor vekt på.
Arkana Skrevet 5. februar 2005 #19 Skrevet 5. februar 2005 du skriver jo selv at det er "uakseptabelt". Ja, det er uakseptabelt. Det betyr ikke at man ikke kan tilgi en gang, men det bør ikke skje igjen. Man skal ikke godta hva som helst.
Gjest Madam Felle Skrevet 5. februar 2005 #20 Skrevet 5. februar 2005 Det er ikke jeg som overdramatiserer, du skriver jo selv at det er "uakseptabelt". Mennesker er ikke feilfrie. Jeg oppforder og til å prate med han om det, men la det være med det. Det er ingenting å legge stor vekt på. Nei, for det er helt normalt å si at noen er syk i hodet? Unnskyld meg, men er det rart enkelte kvinner blir behandlet som dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå