Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og typen min har tenkt å legge sommerfeiren til Kreta i år. Har aldri vært der tideligere, lurte på om noen her inne har noen gode erfaringer med hvor man bør reise og hvilke hoteller man bør vurdere? Ønsker en rolig strandferie, gjerne med gode shoppingmuligheter :Nikke: Ikke noe parysted :nori:

Mvh Malene

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi var på chartertur til Kreta i mai i fjor, og da bestemte jeg meg for at jeg aldri mer skulle på chartertur!

Trillekofferter inn og ut på hotellet hele døgnet, sitte på utstilling på verandaen, gå opp og ned samme gata hver kveld. NEI.

Vi var i Platanias, men vi leide bil, og dro til sørkysten. Der var det mange fine små byer, der man kunne leie seg inn privat. Så om jeg var deg, så ville jeg bare tatt flybillett ned dit, og leid meg inn på pensjonater og familiedrevne små hoteller. Søk på Airbnb.

Vi var f.eks i denne byen, og der var det så koselig og fint, at vi ikke hadde noe som helst lyst til å kjøre tilbake til Platanias:

http://www.magasinetreiselyst.no/reportasjer/sol-bad/en-liten-gresk-hemmelighet

Vi var også i Loutro. En liten by uten veiforbindelse. Dit måtte vi reise med båt, og det var enda en perle. Flere hoteller, og gode restauranter. Og veldig koselig. Kunne godt vært der 2-3 dager også.

Så mitt råd er som sagt å bestille kun flybilletter, og så booke dere inn på små koselige hoteller selv, der dere har lyst. Reiser dere i høysesong, er det nok best å booke på forhånd. Les om steder dere har lyst til å dra til på Kreta, og bruk det som grunnlag for booking.

Endret av Majott
Skrevet

Det er noen mindre steder både øst og vest for Chania. Jeg ville styrt unna Platanias, men det finnes steder i nærheten som er betydelig roligere.

Anonymkode: 62552...c4c

Skrevet

Agii apostoli 😀

Anonymkode: fe7f6...925

• Liker 2
Skrevet

Rethymnon

Anonymkode: abf0b...e22

• Liker 2
Skrevet

Agii apostolli! Å besøk elafonissi stranda, den er så fin å ett must å få med seg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...