AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Hei. Jeg trenger egentlig mest å bare lufte litt frustrasjon. Jeg er en 30 år gammel kvinne, bosatt i Oslo, som holder på med en bachelorgrad. Jeg har 1,5 år igjen. Jeg har søkt etter deltidsjobb lenge, da jeg kun har en bitteliten stillingsprosent i min nåværende jobb og det ikke er muligheter for mer. Fra juni måned er jeg NØDT til å ha en jobb/inntekt. Hittil har jeg ikke hatt noe hell, jeg har søkt på et hav av jobber, av alle slag. Jeg har gått rundt med søknader, søkt på finn.no og nav.no, i grupper på Facebook o.l. Jeg har arbeidet i klesbutikk/lekebutikk/platebutikk tidligere. Det er denne typen jobben jeg søker på også, da jeg ikke har sjangs på noen andre stillinger, siden jeg ikke har erfaringen. Det hjelper ikke at jeg er halvveis i utdanningen i forhold til relevante jobber for studiet også. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?:/ Jeg ønsker så gjerne en jobb, men jeg begynner å lure på om jeg er for "gammel"? Hva gjør man egentlig når man ikke får noen jobb? Dagpenger fra NAV? Sosialkontoret? (Jeg har fått karrieresenteret på BI til å se over søknad/CV). Anonymkode: 7b0fc...e38
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 La vær å stemme på parti som er sterkt for arbeidsinnvandring, så blir det nok lettere å få seg jobber på gulvet. Det du kan gjøre er å gå rundt med cv og spørre om de har bruk for deg. Evt gå rett til kommunen å høre om det er steder det er behov for folk som tilkallingsvikar vel og merke. Det er der folk begynner i dag. Anonymkode: f34f3...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: La vær å stemme på parti som er sterkt for arbeidsinnvandring, så blir det nok lettere å få seg jobber på gulvet. Det du kan gjøre er å gå rundt med cv og spørre om de har bruk for deg. Evt gå rett til kommunen å høre om det er steder det er behov for folk som tilkallingsvikar vel og merke. Det er der folk begynner i dag. Anonymkode: f34f3...eb8 Jeg er selv et resultat av innvandring Takk for tips. Anonymkode: 7b0fc...e38 16
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 Min erfaring er at SFO og skoler trenger ofte vikarer, men det blir kanskje helt feil ift. utdanning og erfaring Ønsker deg uansett lykke til i søknadsprosessen! Det er tungt, men veldig deilig når man endelig får "napp". Anonymkode: e365a...1b2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Har ikke så mye råd her, men du er deffinitivt ikke for gammel. Jeg er 35, og sa opp jobben min for 3 måneder siden for å gjøre andre ting(slappe av). Men uansett hvor lite jeg har ønske om jobb for tiden så har jeg blitt tilbudt 4 jobber fra forskjellige bedrifter uten å søke på noe. Den 4 jobben var bra nok til at jeg bare måtte takke ja. MEN når jeg først kom ut av utdanning så tok det sånn 4 mnd. å få seg jobb...men erfaring teller mye. Anonymkode: 24b21...899
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 Sånn til info så får du ikke sosialstønad eller dagpenger når du er student, antar du allerede har søke lånekassen? Hvis nei, det er det du må gjøre. Hvis ja, har du forsøkt å få vikartimer på skole ?, jobbe som hjemmehjelp eller personlig assistent?, søkei periferien? Butikkjobber er det de fleste studenter vil ha, og det kan være vanskelig å få, så lurt å forsøke andre fagområder og mer perifere strøk. Anonymkode: 47780...