AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Smaker det melk med kaffe smak, eller kaffe med melk, og er den søt? Hvordan er evt capuccino og latte macchiato i forhold? Sikkert stavet feil men... Anonymkode: cef69...661 1
Wonders Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 (endret) Vel, det smaker mere kaffe enn de to du nevner. Jeg liker den enkel, og ikke dobbel. Det blir alt for mye kaffesmak. Alle stedene man bestiller dette gjør ting forskjellig, så det er bare å prøve og feile. Endret 9. januar 2018 av Wonders
Lava Anne Skrevet 9. januar 2018 #3 Skrevet 9. januar 2018 Kaffe latte smaker vann, synes jeg, men jeg er vant med sterk kaffe. Så ville gått for dobbel cappucino i så fall. Men kjenner mange som liker latte og mocca, fint for de som ikke liker ren kaffe.
Rosewood Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 Synes cappuccino smaker mest, av kaffe, også er den ikke så søt. Latte macchiato er en cafe latte med kun en halv shot espresso i, så den er veldig mild.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 På 8.1.2018 den 17.54, AnonymBruker skrev: Smaker det melk med kaffe smak, eller kaffe med melk, og er den søt? Hvordan er evt capuccino og latte macchiato i forhold? Sikkert stavet feil men... Anonymkode: cef69...661 Kaffelatte smaker som kaffe blandet med varm melk:) ikke spesielt søtt i seg selv, med andre ord. Cappuccino er det samme, men med litt mindre melk og ofte litt mer skum. Macchiato betyr flekket. Latte macchiato er derfor altså melk med en flekk med kaffe. Caffe macchiato er omvendt, kaffe med en flekk med melk. Anonymkode: 56c91...028
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Kjeder du deg? Google..og du får oppskriften på alle. Kaffe latte er melk med espresso. Over halvlarten melk. Så det smaker ikke sterkt i det hele tatt. Cappuchino er som latte bare at det er mer skum. Cortado er 1/2 espresso, melk. Anonymkode: bbf3c...bdc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Kaffe latte generelt synes jeg smaker tamt, foretrekker cappuccino av disse to. Digger karamell latte macchiato. Da jeg skulle tilvenne meg kaffe startet jeg med karamell latte macchiato med mye brunt sukker, over til cappuccino og til slutt vanlig kaffe. Anonymkode: cdbad...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå