Gå til innhold

Skostørrelse 9-10 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vokser i vill fart barna... også føttene. 

Måtte nettopp kjøpe nye vintersko til datteren min igjen. Hun er 9 ( blir 10 i år). Måtte på voksenavdelinga for å finne sko 😳 hun bruker nå 36-38 i sko. 36 i småsko, 38 i vintersko.  Hjelpe meg! 

Hva bruker deres 9-10 årige jenter? 

Anonymkode: a0943...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en 12 år gammel gutt som bruker digre mannesko. Og en tusenlapp mer enn for barnesko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min 9-åring gutt bruker 31. Så det er store forskjeller på størrelse. Som er helt normalt!

Anonymkode: ce9bb...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mi blir 10 år i juni og hun bruker 37-38. Hun låner sko av meg og jeg av henne 😬

Anonymkode: f094f...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mi blir 10 år i juni og hun bruker 37-38. Hun låner sko av meg og jeg av henne 😬

Nå ble jeg ganske letta over at det ikke bare var oss. De ser ikke så sinnsykt digre ut føttene til jenta mi, hun er jo høy i tillegg, men når vi måtte handle voksensko begynte jeg å lure ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min niåring bruker 34, men i hennes klasse har det vært seks nummer forskjell i skostørrelse blant jentene siden 1.klasse. 

Anonymkode: 8616b...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg ganske letta over at det ikke bare var oss. De ser ikke så sinnsykt digre ut føttene til jenta mi, hun er jo høy i tillegg, men når vi måtte handle voksensko begynte jeg å lure ja! 

Hvor høy er jenta di? Vi målte på julaften og da var hun 149 cm 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min sønn er 10 år, og bruker str. 39-40.

Anonymkode: 94650...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målte for et par mnd siden til 148 cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min 10 år gamle sønn bruker 36/37. Han er 142 cm. Den store voksingen har ikke startet enda. 

Det er veldig kjedelig å måtte gå i voksenavd. Både pga pris, men også utseende/design. Voksenstøvler er liksom ikke designet for å leke i. Og mange er sånn skikkelig "voksensko". Hvor handler dere andre store barnesko? 

Anonymkode: 2c294...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Min 10 år gamle sønn bruker 36/37. Han er 142 cm. Den store voksingen har ikke startet enda. 

Det er veldig kjedelig å måtte gå i voksenavd. Både pga pris, men også utseende/design. Voksenstøvler er liksom ikke designet for å leke i. Og mange er sånn skikkelig "voksensko". Hvor handler dere andre store barnesko? 

Min passer i mine marsjstøvler fra Forsvaret. Ellers har han godkjent noen fra Eurosko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg !kjøpte Kouma vintersko i størrelse 40 til 12åringen, de sto i barneavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent som her da :). Vi har også ei 08 jente som er rett under 150 cm, og str 39 i sko.. bena ser ikke store ut da, men tenker litt på henne som big foot :fnise:.

Anonymkode: 45968...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min 7 årige gutt bruker 36, så store forskjeller på unger! Vi kjøper i vanlige skobutikker. Men merker at det blir vanskelig å finne så stor str.

Anonymkode: e1ebc...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Målte for et par mnd siden til 148 cm. 

Husker ikke skostr, men jeg måtte bruke voksen skolen da jeg var 10 år og da jeg var 10 år og 2 mnd var jeg 150 cm og 3 år seinere var jeg 170 cm. Skostr stoppet til slutt opp på 40-41 heldigvis. Bare noen skotyper jeg må opp i 42.

Anonymkode: 281ae...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent som her da :). Vi har også ei 08 jente som er rett under 150 cm, og str 39 i sko.. bena ser ikke store ut da, men tenker litt på henne som big foot :fnise:.

Hun blir 10 i sommer, og har vært et ganske spesielt barn når det kommer til vekst. Hun begynte nemlig på den nederste kurven på helsestasjonen da hun ble født, men vokste seg til over den øverste til hun ble 5. Begge foreldrene er omtrent gjennomsnittlige høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

9-åringen er 147cm og har 35-36 i sko

10-åringen er 145cm og har 37 i sko😊

Jenter 

Anonymkode: 6df25...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sønnen min som straks fyller 9: 36. 

Venninna hans som straks fyller 9: 37-38, hun er en del lengre enn min sønn.

Anonymkode: 90938...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er lærer i fjerde klasse, og rydder ofte i garderoben. Elevene mine bryker alt fra str 32-42. Det mest vanlige for jenter er str 34-38.

Anonymkode: ee9bd...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...