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 På 8.1.2018 den 23.30, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg trenger egentlig mest å bare lufte litt frustrasjon. Jeg er en 30 år gammel kvinne, bosatt i Oslo, som holder på med en bachelorgrad. Jeg har 1,5 år igjen. Jeg har søkt etter deltidsjobb lenge, da jeg kun har en bitteliten stillingsprosent i min nåværende jobb og det ikke er muligheter for mer. Fra juni måned er jeg NØDT til å ha en jobb/inntekt. Hittil har jeg ikke hatt noe hell, jeg har søkt på et hav av jobber, av alle slag. Jeg har gått rundt med søknader, søkt på finn.no og nav.no, i grupper på Facebook o.l. Jeg har arbeidet i klesbutikk/lekebutikk/platebutikk tidligere. Det er denne typen jobben jeg søker på også, da jeg ikke har sjangs på noen andre stillinger, siden jeg ikke har erfaringen. Det hjelper ikke at jeg er halvveis i utdanningen i forhold til relevante jobber for studiet også. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?:/ Jeg ønsker så gjerne en jobb, men jeg begynner å lure på om jeg er for "gammel"? Hva gjør man egentlig når man ikke får noen jobb? Dagpenger fra NAV? Sosialkontoret? (Jeg har fått karrieresenteret på BI til å se over søknad/CV). Anonymkode: 7b0fc...e38 Det kan jo hende at slike butikker ser på alderen din og hvor langt du er kommet i studiet. Mange som jobber deltid på slike butikker er yngre studenter- kanskje tenker de på hvorvidt du ville passe inn? Det kan også hende mange automatisk tenker at du ikke er fleksibel, og at yngre arbeidstakere er mer villig til å ta de kjipe vaktene feks. Har du prøvd å se etter mer relevant deltidsjobb? Der tror jeg det ville være lettere å få innpass, flere firmaer bruker studentvikarer, resepsjonister etc. Det er også en fordel når du senere skal søke fast jobb Anonymkode: f37c6...288
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Hvorfor begrense seg til typiske kvinne dilldalljobber (butikk)? Hva med en fabrikkjobb? Samlebåndjobb for freia, brusfabrikk, vasking, levere avisa etc. Ps liker du er barn av innvandrer. Pakistansk/norsk? Anonymkode: dd437...a86
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor begrense seg til typiske kvinne dilldalljobber (butikk)? Hva med en fabrikkjobb? Samlebåndjobb for freia, brusfabrikk, vasking, levere avisa etc. Ps liker du er barn av innvandrer. Pakistansk/norsk? Anonymkode: dd437...a86 Hvorfor må det være Pakistan da? Kan da være USA, Canada, Brasil, Sverige.... Anonymkode: 2c1d5...689 1
Navne Løs Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 På 09.01.2018 den 1.32, AnonymBruker skrev: Har ikke så mye råd her, men du er deffinitivt ikke for gammel. Jeg er 35, og sa opp jobben min for 3 måneder siden for å gjøre andre ting(slappe av). Men uansett hvor lite jeg har ønske om jobb for tiden så har jeg blitt tilbudt 4 jobber fra forskjellige bedrifter uten å søke på noe. Den 4 jobben var bra nok til at jeg bare måtte takke ja. MEN når jeg først kom ut av utdanning så tok det sånn 4 mnd. å få seg jobb...men erfaring teller mye. Anonymkode: 24b21...899 Hvilken utdanning har du siden du er så attraktiv i arbeidsmarkedet?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 Hei! Det var dumt å høre. Servitørjobb får du lett, garantert. Det er mange stillinger utlyst (spesielt i en FB gruppe for servitører) og jeg anbefaler at du prøver det. Selv om det står at man må ha erfaring, SØK! Du har erfaring fra servicebransjen så det er positivt i seg selv. Etter min mening så er det vanskelig å få seg jobb i butikker da konkurransen er stor. Lykke til! Anonymkode: 0d9e2...eed
