Gå til innhold

Hva er dine krav til en partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange (spesielt kvinnfolk) stiller svært høye krav til en partner. Ikke noe gale i det, men hadde vært interessant å høre hvilke krav dere har til en potensiell kjæreste.

Mine punkter:

- Personlig hygiene. Han må være renslig, helst i litt overdreven forstand. Kunne aldri vært intim med en som lukter (eller smaker) ekkelt og ikke er nøye med hygienen. 

- God tannhelse. Råtne, stygge tenner, mangel på tenner og dårlig ånde er ikke noe for meg. Rene og hvite tenner er uslåelig og utstråler god helse. 

- Kle seg pent og se stelt ut. Er man ikke spesielt attraktiv utseendemessig kan pene klær gjøre mye. Han må se stelt ut på håret og huden kan ikke være uren. 

Anonymkode: 8b50f...f6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hahah.. alle dine punkter inngår hygiene... 

Mine punkter er: 

1. God hygiene inkl. tenner, hender, kroppen, hår og ansikt. 

2. Selvsikker på sin egen rolle som mann. Sender kvinnen litt uklare signaler for å ikke være helt "på" han, bør han ikke vise usikkerhet men heller ta tiden til vente og bli heller mer kjent med kvinnen. Og ikke si sånn "hva? :P" eller ¨Hva mener du?:P" 

3. Lojal, ærlig og ydmyk. Til tross for god selvsikkerhet er han også veldig ydmyk og jordnær. Det gjør han mer attraktiv. 

4. Humoristisk og spontan. En som liker å tulle mye, og som liker å prøve nye ting. Tar initiativ. Utfordrende. 

5. En god lytter. Hører virkelig på det jeg har å fortelle og kommunikasjonen går toveis. 

Anonymkode: a9a08...6d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

- Snill. Bryr seg om seg meg, venner, familien sin og seg selv.

- At vi bidrar likt hjemme og på jobb. Sånn ca i hvertfall.

- Han liker å være aktiv med forskjellige ting.

- IKKE ekteskap.

- Har egne venner, hobbyer og trenger egentid.

Anonymkode: f0757...3ef

Skrevet (endret)

-God humor. Viktig at vi kan tulle og ha det gøy sammen. 

-Snill.

-Kan kommunisere og ønske å løse ting sammen med meg. Egentlig ganske ferdig med menn ala 'the strong silent type'. 

-Ikke for klengete og må være sammen med meg 24/7. Han har sine egne hobbyer og interesser, men samtidig er tid sammen også prioritert. 

-Ikke veldig tradisjonell og har et sterkt ønske om tradisjonelle kjønnsroller. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Morsom

Snill

Intelligent

God hygiene

Bra psyke

Glad i sex

Anonymkode: 6a4ba...cdd

• Liker 4
Skrevet

Integritet, han må vite hvem han er og være den han er. Og vi må kunne ha det gøy sammen. Han må nok også være det man folkelig nok kaller dyp, ellers tror jeg ikke det går. Håper han som bonus ser ganske flott ut.

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste kravet for meg til en eventuell kjæreste, er at vi tenker noenlunde likt når det gjelder livssyn og verdier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kom forresten på fler viktigere ting for meg:

- han bør ikke ha for mange venner , han kan gjerne være avhengig av å være mest mulig med meg. Litt sosiale ting med venner kan vi ha men ike at han har et sabla stort nettverk dag inn dag ut. 

- han må elllske sex. 

- ekteskap som mål. 

- EVNER å lese meg som person. Jeg elsker menn som er proffe på å anta. Det tar pusten min fra meg og jeg får sommerfugler i magen... når de vet når jeg er i ferd med å si no... når de merker at jeg sier ett ord for mange ganger.. når de sier hva jeg eeegentlig mener til tider... den type ting... 

nå hørtes jeg såå rar ut da men det er meg ;) 

Anonymkode: 08444...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Hva konkret mener du er høye krav eller svært høye krav som du mener at kvinner pleier å ha til en partner?

Det jeg tror enkelte (som hevder dette) ikke tenker over er at når kvinner søker partnere så er det hovedsaklig en livspartner man er ute etter. En som man skal være sammen med resten av livet, og da er det jo viktig at personen har visse egenskaper og kvaliteter som er positivt å leve med så tett på resten av livet. En som man skal være sammen med resten av livet vil man jo også gjerne stifte familie med, og da er det viktig at personen også har egenskapet og kvaliteter som er egnet for dette.

En partner er liksom ikke bare et menneske man skal komme godt overens med på overfladisk eller dypere vis liksom, og som du kan rullere med andre når du blir lei og trenger litt annen type innput, slik man gjør med venner, men en som skal leve ikke bare nær deg, men med deg som en tosomhet. Da er det litt viktigere og større ting enn at personen pusser tenna sine som gjør den til en aktuell partner liksom.
Det er ikke spesielt høye krav å foreksempel ha krav om : lojalitet, respekt, godhet, godt sexliv (dreier seg jo trossalt om resten av livet), like verdier og gode moraler, og på famileetableringsfronten er det jo viktig at man er et godt forbilde for barn og har orden på økonomi og det praktiske i livet som jobb, tid og ansvarsfull dedikasjon. 
Det pleier å være standard ting man setter som krav.

Hvis det er krav om fire lambourghinier, hytte på fjellet, utseende som brad pitt og elefant penis, ja da er det høye krav, men har aldri sett den type krav noen si de har for en partner heller, så da er jeg nysgjerrig på hva er det du mener kvinner pleier å ha av høye krav til en partner?

Anonymkode: 308ba...55c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Masse krav

-alt av hygiene må være på plass

- han må være selvstendig

-snill

-positiv

-intelligent

-ikke være en gamer

-ha ambisjoner

-like friluftsliv og bruke mye tid på dette

-god fysisk form

-ikke røyke eller snuse eller særlig til alkoholforbruk

-være hygienisk i hjemmet

-godt menneskesyn inkludert kvinnesyn

-respektfull ovenfor andre mennesker

-må like fysisk kontakt

-morsom

-ikke feminin som i bygutt

-kunne normale vedlikeholdsting i hjemmet og på bil eller være villig til at jeg kan lære han dette

Tro det eller ei, men det er noen menn som oppfyller alle disse kravene. Jeg stiller ingen krav som jeg ikke oppfyller selv. 

Anonymkode: 3bf93...e6f

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Hmm

• Ryddig - må klare å holde orden i sakene sine og å lage middag uten at det ser ut som baksete etter at 3-åringer har spist mcdonalds
  • Ærlig - kan godt være umoralsk, men vil ha noen å stole på
  • Lagspiller - forstå at familieenheten er et lag og at vi alltid står sammen utad selv om vi kan krangle innad
  • Moderert alkoholforbruk - hun må kjenne sine begrensninger og ikke drikke mer enn hun tåler (merk moderert, ikke moderat, hun kan godt drikke som en sjømann så lenge hun tåler det)
  • Seksuell - vil helst ha sex i gjennomsnitt to ganger om dagen, det bør hun også ønske
  • Selvstendig - hun trenger interesser som hun dyrker som jeg ikke er involvert i, orker ikke å underholde noen konstant
  • Ikke ha en idiotisk jobb - hun må ikke jobbe, men om hun jobber må det være en jobb som er verdt det, orker ikke noen som sliter seg ut for småpenger.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snill og grei,  og så er kjemien alfa og omega. Aner egentlig ikke hva som gjør at jeg får god kjemi med en fyr, det bare skjer. 

Anonymkode: 7fd5c...2a1

Gjest NotNaomi
Skrevet

Normal god hygiene er jo en selvfølge.

Han må like meg . Ikke " bare " være forelsket . Og han må snakke om , og behandle andre med respekt . Og sist , men absolutt ikke minst : ha evnen til å reflektere .

Utseendet har jeg ingen krav til , men jeg alt for høye menn passer meg ikke helt . Var med en på 1,98 , og jeg følte meg som en maur :-D men jeg var jo forelsket og med ham , så utelukket at det skjer igjen er det jo ikke :-)

Men er egentlig best på å være singel . 

