Gå til innhold

chili- hva brukes dette til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt noe rød chili som jeg brukte til en spesiell rett., Nå har jeg endel liggende i kjøleskapet. Hvor lenge kan de ligge? Noen tips til hva jeg kan bruke de til= Oppskrifter mottakes med takk! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Chilli kan tilsettes de aller fleste middagsretter! Bruk det til å "spice" opp kjøttsauser (til pizza, pasta o.l.) eller ha det finhakket i salsa. Ellers kan du lage hjemmelaget dipp (hvitløk+ chilli+ krydder i rømme), ha litt i kjøttet når du lager taco eller sammen med fisk i folie! Det er uendelige muligheter, bare prøv deg frem!

Gjest Embla s
Skrevet

Chili er som pepper - kan brukes "til alt" :)

Jeg klipper chili i kjøttdeigretter (kjøttdeig og spagetthi osv), alle mulige wook-retter, supper etc. Bruker også chili i karbonader (chiliburgere!). Fjerner du frøene blir chiliene milde og nesten litt søte. Kan også riste hakket chili og frø og marinere det i olje til en chiliolje!

Skrevet

jeg bruker også chilli i omtrent alt jeg lager. Spicer opp gryteretter jeg kjøper på glass og i pakker, wok, stekt ris, indisk kylling. Løk, paprika og chilli - det er liksom det jeg MÅ ha i huset. Bruker det i mye.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har kjøpt noe rød chili som jeg brukte til en spesiell rett.' date=' Nå har jeg endel liggende i kjøleskapet. Hvor lenge kan de ligge? [/quote']

Et godt tips er å fryse friske chili hvis det er flere i pakken enn du trenger. Frys dem som de er, eller del i to på langs og fjern frøene, hvis du foretrekker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...