Gå til innhold

Hvor ofte rapporterer du innlegg til modetator?

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Freesia97 skrev:

Hvordan vet de andre det da? De sier folk rapporterer dem ofte?

Kanskje fordi noen siterer med en sint "Rapportert!" som eneste kommentar. Skjedd meg mange ganger. Man ser også at egne innlegg blir fjernet, om man tilfeldigvis går tilbake til en tidligere tråd man har deltatt i. Ofte er tråden ikke til å kjenne igjen. Fra en interessant debatt med innspill fra mange vinkler, fremstår den som et tamt ekkokammer etter "moderering".

Akkurat nå, Nøste~ skrev:

Hadde lagt merke til det fra moderatorene.

Moderator gir ikke tilbakemelding til den som er rapportert, selv om ens innlegg blir fjernet. Utrolig, men sant. Derimot blir dine overtramp, som du ikke blir gjort oppmerksom på, samlet opp over tid, og et halvt år senere kan du få en anmerkning helt ut av det blå, begrunnet med "gjentatte regelbrudd". Helt sant.

KG er det nærmeste vi kommer Nord-Korea.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Horten Market skrev:

Kanskje fordi noen siterer med en sint "Rapportert!" som eneste kommentar. Skjedd meg mange ganger. Man ser også at egne innlegg blir fjernet, om man tilfeldigvis går tilbake til en tidligere tråd man har deltatt i. Ofte er tråden ikke til å kjenne igjen. Fra en interessant debatt med innspill fra mange vinkler, fremstår den som et tamt ekkokammer etter "moderering".

Moderator gir ikke tilbakemelding til den som er rapportert, selv om ens innlegg blir fjernet. Utrolig, men sant. Derimot blir dine overtramp, som du ikke blir gjort oppmerksom på, samlet opp over tid, og et halvt år senere kan du få en anmerkning helt ut av det blå, begrunnet med "gjentatte regelbrudd". Helt sant.

Hvem er Kim da?

Anonymkode: e0eb3...0be

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Nøste~ skrev:

Aldri rapportert et eneste innlegg/person. Heller ingen som har rapportert meg.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det?

5 minutter siden, Nøste~ skrev:

Hadde lagt merke til det fra moderatorene. Og hvis det så skulle ha vært noen som har rapportert meg tidligere (er ekstremt lite på KG for tiden) så har det vært så ubetydlig og fjollete at moderatorer ikke engang har orket å tatt det seriøst. 

Du kan fortsatt ikke vite og heller påstå at ingen har rapportert deg.

Anonymkode: cfc23...17e

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er Kim da?

Det må vel bli Steffen Kragh, Administrerende Direktør for Egmont Publishing?

Eventuelt Espen Aasheim, direktør her for publishing i Norge?

Endret av Mithrandates
Skrevet
4 minutter siden, Horten Market skrev:

Med andre ord betyr det bare at jeg holder meg til regelverket. Har vært på KG i flere år, aldri fått anmerkning. Har selvfølgelig sett noen av mine innlegg bli fjernet av moderatorer, men det er ikke helt det store tapet for meg, da mine kommentarer som oftest har rukket å bli lest av personen den var ment for. 

Synes at enkelte rapporterer over en lav sko, må være mye arbeid å gjøre for moderatorene når disse trigger happy menneskene får fritt spillerom. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Nøste~ said:

Synes at enkelte rapporterer over en lav sko, må være mye arbeid å gjøre for moderatorene når disse trigger happy menneskene får fritt spillerom. 

Tror de har ei liste hvor de som rapporterer ofte, havner nederst.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mithrandates skrev:

Tror de har ei liste hvor de som rapporterer ofte, havner nederst.

Det har de ikke, alle rapporter taes seriøst, brukerdebatt tas på høyeste alvor.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Horten Market said:

Og du liker å feriere i Nord-Korea?

Anonymkode: ce622...03e

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Nøste~ skrev:

Med andre ord betyr det bare at jeg holder meg til regelverket. Har vært på KG i flere år, aldri fått anmerkning. Har selvfølgelig sett noen av mine innlegg bli fjernet av moderatorer,

Det betyr at du har brutt regelverket. De ser vel på antall og hyppighet før en anmerkning blir gitt.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du liker å feriere i Nord-Korea?

Anonymkode: ce622...03e

Var greit en periode, men skjønner nå kritikken fra verdenssamfunnet. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rapportert noen ting, typisk personangrep eller rene reklametråder hvor to (alltid nye) brukere "diskuterer" et nytt produkt ivrig og skryter voldsomt av det. Men hvis man påpeker at det er reklame er det som regel ens egne innlegg som blir slettet, og reklamen får stå. 

Anonymkode: be1c3...beb

Skrevet

Rapporterer om jeg ser innlegg som klart er personangrep eller andre regelbrudd. F.eks om noen legger ut et screenshot fra facebook men har glemt å sladde navnet. Det kan skje alt fra en gang annenhver måned eller fire ganger om dagen. Kommer helt an på hvilken tråder jeg tilfeldigvis slumper innom :P 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Horten Market said:

Den eneste måten de kan vite om en begår gjentatte regelbrudd er jo om de lagrer regelbruddene og de kan jo ikke gi advarsel for gjentatte regelbrudd før en faktisk har begått gjentatte regelbrudd. 

Anonymkode: 697af...3a9

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste måten de kan vite om en begår gjentatte regelbrudd er jo om de lagrer regelbruddene og de kan jo ikke gi advarsel for gjentatte regelbrudd før en faktisk har begått gjentatte regelbrudd. 

Anonymkode: 697af...3a9

Men da må de gjøre brukeren oppmerksom på hvert enkelt regelbrudd. Det gjør de ikke. Små forseelser samles opp over lang tid, uten brukerens viten om at regelverket er brutt. Man skulle tro også moderatorene ønsker at brukeren korrigerer adferd, men når regelbrudd bare blir samlet i hemmelighet, synes det som om hensikten heller er å "ta" noen. Brukeren gis ingen mulighet til å korrigere adferd. Ut av det blå kan du bli utestengt for innlegg du skrev for mange måneder siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått «advarsler» og innlegg har blitt fjernet, fordi moderator har misforstått/ikke forstått innlegg. Jeg vil tørre å påstå at jeg er svært tydelig i mine formuleringer og følger reglene. Jeg foretrekker dog å være anonym her på grunn av ekstra ivrige moderatorer med lav leseevne.

Anonymkode: 47ec0...c5a

Skrevet
På 8. januar 2018 den 18.40, Horten Market skrev:

Ingen har sitert meg med en sint "rapportert" og ingen av innlegene mine har blitt fjernet. Så jeg er nesten sikker på at ingen har rapporter meg. Hvorfor skulle de gjøre det? Jeg har aldri brutt reglene på KG.

Skrevet
5 minutter siden, Freesia97 skrev:

Ingen har sitert meg med en sint "rapportert" og ingen av innlegene mine har blitt fjernet. Så jeg er nesten sikker på at ingen har rapporter meg. Hvorfor skulle de gjøre det? Jeg har aldri brutt reglene på KG.

Da får jeg bli den første: Rapportert! :) Innlegget bryter med retningslinjenes punkter angående brukerdebatt og avsporing.

Har selvsagt ikke rapportert deg, vil bare vise at det skal så lite til at selv den snilleste pike har forbrutt seg, uten å være klar over det.

Skrevet
2 minutter siden, Horten Market skrev:

Da får jeg bli den første: Rapportert! :) Innlegget bryter med retningslinjenes punkter angående brukerdebatt og avsporing.

Har selvsagt ikke rapportert deg, vil bare vise at det skal så lite til at selv den snilleste pike har forbrutt seg, uten å være klar over det.

Jeg er ganske ny her på KG så jeg kan ikke veldig mye om reglene her inne. Men jeg tenkte siden jeg aldri har skrevet noe provoserende og i tilegg ingenting av det jeg har skrevet har blitt fjernet, tenkte jeg "jeg har sikkert aldri blitt rapportert". Men det kan selfølgelig være noen som har rapportert meg. Men jeg ser jo at (nesten) alle innlegg som har blitt fjernet har vært ganske proveserende og (de aller fleste) som har fått en "rapportert" kommentar er ofte på grunn av personangrep (som er noe man skal unngå her på KG).

Skrevet (endret)

Pleide å rapportere alle "jævla hore" innlegg før, men gidder ikke lenger. :sFun_sleeping:

Hjelper mye bare å holde seg unna "penis-trådene".  :tekola:

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Freesia97 skrev:

Jeg er ganske ny her på KG så jeg kan ikke veldig mye om reglene her inne. Men jeg tenkte siden jeg aldri har skrevet noe provoserende og i tilegg ingenting av det jeg har skrevet har blitt fjernet, tenkte jeg "jeg har sikkert aldri blitt rapportert".

Som snill pike er du nok trygg. Jeg har vært her et halvt år, og leste heller ikke retningslinjene så nøye først, derfor ble jeg overrasket når tilsynelatende kurante innlegg forsvant. Du vil oppdage at vage retningslinjer ikke brukes mot "snille" innlegg, men brukes for å begrunne sensur av meninger man ikke liker. Ditt innlegg som bryter med retningslinjene får nok stå, for der er det ikke noe som provoserer noen. Men om du hadde føyd til at du syns #metoo har gått for langt ... Den meningsytringen bryter ikke med retningslinjene, men kan altså i praksis likevel sensureres hvis du i samme innlegg har forbrutt deg på andre måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...