Luckiness Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 Hva med å søke stilling på sykehjem, bofellesskap, sfo o.l. steder? Kanskje du kan få en fast helgestilling og ta ekstravakter utenom. De fleste slike steder har et stort behov for ekstravakter. Men det er da selvfølgelig viktig at man faktisk har interesse innenfor dette, selv om det ikke nødvendigvis betyr at du bør ha erfaring/kompetanse til det. Det er også viktig å kunne stille på kort varsel og faktisk ha mulighet til å ta vakter. Blir det ofte nei når man ringer, så blir man ofte ringt sjeldnere til. Når jeg ringer etter ekstravakter så ringer jeg de som pleier å si ja først, hvertfall når det gjelder vakt samme dagen eller på mer ubekvemmelige dager (helg, helligdager). Ikke vits å bruke tid på å ringe rundt til "alle" som stort sett sier nei når man har dårlig tid til å få inn en vakt 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 Ta kontakt med vikarbyråer og meld din interesse. Og IKKE begrense deg til bare butikkjobb, vær åpen for absolutt alt. Ser det er pr i dag 212 deltidsjobber i Oslo. Så skulle være mulig for deg å søke på en god del av de. Når du er i intervju må du «selge» deg selv, en person som ikke er redd for å ta i et tak der det trengs. Og at du ikke er redd for utfordringer. Hjelper ikke å ha god CV/søknad om du ikke også gir et godt inntrykk i intervjuet. Søk/Google opp firmaene du sender søknader til og prøve å finne ut hvilke egenskaper de er på utkikk etter hos sine ansatte. Ikke se begrensninger, men muligheter. Har selv en bachelor innen markedsføring og søkte alt av ledige jobber da jeg ble ferdig. Fikk flere jobbtilbud og har i ettertid jobbet innen mange ulike bransjer. Siden jeg alltid har søkt bredt. Lykke til!! Anonymkode: e1ae7...1a5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 Det er vel bare å melde seg på et bemanningsbyrå og være åpen for alt av jobber de tilbyr. Anonymkode: 3ea40...db2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 Tror heller ikke du er for gammel til å få jobb, men deltidsjobber er det ikke så mange av. Samtidig er det maaange studenter som gjerne vil ha en deltidsjobb. Som mange over her, nevner er det nok en god i ide å henvende seg til barnehager, sfo, sykehjem og lignende. Der trengs det ofte assistenter til uforpliktende vakter. Anonymkode: a774c...992
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 Jeg kjenner en som hadde vanskelig med å få jobb pågrunn av utenlandsk etternavn, selv med treårig utdanning. Vet ikke med deg, men siden du er avitenlands opprinnelse, har du ett etternavn som ikke er typisk norsk? Enig med de andre, du må søke jobb i andre fagfelt også, ikke bare butikker. Hva med helsebransjen eller oppvekstbransjen? Anonymkode: 47dc6...b80 1
Puny Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 På 8.1.2018 den 23.30, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg trenger egentlig mest å bare lufte litt frustrasjon. Jeg er en 30 år gammel kvinne, bosatt i Oslo, som holder på med en bachelorgrad. Jeg har 1,5 år igjen. Jeg har søkt etter deltidsjobb lenge, da jeg kun har en bitteliten stillingsprosent i min nåværende jobb og det ikke er muligheter for mer. Fra juni måned er jeg NØDT til å ha en jobb/inntekt. Hittil har jeg ikke hatt noe hell, jeg har søkt på et hav av jobber, av alle slag. Jeg har gått rundt med søknader, søkt på finn.no og nav.no, i grupper på Facebook o.l. Jeg har arbeidet i klesbutikk/lekebutikk/platebutikk tidligere. Det er denne typen jobben jeg søker på også, da jeg ikke har sjangs på noen andre stillinger, siden jeg ikke har erfaringen. Det hjelper ikke at jeg er halvveis i utdanningen i forhold til relevante jobber for studiet også. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?:/ Jeg ønsker så gjerne en jobb, men jeg begynner å lure på om jeg er for "gammel"? Hva gjør man egentlig når man ikke får noen jobb? Dagpenger fra NAV? Sosialkontoret? (Jeg har fått karrieresenteret på BI til å se over søknad/CV). Anonymkode: 7b0fc...e38 Ikke søk på stillinger som ligger ute, når du ‘bare’ skal ha en deltidsstilling. Ring rundt på SFO, skoler, bolig for utviklingshemmede, butikker etc. Det som blir utlyst rr det massse søkere på, ikke vits...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå