Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg har tidligere studert i Trondheim og føler meg litt "ferdig" med byen. Byen ligger nærme bygda der jeg er oppvokst og mange drar naturligvis dit for å studere. Jeg føler at jeg har lyst til å starte på nytt et nytt sted og få nye venner og være sosial. Samtidig tror jeg Dronning Maud er en veldig bra skole å studere for å bli barnehagelærer og tror miljøet er ganske OK. 

Er det noen som har erfaring med studiet i Trondheim og eventuelt hvordan det er å studere barnehagelærer ved HiOA Pilestredet? Er redd Oslo blir for stort og at miljøet og undervisningen blir dårlig. Har tidligere studert ved NTNU Dragvoll. 

Det er ikke et must for meg å bo nærme bygda - jeg vil egentlig komme meg bort her i fra. Jeg har nær familie som bor i Akershus, men er redd jeg blir "spist opp" av Oslo da jeg er veldig hjemmekjær og elsker å være i nærhet av naturen. Har vurdert Bergen, men høyskolen ligger usentralt og har lest om plassmangel ved sammenslåing av campuser etc. så det virker ikke så interessant likevel.

Håper på innspill.:)

Anonymkode: 3ea26...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg har tidligere studert i Trondheim og føler meg litt "ferdig" med byen. Byen ligger nærme bygda der jeg er oppvokst og mange drar naturligvis dit for å studere. Jeg føler at jeg har lyst til å starte på nytt et nytt sted og få nye venner og være sosial. Samtidig tror jeg Dronning Maud er en veldig bra skole å studere for å bli barnehagelærer og tror miljøet er ganske OK. 

Er det noen som har erfaring med studiet i Trondheim og eventuelt hvordan det er å studere barnehagelærer ved HiOA Pilestredet? Er redd Oslo blir for stort og at miljøet og undervisningen blir dårlig. Har tidligere studert ved NTNU Dragvoll. 

Det er ikke et must for meg å bo nærme bygda - jeg vil egentlig komme meg bort her i fra. Jeg har nær familie som bor i Akershus, men er redd jeg blir "spist opp" av Oslo da jeg er veldig hjemmekjær og elsker å være i nærhet av naturen. Har vurdert Bergen, men høyskolen ligger usentralt og har lest om plassmangel ved sammenslåing av campuser etc. så det virker ikke så interessant likevel.

Håper på innspill.:)

NLA i Bergen har også barnehagelærerutdanning, ligger fint til et stykke utenfor byen. Greit å komme seg til og fra med kollektivtransport (alt etter hvor du bor). 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Sogndal?

Anonymkode: bf06c...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 
Så på NLA men vet ikke om det er en grei skole? Har undersøkt og funnet ut at både Dronning Maud og HiOA har klasseinndeling på 35-40 studenter sånn ca. Men vet ikke hvor det er best kvalitet på utdanningen mtp. læringsmiljø og undervisning. 

Jeg tror at mindre høyskoler har et greit miljø, og ville da f.eks vurdert Levanger, men kommer ikke til å ha råd til å ha bil og stedene blir kanskje litt små. Føler kanskje ikke Sogndal er så interessant da jeg føler det blir veldig langt unna mtp. å komme seg dit. Og det er jo veldig få innbyggere? Har litt lyst å bo et sted jeg kan være permanent og oppleve mye gøy som student. Vet om folk som har studert i Sogndal, men de har hatt egen bil :)

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 
Så på NLA men vet ikke om det er en grei skole? Har undersøkt og funnet ut at både Dronning Maud og HiOA har klasseinndeling på 35-40 studenter sånn ca. Men vet ikke hvor det er best kvalitet på utdanningen mtp. læringsmiljø og undervisning. 

Jeg tror at mindre høyskoler har et greit miljø, og ville da f.eks vurdert Levanger, men kommer ikke til å ha råd til å ha bil og stedene blir kanskje litt små. Føler kanskje ikke Sogndal er så interessant da jeg føler det blir veldig langt unna mtp. å komme seg dit. Og det er jo veldig få innbyggere? Har litt lyst å bo et sted jeg kan være permanent og oppleve mye gøy som student. Vet om folk som har studert i Sogndal, men de har hatt egen bil :)

Jeg føler NLA har et godt miljø og dyktige forelesere, men så har jeg jo ikke gått barnehagelærer da. NLA er en «mindre» skole, og ved Breistein er det i hovedsak bare lærer og barnehageutdanning. Anbefaler jo å ringe dem og forhøre deg om det du måtte lure på!

AnonymBruker
Skrevet

Høyskolen i Bergen (eller HVL bergen) ligger ikke usentralt vel :PNLA derimot ligger langt uti gåkk. Sikker på du ikke blander? 

Anonymkode: 18e32...187

AnonymBruker
Skrevet

masse natur i oslo, om du feks søker studentbolig på bjerke studenthus er du typ 10 minutter unna østmarka :) 

Anonymkode: 2d1c2...773

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Er nok litt bortskjemt med det å bo i bygda med fjell og fjord rett utenfor ytterdøra:laugh:
Da jeg studerte i Trondheim bodde jeg nærme Dragvoll og endte opp med å være særdeles lite sosial. Jeg prioriterte å bo nærme turområder og skolen, men blir dyrt å skulle være lenge ute på helg (drosje osv.) og tiltak å reise ned til sentrum ofte. 

Hvor er det greit å bo i Oslo som er passe sentralt og passe rolig? Sikkert ikke lett å få til begge deler. Har sett litt på St.haugen og rundt der. Har ikke begrep på avstander i byen da jeg bare har gått opp og ned Karl Johan. Har lyst til å bo i gåavstand til Pilestredet da jeg vet at dørstokkmila for å komme meg på skolen blir lavere hvis jeg slipper å reise i 30 min på buss etc. 
Har lyst til å oppleve studentlivet og være mer sosial egentlig. 

Angående Bergen: Noen som vet om det er greit å bo i sentrum og ta banen eller buss til høyskolen på Kronstad? Eller er det stress. Har ikke lyst til å bo i utkanten, men har ikke tenkt å gå på UiB heller :mynona:Merker jeg er kravstor egentlig. Men har lyst til å bo greit og at det blir gjennomførbart. Og jeg har lyst til å kunne gidde å være sosial uten at avstand skal være et problem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...