Gå til innhold

Billigste linsene som finnes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg bruker -1 i briller. Har tenkt å kjøpe linser, men det er så sykt dyrt. Billigste jeg fant var litt under 300kr pr måned (for begge sider av øynene tilsammen). Noen som vet om det finnes enda billigere? Har dyr husleie så har ikke veldig god råd.

Anonymkode: 93ff0...90c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

300 kr pr måned for begge øynene er BILLIG, forhold til markedet.... SoftLens er det billigste merket jeg har funnet, og Lensway den billigste butikken å bestille fra.
Men fant ut at å kjøpe ukes eller månedslinser blir billigere i lengden enn dagslinser. De som heter ukeslinser kan man bruke i 2-4 uker så lenge man tar de av på natta (1-2 uker om man sover med de) men det står at de bare er for 1-2 uker, men man kan fint bruke de lenger. Samme med månedslinser, så lenge man tar de ut om natta så varer de lenger. Og det blir billigere med færre par som kan gjenbrukes og legges i linsevæske på natta, enn dagslinser som man bruker og kaster hver dag.

Anbefaler deg å skifte til briller når du bare er hjemme, og linser når du skal noe spesielt eller evn på jobb. Øynene må få puste .

Anonymkode: 60f11...042

AnonymBruker
Skrevet

189 kr/esken. 6 linser, for 3 mnd https://www.misterspex.no/kontaktlinser/soflens-59-manedslinser_c6483.html

Husk linsevann.

Evt day/night-linser: 335 kr/eksen, 6 linser, 3 mnd https://www.misterspex.no/kontaktlinser/biofinity-manedslinser_c79613.html

Husk at det er ikke alle linser som er like god for akkurat dine øyne. Man må prøve seg fram.  Hos den overnevte forhandleren er det ofte tilbuder og rabatt ved storhandel. Jeg betalte 1450 kr for AIR OPTIX Night & Day Aqua, nok for 12 mnd. Det er 120 kr/mnd.

Det billigste er uansett briller.

Anonymkode: fc7be...77b

AnonymBruker
Skrevet

Gå til optiker, og få hjelp. Det at du har - 1 på briller betyr ikke at du har - 1 i linser. Forklar situasjonen, og fortell dem at du ønsker billige linser. Det er også viktig at du har diameter og bc på plass. 

Dersom du skal prøve linser i hytt og pine kan det fort bli myyyyye dyrere enn om du lar en optiker hjelpe deg (selv om det bare skal være for å finne styrke, diameter og bc). 

Det er ikke sikkert de billigste linsene passer øynene dine, eller at du f. Eks bare kan bruke dem et par timer om dagen fordi du reagerer med tørre øyne på denne typen. 

Lykke til! 

Anonymkode: de600...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...