AnonymBruker
Skrevet

Bare helt ordinære krav (gjenomsnittlig)

Bra hygiene, og bra/normal helse (mentalt og fysisk)

Økonomisk ansvalig, og med jobb.

Like verdier og livssyn (ikke sterkt religiøs)

Ønske om barn, og familiekjær

Prioriterer kjærnefamilie (altså partner og eget barn) forran andre ting

At vi er bestevenner, og hverandres førsteprioritert (aldri opplevd noe annet, men ser mye andre rare forhold der partene nesten ikke liker å henge sammen)

Like interesser (ikke mye fest, og ikke mye drikking)

Anonymkode: 63afb...e50

Skrevet (endret)

Jeg kom på noe mer. 

God hygiene ser jeg på som åpenbart og det minste man kan kreve av noen. Samme med at han ikke skal være voldelig. Like verdier er også åpenbart i mine øyne. Egentlig det samme med god sex, men det er kanskje ikke så åpenbart når jeg tenker over det. 

Uansett, så ønsker jeg en mann som ikke er overdrevet knyttet til et sted og/eller som er avhengig av foreldrene sine. Etter å ha vært i forhold med flere menn som ikke kan flytte fra hjemstedet sitt så gidder jeg ikke det mer. Spesielt når hjemstedet er små bygder hvor mulighetene er få. Jeg synes det er bra å være åpen for at man kan flytte.  

Han bør også like dyr, for jeg ser ikke for meg et liv uten dyr, og har allerede et kjæledyr. 

Røyking er no way. Alkohol i moderate mengder er ok. Andre rusmidler synes jeg ikke noe om.  

Endret av Elaine Marley
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Kunne laget en liste med vare hygiene selv for det er ekstremt viktig, men har aldri møtt en dame med dårlig hygiene så det er ikke noe jeg trenger å fokusere på :P Verre for dere kvinner selvsagt.

- Hun bør matche meg når det gjelder prioriteringer. Glad i hjemmekos, mindre glad i fest. Glad i friluftsliv, mindre glad i å sove bort helgen. Familie og kjæreste over jobb. 

- Hun bør være omsorgsfull og full av empati.

- Hun bør ha et engasjert og opplyst, men kritisk-ironisk blikk på samfunnsliv og politikk. 

- Hun bør være dritpen, ha en helt smashing kropp og en seksuell utstråling som gjør at jeg for første gang i et forhold ikke lengter etter sex med andre.

- Hun bør være ekstremt sexy på dansegulvet.

- Hun bør kunne kle seg på måter som fremhever henne, med andre ord ikke Blindern-pakke seg inn i mors strikkegensere og tykke ullstrømper.

- Hun bør falle for/tenne på meg (eller andre for den saks skyld) av de riktige grunnene. Går hun etter makt er interessen min borte på sekundet.

Anonymkode: 553cb...851

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha en som er snill, ærlig og en jeg kan ha det gøy med. Han må like å reise og sex.

Anonymkode: c11a0...2b7

Skrevet (endret)

Ærlig, til å stole på, etc.

Setter ikke seg selv på en pidestall, har ikke nedlatende holdninger mot menn. Denne er særdeles viktig.

Spiller ikke "spill", men sier hva hun mener. Denne også.

Fast jobb, ryddig økonomi.

Er reflektert. Kan tenke selv.

Det var det jeg kom på nå.

Kan legge til: Omsorgsfull og empatisk.

Endret av fullførsetningen
Skrevet

Prøver å unngå subjektiviteter, men:

Attraktivitet

- Vedkommende må så klart være fysisk attraktiv for undertegnede og vice versa.

- Ikke ha substansproblemer. Snuser helst ikke.

- Ikke psykopat e.l.

Selvstendighet:

- Klengete folk kastes på dør.

- Må klare å holde seg flytende økonomisk uten andres hjelp.

- Må ha egne interesser og hobbier.

- Ha gjerne egne meninger og "bein i nesa".

Åpenhet

- Ærlighet

- Trenger ikke være ekspert, men må være lærevillig.

- Være i stand til å høre andre synspunkter og forholde seg saklig.

- Glad i reise og nye opplevelser.

Langtidsperspektiv

- Åpen for barn, dyr, bo utenfor "sentrum".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...