AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Har bestilt hotell fordi jeg skal vitne tidlig på morgenen og rettslokalet er to timer unna. Bestilte hotell bare for bekvemhetens skyld, men lurer på om det er noe man får dekt? Regner ikke med det, men om det er en mulighet så sier jeg ikke nei takk. Holder på å fylle ut sånn godtgjørelsesskjema, men er usikker på noen av de andre postene også. Blant annet er det en kolonne for diett v/dagsreiser fra 6-12 timer. Min totale reisetid blir på rundt 4 timer om fergene jeg må ta klaffer perfekt, men ved ventetid blir det lengre. Må også møte opp litt før jeg skal vitne, og av erfaring regner jeg med det blir en del ventetid der også, så sånn sett blir det fort over 6 timer. Ville dere fylt ut de postene, selv om dere var usikre på om dere hadde rett på godtgjørelse? Og er det noen her som vet hva jeg har rett på? Anonymkode: 997f0...bbe
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Hvilken klokke skal du vitne? Skal du vitne kl 09 og det er to timers reisevei vil jeg tro du kan få dekka hotell siden du da burde ha reist kl 06 for å ha god tid. Hadde og skrevet kostgodtgjørelse Anonymkode: a41a0...ece
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken klokke skal du vitne? Skal du vitne kl 09 og det er to timers reisevei vil jeg tro du kan få dekka hotell siden du da burde ha reist kl 06 for å ha god tid. Hadde og skrevet kostgodtgjørelse Anonymkode: a41a0...ece Skulle opprinnelig vitne klokka 9, men fikk telefon i dag med spørsmål om jeg hadde mulighet til å vitne klokka 10 i stedet. Hadde nok ikke bestilt hotell om jeg fikk vite det før, men ikke så mye å gjøre med det nå. Anonymkode: 997f0...bbe 1
..... Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 Jeg hadde fylt ut overnatting og kost med overnatting.
happiest Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Om du kan skrive opp hotell, så kan du gjerne skrive i parantes hvorfor du bestilte? Og gjerne skrive st du i ettertid ble spurt om å vitne senere (siden du egentlig ikke hadde trengt hotell da). Ellers tipper jeg du har rett på diett. Reise tar totalt 4t. Og rettssaken en liten stund. 1t? De fleste må jo ha mat i magen etter 5t for å holde konsentrasjon og blodsukker oppe.
Mithrandates Skrevet 9. januar 2018 #6 Skrevet 9. januar 2018 Du kan stort sett kreve hva du vil, på topp av dokumenterte reiseutgifter. Ikke noe minstesatser der i gården. Legger du deg på mellom fem og seks tusen i fortjeneste, så kan det være at advokaten bare lar det skure og ikke bryr seg om på prøve å prute det ned. De skriver jo regning med gaffel uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå