Gå til innhold

Nyinnflytter i Oslo - trenger restauranttips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo i 6 måneder. Fredag skulle samboer og jeg ut for å spise tapas på Delicat Essen på Grünerløkka. Restauranten er virkelig god og følgelig virkelig populær. Selvsagt fikk vi ikke bord...

"Hvor går vi så?", tenkte vi.

....tenke, tenke, tenke....

Og mens vi satt slik og tenkte forbannet vi hvor lite kjent vi er i Oslo når det gjelder gode restauranter.

Gi meg dine beste tips!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Xich Lo ved Egertorget (de har flyttet 100 meter, men jeg er usikker på hvor.)

Her har de deilig vietnamesisk mat (europeisk inspirert.) Det er ikke en typisk "kinarestaurant", men litt mer "fancy." Må prøves!!

Skrevet

Pakistans på sinsen:

Shalimar!

Anbefales virkelig. Super mat og knallbra service :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden dere fant veien til Delicatessen, finner dere sikkert også disse (alle på Løkka):

* Villa Paradiso: Ligger øverst på Olaf Ryes plass, på hjørnet av Grüners gate og Markveien. Forholdsvis nytt pizzasted med byens aller beste pizza, stekes på italiensk vis.

* Basilico: Ligger litt lenger ned i Markveien. Masse gode pasta- og pizzaretter til en ganske rimelig penge. Bra for studentlommebøker!

* Rehmans: God indisk restaurant i Thorvald Meyers gate, nederst i Birkelunden. Veldig god mat!

Det er mine favoritter i nabolaget. Sammen med Delicatessen, da, selvfølgelig.

Markveien mat- og vinhus skal også være ypperlig, men det er litt dyrere. Ligger (ikke overraskende) i Markveien, litt langt nede mot elva.

Skrevet

Sorgenfri og D/S Louise/Louvise på aker brygge har veeeldig god mat. :Nikke::wow:

Skrevet

Jeg noterer ivrig her.

Villa Paradiso har deilig pizza, ja, (vi fant veien dit i sommer), men du all verden så lenge vi måtte vente på den....Igjen et nesten altfor populært sted!

Skrevet

Indisk:

Agra på Aker Brygge

Zaika i Vika

Spansk:

El Granada på Majorstuen

Biff:

Jensens Biffhus på Aker Brygge

Tyrkisk:

Papa Sigolo ved Rådhusplassen

Libanesisk:

Al Amir på Egertorget

Kinesisk:

Dinner i Stortingsgaten

Skrevet

Kinesisk:

Dinner i Stortingsgaten

vår favorittresturant! Må strt sett bestille bord dagen før, for det er så populært.

Evnt oriental i rosenkrantzgt, rett over Bohemen fotballpub, har også smakfull og elegant kinamat.

murf

Skrevet

jeg skriver under på dinner. var der senest i går, og hadde enda en gang en positiv opplevelse hva gjelder både mat og service.

Skrevet

Mama Rosa er en italiensk restaurant med nydelig mat. Ligger rett ved Stortinget t-bane stasjon.

Mr.Hong har deilig mongolsk mat.

Også er det en indisk som ligger på vika.. Men husker desverre ikke hva den heter. Begynner på z. Fantastisk god mat der!

Skrevet

Vitus vinifera (?) på Skøyen er fantastisk!

Skrevet

Ylajali er en flott restaurant, gourmetmat til en bra pris. Vi spiste en femretters med vinmeny til, 800kr pr pers.

Ellers er Mother India tvers over Nasjonalgalleriet bra, og ikke glem Onkel Donald for et hipt sted der du kan få med deg byens vibber og ta en matbit samtidig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Mama Rosa er en italiensk restaurant med nydelig mat. Ligger rett ved Stortinget t-bane stasjon.

Mr.Hong har deilig mongolsk mat.

Også er det en indisk som ligger på vika.. Men husker desverre ikke hva den heter. Begynner på z. Fantastisk god mat der!

Zaika??

Skrevet

Zaika??

Det er nok Zaika ja. Kjempegod mat! Like bra mat og service som Agra, og prisnivået er snillere. Min nye favoritt!

Skrevet

Det er nok Zaika ja. Kjempegod mat! Like bra mat og service som Agra, og prisnivået er snillere. Min nye favoritt!

Jeg har bestilt take-away fra Zaika en gang, og det var meget bra. Den dagen hadde jeg lest om indiske restauranter her inne på forumet. Kanskje det var Arkana som hadde pratet varmt for Zaika :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...