AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #41 Skrevet 9. januar 2018 On 08/01/2018 at 8:28 PM, Horten Market said: Men da må de gjøre brukeren oppmerksom på hvert enkelt regelbrudd. Det gjør de ikke. Små forseelser samles opp over lang tid, uten brukerens viten om at regelverket er brutt. Man skulle tro også moderatorene ønsker at brukeren korrigerer adferd, men når regelbrudd bare blir samlet i hemmelighet, synes det som om hensikten heller er å "ta" noen. Brukeren gis ingen mulighet til å korrigere adferd. Ut av det blå kan du bli utestengt for innlegg du skrev for mange måneder siden. Skal svært mye til for å bli utesteng og man skal komme med svært alvorlige brudd om man blir utestengt uten advarsel. Om man blir utestengt "ute av det blå" så får man ta det som tegn på at man har særdeles lav selvinnsikt og forståelse for hvordan man skal oppføre seg. Anonymkode: 697af...3a9
Horten Market Skrevet 9. januar 2018 #42 Skrevet 9. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal svært mye til for å bli utesteng og man skal komme med svært alvorlige brudd om man blir utestengt uten advarsel. Om man blir utestengt "ute av det blå" så får man ta det som tegn på at man har særdeles lav selvinnsikt og forståelse for hvordan man skal oppføre seg. Anonymkode: 697af...3a9 Dette har sikkert du bedre kjennskap til enn meg, for jeg har aldri blitt utestengt fra KG. Men jeg har sett brukere forsvinne i korte perioder for det de og andre påstår er små forseelser. Jeg aner virkelig ikke. Hvis du leser innlegget mitt i sammenheng, så vil du kanskje se at jeg ikke peker på ett enkelt brudd, men at en rekke mindre brudd samlet kan medføre en større reaksjon. Poenget mitt er at det ikke blir opplyst om disse bruddene før det smeller. Derfor skjer det "ut av det blå". Har du en oppskrift på hvordan noen kan øke sin selvinnsikt uten å bli gjort oppmerksom på manglene?
Zenobia Skrevet 9. januar 2018 #43 Skrevet 9. januar 2018 Rapporterte tre sex-annonser fra samme nyopprettede bruker i dag. Husker ikke sist jeg rapporterte et innlegg før dette. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #44 Skrevet 9. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal svært mye til for å bli utesteng og man skal komme med svært alvorlige brudd om man blir utestengt uten advarsel. Om man blir utestengt "ute av det blå" så får man ta det som tegn på at man har særdeles lav selvinnsikt og forståelse for hvordan man skal oppføre seg. Anonymkode: 697af...3a9 Det er ikke sant. Det holder lenge at man har en av de dustene som rapporterer ALT etter seg og ikke er an typen som rapporterer selv. Jeg fikk 3 advarselspoeng og utestengelse for å tilslutt miste tålmodigheten med en bruker som gikk i strupen på meg og kalte meg troll for å si at kvinner over 35 må regne med at det kan bli vanskelig å bli gravid. Hun mente jeg trollet og skulle rapporteres fordi jeg var "slem"mot trådstarteren når jeg kom med fakta siden ts var 40 år og ønsket seg barn.. Anonymkode: a6346...4e8
Elaine Marley Skrevet 9. januar 2018 #45 Skrevet 9. januar 2018 Relativt ofte. Det virker som folk i denne tråden tar det personlig, og tror at folk rapporterer dem for å ta dem. Sånn er det ikke for meg i hvert fall. Jeg rapporterer om jeg ser regelbrudd eller ting jeg tenker at moderatorene bør være oppmerksommme på. Det kan for eksempel være personangrep(samme om jeg er enig med bruker eller ikke), reklamering for sexannonser, brukerdebatt, tråder som det er to eller flere av, brukere som troller og brukere moderator burde være oppmerksom på(for eksempel en bruker som har blitt utestengt, men som kommer igjen og poster det samme).
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #46 Skrevet 9. januar 2018 Jeg rapporterer nå og da, men er ikke ofte her lengre. Det jeg oftest rapporterer er innlegg/svar i Helseforumet, som helsepersonell ser jeg mange tråder med råd og svar som virkelig kan både skremme eller gjøre vondt verre. Heldigvis ikke for ofte. Andre ganger jeg har rapportert er usaklige debattinnlegg med angrep på motdebattant av personlig/bruker-karakteristiske utsagn, eller Spoiling i reality-tråder. Anonymkode: 703b8...82e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå