Connie80 Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Hei, gutten vår er 2 år og veier 14 kg. Vi venter baby til sommeren og tenkte egentlig at den skal få iso-fix-basen og at storebror skulle få nytt beltefestet sete (siden iso-fix bare kan brukes til 18 kg). Men så har jeg begynt å tenke på hvor lenge det kan være til storebror blir18kg...det føles tryggest med iso-fix-løsningen når besteforeldrene skal hente/passe han og bruke bilsete. Om vi skulle kjøpt en iso-fix-base til... Tar også gjerne i mot tips og anbefalinger på bakovervendt bilsete for de over 18 kg ! :-)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Jeg har beltestol til eldste, med isofix. Stilen sitter fast med isofix, barnet bruker bilens setebelte. Så... Aldri Anonymkode: bd8ca...742
Minlillelykke Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 Beasfe izi plus eller axkid minikid ville jeg sett på. Begge er beltemontert og varer til 25 kg. Min snart treåring på 95 cm har danseplass i sitt ozo plus sete. De begge har kommet godt ut i test 1
Lunalunaluna Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 (endret) Axkid rekid er også et godt alternativ, du kan både feste det med iso fix til 18 kg og beltemontert opp til 25 kg. Litt kortere i ryggen enn axkid minikid som varer til 125 cm-130 cm, men ikke mye! Vår var 3,5 år og plutselig 18 kg (108 cm) og vi valgte da å kjøpe axkid minikid for å ha henne bakovervendt lenger. Hadde jeg valgt stol nr 2 for første gang i dag ville jeg valgt en av de to over. Endret 8. januar 2018 av Lunalunaluna 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Vår byttet da hun var tre år. Kjøpte Axkid Minikid. Hun er nå 5 år og kan sitte i det i minst to år til. Besteforeldrene har Axkid rekid. Det kan brukes med isofix til 18 kg og beltefestes til 25 kg. Nå synes jeg Axkid Minikid er såpass lett å montere at det ikke er noe problem. Anonymkode: 7e1bf...112
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Kjøpte Besafe izi plus da junior vokste ut av babystol noen måneder over 1 år, husker ikke helt. Ville ikke han skulle arve Izi Combi som jeg var misfornøyd med. IziPlus er godkjent bakovervendt til 25 kg, men tror de har blingset med beltefestene over skuldrene de er så lave. Han fikk fremovervendt storbarnstol da han var 4.5 for beltefesteren kunne ikke heises høyere. Uten det kunne han brukt stolen til ca 6 år mtp vekt. Barnet er ganske høy. Anonymkode: 29c33...ba7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 Sjekk ut gruppen Bilstoler på facebook. Jeg har lært masse derfra. Axkid Minikid anbefales! Da kan barnet sitte bakovervendt helt til han er 125/130 cm og 25 kg, noe som er mye tryggere. Stolen er enkel å montere når du har gjort det en eller to ganger Anonymkode: 7cc17...26a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 Begge mine eldste satt i isofixsete(Besafe izi combi) til de var 4 år og ca 15 kg. Den gang visste jeg ikke bedre og flyttet de over i beltestol(med isofix). Til yngste(nå 2 år) droppet vi isofix på stol nr 2 og kjøpte Britax Max Way når han skulle over i ny stol etter babystolen og den skal han ha til den blir utvokst i lengde, da er han sikkert 6 år.(vektmessig kan han nok sikkert bruke den enda lenger Anonymkode: b2597...046
evelynn Skrevet 9. januar 2018 #9 Skrevet 9. januar 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har beltestol til eldste, med isofix. Stilen sitter fast med isofix, barnet bruker bilens setebelte. Så... Aldri Anonymkode: bd8ca...742 samme hos oss - har to stoler: en til 18 kg og en beltestol og begge er med isofix
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har beltestol til eldste, med isofix. Stilen sitter fast med isofix, barnet bruker bilens setebelte. Så... Aldri Anonymkode: bd8ca...742 Samme her og. Beltestol med isofix, for at vi skal slippe å feste stolen med bilens belter når det ikke sitter barn i den. Isofix OG bilens egne belter har fungert fint hos oss til setet ble for lite, og vi måtte gå over til kun bilens belter. (Altså 1.40 og 9-10 år) Anonymkode: ba7d5...ad8
Glød Skrevet 9. januar 2018 #11 Skrevet 9. januar 2018 Byttet nettopp ut Cybex Sirona med isofix til fordel for Axkid Wolmax. Barnet er 3,5 år og 17 kg. Hadde kjøpt noe dyrere hvis jeg kjørte mer, men jeg kjører ikke i ukedagene og barnet er hos faren annenhver helg, så da gikk jeg for budsjettversjonen. Helt uaktuelt å kjøpe beltestol ennå, og Axkid-setene kan potensielt vare i 3 år til.
atropos Skrevet 9. januar 2018 #12 Skrevet 9. januar 2018 Vi bytta ut isofix setet da kiden var 3,5 år. Da var han 18 kg. Da kjøpte jeg beltestol (fremovervendt), men til lillesøster kjøpte vi Britax maxway som er beltefestet og kan brukes til 25 kg bakovervendt. Det er jo mye sikrere for barnet, og stolen varer mye lengre. Besteforeldre har kjøpt sitt eget sete, så slipper å flytte over. Hjelper de bare å feste deres sete når de skal ha besøk.
våren14 Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 Vi får nr to i mars, har kjøpt ny isofix base. Nå er vesla vår litt lettere, kanskje bare 12 kg nå og bare straks 2 år, men hun skal få sitte tryggest mulig lengst mulig uansett. Kostet ikke så mye med en ny base, benyttet oss av tilbud før jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå