Gå til innhold

23/5 regelen og vedlegg/dokumentasjon til søknad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Skriver som anonym siden jeg har etterspurt dett på facebook også:P)

Jeg skal søke høyere utdanning (Barnevernsped.). Har tatt og bestått de 6 fagene, så den dokumentasjonen er grei. I søknaden skal man også legge ved bekreftelse på arbeidspraksis. Er det jeg som skal skrive denne, eller er det arbeidsgivere?

Jeg har to barn på 5 og 8 år - Er det noen som vet om omsorg for egne barn gjelder for 1 år per barn, eller gjelder det for hvert leveår?

På grunn av manglende utdanning har jeg slitt med å få fast jobb, så har mange vikariater med ymse prosentstillinger, så blir så mange attester og spørre etter:P

Håper noen kan hjelpe meg, det er ikke så lett å få noe vettugt ut av skatteetaten/samordna opptak/høgskolene..

På forhånd takk :-)

Anonymkode: c4d61...8fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Da jeg sendte inn papirene til SO i fjor la jeg ved kompetansebevis for alle 6 fagene, attester fra tidligere arbeidsforhold og fødselsattest på mine to barn. Det står også på SO hva du må legge ved av dokumentasjon når du har lastet opp søknaden din. 23/5 reglen så må du kunne dokumentere at du har jobbet i minst 5 år. Jeg er faktisk usikker på om omsorg for barn teller, men det gjør jo det i forhold til ansiennitet i arbeidslivet. 

Lykke til!

Anonymkode: 59e02...54d

Skrevet

Bekreftelse på praksis er attestene, så det er disse som skal sendes inn som dokumentasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Da jeg sendte inn papirene til SO i fjor la jeg ved kompetansebevis for alle 6 fagene, attester fra tidligere arbeidsforhold og fødselsattest på mine to barn. Det står også på SO hva du må legge ved av dokumentasjon når du har lastet opp søknaden din. 23/5 reglen så må du kunne dokumentere at du har jobbet i minst 5 år. Jeg er faktisk usikker på om omsorg for barn teller, men det gjør jo det i forhold til ansiennitet i arbeidslivet. 

Lykke til!

Anonymkode: 59e02...54d

Eller 2,5 år jobb og 2,5 år skolegang. Det er også gyldig.

Anonymkode: eb14f...06e

Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!! :D 

Anonymkode: c4d61...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...