AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Jeg har møtt en mann som har et barn fra et tidligere forhold. Problemet for meg er at han tilbringer tid hjemme med de. Altså han passer barnet når hun er ute og sitter der til langt på kveld osv. og hun ringer og skriver melding konstant. Han snakker med henne om stort sett alt.. untatt at han har truffet meg. Det vil ikke han fortelle enda. For han vil ikke såre henne.... Såååå , til dere som er med en mann me barn fra før. Er dette noe jeg må fnne meg i ? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: ae58e...76a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Er det lenge siden de gikk fra hverandre? Hvor gammelt er barnet? Jeg var sammen med en mann som hadde to barn fra før. Han var ofte hos barnemor for å være "barnevakt" som han kalte det. Enden på visa var at han ble sammen med henne igjen. Jeg sier ikke at det skjer deg, men vær obs på hva han sier og gjør. Handling sier mer enn ord. Anonymkode: b41a8...3f7 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 Her hadde jeg selv tolket situasjonen som at forholdet ikke er helt over og ferdig med og gått videre. At de har et godt forhold og samarbeider godt med barnet er veldig bra og positivt, men når eksen har en så stor del i livet hans på en måte som ikke angår barnet så hadde jeg ikke orket. Går man inn i et forhold med en som har barn fra før, så må man være klar på å være 2. prioritet, men å skulle være prioritert etter eksen hadde jeg ikke gått med på. Anonymkode: 9ba02...fa5 11
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 Det der hadde jeg ikke orket. Jeg er «eksen»med to barn. Vet han har ønske om å finne tilbake. Jeg har sagt no way(in hell) for å si det mildt. Han stiller dog opp om det er noe, vi sammarbeider godt. Avogtil gjør han småtjenester( eks bytte dekk på bil). Vet han har ny, og tør ikke fortelle noen om henne😏 Ville ikke vert i din situasjon, som regel vil de alltid tilbake til eks/ familieliv om de får sjansen. Anonymkode: 29005...421 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Da må de ikke flytte ut om de vil tilbake da. Jeg har også en eks som kommer og går. Jeg avviser pga han såret meg dypt med å flytte ut, registrere seg på tinder FØR han flyttet, dater den ene etter den andre og tror jeg ikke vet noe, har funnet seg ny bestevenninne han tilbringer mye tid sammen med. Og da skal jeg være blid, formøyd og heise flagget for jeg er jo laget av stein. Nei slike menn må være alene. Klarer de ikke kun ha en dame så må de gå der alene. Anonymkode: 6e155...68b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har møtt en mann som har et barn fra et tidligere forhold. Problemet for meg er at han tilbringer tid hjemme med de. Altså han passer barnet når hun er ute og sitter der til langt på kveld osv. og hun ringer og skriver melding konstant. Han snakker med henne om stort sett alt.. untatt at han har truffet meg. Det vil ikke han fortelle enda. For han vil ikke såre henne.... Såååå , til dere som er med en mann me barn fra før. Er dette noe jeg må fnne meg i ? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: ae58e...76a Nei, det er ikke noe du må finne deg i, og for øvrig kan du gjøre hva du vil. Anonymkode: 39723...a7c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 Har snakket med han om at jeg ikke syns det er greit.. vertfall det å tilbringe tid på kvelder der , for det gangner ikke barnet , men mor. For han kommer løpende når hun ringer. Han sier selv at det er for barnet sin del osv.. og mener jeg er egoistisk og ikkje skjønner hva han gjør.. men han ser det heller ikke fra mitt synspunkt og mener alle hadde syns dette var greit... han skal ha henne 50 % hjemme hos seg selv men mor får han til å ha samvær hjemme hos henne.. Føler meg oppgitt ! Anonymkode: ae58e...76a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #8 Skrevet 8. januar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her hadde jeg selv tolket situasjonen som at forholdet ikke er helt over og ferdig med og gått videre. At de har et godt forhold og samarbeider godt med barnet er veldig bra og positivt, men når eksen har en så stor del i livet hans på en måte som ikke angår barnet så hadde jeg ikke orket. Går man inn i et forhold med en som har barn fra før, så må man være klar på å være 2. prioritet, men å skulle være prioritert etter eksen hadde jeg ikke gått med på. Anonymkode: 9ba02...fa5 Tolket det litt slik jeg også... Anonymkode: ae58e...76a
Hh2 Skrevet 8. januar 2018 #9 Skrevet 8. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må de ikke flytte ut om de vil tilbake da. Jeg har også en eks som kommer og går. Jeg avviser pga han såret meg dypt med å flytte ut, registrere seg på tinder FØR han flyttet, dater den ene etter den andre og tror jeg ikke vet noe, har funnet seg ny bestevenninne han tilbringer mye tid sammen med. Og da skal jeg være blid, formøyd og heise flagget for jeg er jo laget av stein. Nei slike menn må være alene. Klarer de ikke kun ha en dame så må de gå der alene. Anonymkode: 6e155...68b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #10 Skrevet 8. januar 2018 Er jeg urimelig ? Jeg har også barn fra før , og kunne aldri ha falt meg inn at barnefar skulle sitte her på kveldene å passe mens jeg var ute.. til langt på natt.. + komme på middag , osv... Anonymkode: ae58e...76a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Skrevet 8. januar 2018 Skulle ønske jeg fikk dette rådet for noen år siden: LØP! Løp og ikke se deg tilbake 🙌🏼🙌🏼 Anonymkode: 80c36...279 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #12 Skrevet 8. januar 2018 Skal du bli livsledsagerens hans må du alltid ha i bakhodet at han har to barn som allitid kommer først og en eks som kommer til å kreve mye av han og forventer at han stiller opp. Har du er real kar så inkluderer han deg og tar hensyn til dine meninger så kan det gå fint. Hvis han derimot prioriterer eksen først og ditcher deg skal du ikke finne deg i det. Jeg hadde en ekstra (som det står om i innlegg #2. Han dro på ferie med eks og barn tidlig i forholdet vårt og senere en lengre ferietur når vi hadde vært sammen i godt over et år. Da ble det endelig slutt. Sånne som er såpass mye med eksen er ikke ferdig med hverandre. Anonymkode: b41a8...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #13 Skrevet 8. januar 2018 Når han tenker på eksen sin sine følelser før dine, bare det ville jeg ha reagert på. Han kan ikke fortelle om deg fordi det vil såre henne? HVORFOR skal han bry seg om det? Og hvorfor skulle hun bli såret av det? Du er kjæresten hans og det er deg han skal ta hensyn til. Så lenge barnet har det bra, så er det alt han skal ta hensyn til. Ikke eksen sin. Nei han ville jeg ha kuttet ut, han holder nok fortsatt på med henne. Anonymkode: d0f4a...2f9 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #14 Skrevet 8. januar 2018 Dette hadde jeg ikke giddet! Enten har de gått fra hverandre eller ikke! Det gagner IKKE barna, at han sitter der til langt over deres sengetid, slik at mor kan være ute..... Det gagner KUN mor. Har selv en mann med 2 barn fra før, og hadde jeg fått valget igjen - NOPE! Ingenting med barna - jeg er kjempeglade i dem, og det er grunnen til at jeg holdt ut... Eksen hans er også grei, og det har aldri vært noe tull. Uansett, så får du en annen familie som hele tiden skal passe inn i din... Det merker du når dere selv evt. får barn. Man MÅ HELE TIDEN forholde seg til eksen, og kan ikke ligge planer for egne barn, uten at alt skal passe med den andre siden. Det er stressende, og som dame, som liker å styre og lage egne rutiner, så er det ikke lett uansett "hvor lett tone man har". Hensyn må hele tiden tas. Menn takler slik lettere, er min erfaring. Anonymkode: 4ed10...792 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #15 Skrevet 8. januar 2018 Synes egentlig det er leit at du reagerer på at de samarbeider godt. Det gjør vi her hos oss å. Vi stoppet ikke å være en familie fordi vi gikk fra hverandre. Heldigvis har vi begge partnere som har blitt med i storfamilien med åpne armer. Anonymkode: be48b...458 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #16 Skrevet 8. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har snakket med han om at jeg ikke syns det er greit.. vertfall det å tilbringe tid på kvelder der , for det gangner ikke barnet , men mor. For han kommer løpende når hun ringer. Han sier selv at det er for barnet sin del osv.. og mener jeg er egoistisk og ikkje skjønner hva han gjør.. men han ser det heller ikke fra mitt synspunkt og mener alle hadde syns dette var greit... han skal ha henne 50 % hjemme hos seg selv men mor får han til å ha samvær hjemme hos henne.. Føler meg oppgitt ! Anonymkode: ae58e...76a Hvor gammelt er barnet? Hvor lenge siden er det at det ble slutt? Anonymkode: efb31...068
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #17 Skrevet 8. januar 2018 Hvis du ikke finner deg i det synes jeg du heller skal avslutte forholdet. Han må forholde seg til henne i mange år til. Jeg er stemor til en og her har far og mor mye kontakt. Han er hjemme hos dem og sover der. De sender minst en mld med hverandre om dagen. Det er helt supert synes jeg. Flott at barnet kan se at de er gode venner! Mor og jeg er også gode venner. Han ventet med å fortelle om meg i 4 mnd og jeg møtte ikke barnet før 8 mnd. Anonymkode: dbc8b...2b7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #18 Skrevet 9. januar 2018 Samboeren min har også barn fra før, men nå har jeg også barn fra før da. Han har to barn og jeg har et. Da jeg traff han så feiret han julaften sammen med sin eks, noe jeg synes var litt rart. Men kanskje mest fordi jeg ikke var vant med det selv. For jeg kunne aldri feiret julaften med min eks. Da vi flyttet sammen, så feiret de ikke julafte sammen lenger, noe som jeg var fornøyd med. Men det å bo sammen er mer komplisert enn jeg trodde i forhold til rutiner og regler synes jeg. Så om jeg skulle valgt igjen, så hadde vi vært særboere. Kontakt må de ha fordi de har barn sammen. Han kan vel ha barn hjemme hos seg om hun evt skal noe. At de hjelper hverandre slik er bare positivt. Men å være hjemme hos henne er litt rart. Anonymkode: 1a14b...0e0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #19 Skrevet 9. januar 2018 Sier bare: LØP!! Anonymkode: 03d05...ecd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #20 Skrevet 9. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Går man inn i et forhold med en som har barn fra før, så må man være klar på å være 2. prioritet Anonymkode: 9ba02...fa5 Dette er jo og bare tull. I et forhold er jeg første prioritet på linje med barna. Samme motsatt selvfølgelig. Ikke rart mange forhold ryker! Anonymkode: 03d05...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå